[Ubuntu 7.04] Hardware support Dell Inspiron 1520

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:27
Ik overweeg om een Dell Inspiron 1520 aan te kopen.

Nu kan ik kiezen tussen verschillende wireless nic's:
Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Minikaart - Europa [minderprijs € 18,15]
Dell™ Wireless 1490 802.11a/b/g Minikaart - Europa [meerprijs € 4,84]
Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa meerprijs € 0,00
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa [minderprijs € 6,05]
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa [inbegrepen in de prijs]
Gezien de geringe meerprijs zou ik voor die laatste kiezen. De vraag is alleen: wordt die zonder problemen ondersteund door Ubuntu (en Linux in het algemeen)?

Of val ik toch beter terug op die Intel Pro Wireless 3945?

Ter info, dit is de volledige configuratie, mochten er nog compatibiliteitsproblemen kunnen optreden...

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fb157526/dell-inspiron-1520.png

Videokaart is ook ok voor bijvoorbeeld Beryl?

Bedankt bij voorbaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De support voor "Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa [inbegrepen in de prijs]" komt over een tijdje in kernel 2.6.22 (Linux 2 6 22 - Linux Kernel Newbies - New Wireless stack) maar is al wel beschikbaar als patch. Videokaart is zeker geschikt voor Beryl Compiz/Compiz Fusion :)

Ik mis alleen een verwijzing naar welke chipset erin zit

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
En ik zou ook eens vragen naar een T7300. Deze is niet veel duurder, maar heeft wel 4MB L2 cache (dubbele dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
De T7300 kost €114 meer. Dan kies ik waarschijnlijk wel deze processor voor de relatief lage meerprijs.

Het toestel is overigens ook niet voor mijzelf, maar voor mijn moeder die ik gelijkdelijk aan ook wil Ubuntu laten gebruiken. :)

Aangezien de 2.6.22 kernel (zelf draai ik nu 2.6.20) niet meer zo veraf is, zal ik alvast kiezen voor de wireless N nic.

Wat de chipset betreft: de cpu is van de Santa Rosa generatie, dus ik dacht dat daarbij ook een nieuwere chipset hoorde?

edit: Wireless is op dit moment (onder Ubuntu althans) nog geen onmiddelijke vereiste.

Eerst moeder leren met Ubuntu werken, dan pas internet :p

[ Voor 34% gewijzigd door Tom_G op 07-07-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik zou gaan voor de Intel Pro Wireless 3945 als je _nu_ wireless wilt hebben. De meeste distro's leveren de ipw3945 driver (en daemon) en een enkele bikkeldistro zelfs de iwlwifi open source driver. Als er nog meer keuze zou zijn geweest zou ik zelfs voor de Intel Pro Wireless 2200 gaan ( nog lager ja :Y)).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Mischien ondertussen toch nog een off-topic vraag nu we hier bezig zijn:

Ik zie dat er bij de meegeleverde systeemmedia "DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en stuurprogramma's" staat.

Betekent dit dat de Windows Vista Premium OEM installatie cd niet meegeleverd wordt? Bestaat er toch een mogelijkheid deze installatie media mee te laten leveren (voor een kleine meerprijs)?
Let wel, dit is wel voor een Belgische bestelling (mischien verschilt dit met Nederland).

Ik vind in elk geval geen optie terug op de Dell bestellings website om de installatie media mee te laten leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door Tom_G op 07-07-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Je krijgt waarschijnlijk een recovery disk en geen mogelijkheid om een OEM cd te kopen. Andere merken (Acer bijvoorbeeld) doen het net zo (met als grote verschil dat Acer zelfs een recovery-partitie meelevert ipv een handige cd).

* Jungian O+ MSDNAA

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 07-07-2007 16:22 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
Vaak kan je iig telefonisch wel om de orignele Windows CD vragen, uiteraard wel tegen een kleine meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Bij mijn Dell Latitude is alles 100% compatible (alleen het analoge modem is untested)
Ik neem aan dat dat voor de rest ook zo is. Daarbij is alles dell of intell en intel heeft prima linux support

[ Voor 37% gewijzigd door daft_dutch op 08-07-2007 10:26 ]

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
llevering schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:28:
Vaak kan je iig telefonisch wel om de orignele Windows CD vragen, uiteraard wel tegen een kleine meerprijs.
Wel, ik heb via een e-mail formulier contact opgenomen en kreeg dit als antwoord terug:
In het verleden werd de media inderdaad niet meegeleverd, inmiddels wel.
Dit is in de totaalprijs inbegrepen.

U ontvangt dus de OEM installatie media bij uw order.
Toppie dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispdesign
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2022
Hoi Tom,

Mag ik vragen hoe je er een 7200 toeren harde schijf in hebt gekregen. Dit is niet mogelijk door hem op de site te configureren. Moet je daarvoor bellen? Ik werk zelf bij een bedrijf die Dell computers gebruikt, maar na contact gehad te hebben met onze account manager, kon die mij vertellen dat een 7200 toeren harddisk niet mogelijk was in de inspiron 1720 vanwege stroomvoorziening. Dit lijkt me toch onzin? Er is ook een mogelijkheid met 2 schijven via de site. Dat zou dan toch meer stroom trekken dan 1 7200 toeren of zie ik dat verkeerd?

Chris
Pagina: 1