Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Of moet spaar je airmiles
Waarom niet naar de Dixons gaan?Kneep schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:22:
Waarom niet naar een Apple Store of Mediamarkt o.i.d. gaan?
Of moet spaar je airmiles
Beetje belachelijke reactie wat mij betreft. Zelf zul je mij niet dood aantreffen in de Dixons, maar hoe meer de Mac verkocht wordt over de winkels, des te beter is het wat mij betreft.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Dat is wel jammerDude86 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:48:
Ben laatst bij dixons in Amsterdam geweest om te kijken of ze daar een macbook hadden liggen, maar volgens de verkoper bieden ze de macbooks vooralsnog alleen op hun website aan.
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Mijn eerste aanraking met een Mac, was bij de Dixons in Hilversum.
De Cube G4.
Nu proberen ze het weer.
(Een PC is toch net ff iets anders dan een iPod..)
Vraag me alleen af hoeveel kennis ze hebben op het gebied van de Mac..PCMedic schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:56:
Voor zover ik weet bied Dixons een aardig goede service. Ik kom er meestal als ik snel iets nodig moet hebben.
Verwijderd
En probeer dat nu eens in normaal Nederlands te formuleren?basvdijk1647 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:49:
Dat zou naar zijn komt iemand bij Dixons voor een Mac wordt verkeerd voorgelicht en hoppa met een Packard Bell naar huis...
Iig heb ik al meerdere computers met tevredenheid via de Dixons gekocht (Sky) en heb ik altijd een goede service gekregen.. Beetje loos om de winkel zomaar af te kraken zonder dat het netjes onderbouwd wordt
en PS. Apple's zijn toch zo geweldig dus de service is toch niet relevant?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 15:05 ]
Sowieso tijd dat de Mac uit de 'underground'-scene komt, ook al vinden de Apple-fanboys dat jammer.
Ik ben benieuwd hoe het over een jaartje eruitziet. Zeker met Leopard en eventuele nieuwe versies van Parallels (zodat je fatsoenlijke software kan draaien op OSX
Wat mij betreft mogen ze bij Dynabyte/V&D/etc. ook wel Macs neerzetten.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 07-07-2007 14:55 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is toch normaal Nederlands? Iemand gaat naar Dixons voor "een" laptop. Ziet een Mac en vraagt om info. Als hij slecht wordt voorgelicht door de verkoper dan ziet hij wellicht van de koop af en kiest toch voor een Packard Bell waar de verkoper meer verstand van heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:51:
[...]
En probeer dat nu eens in normaal Nederlands te formuleren?
Dit reagerende op eerdere opmerking of een verkoper wel verstand van Apple heeft.
Verwijderd
Ahh ik begin hem nu te begrijpenbasvdijk1647 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:08:
[...]
Dat is toch normaal Nederlands? Iemand gaat naar Dixons voor "een" laptop. Ziet een Mac en vraagt om info. Als hij slecht wordt voorgelicht door de verkoper dan ziet hij wellicht van de koop af en kiest toch voor een Packard Bell waar de verkoper meer verstand van heeft.
Dit reagerende op eerdere opmerking of een verkoper wel verstand van Apple heeft.
Dat zou naar zijn. Komt iemand bij Dixons voor een Mac, wordt verkeerd voorgelicht en hoppa, met een Packard Bell naar huis...
Nvm ik zit hier op het Apple Talk topic
Maar goed, ik ga ervan uit dat lui van de Dixons vast wel voorlichting krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 15:18 ]
Zal ik niet weten, maar een algemener vraag zal eerder zijn, hoeveel verkopers hebben verstand computer hardware? De meeste verkopers bij grotere winkelketens proberen toch een product te verkopen.Eswip schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:44:
[...]
Vraag me alleen af hoeveel kennis ze hebben op het gebied van de Mac..
En dan de antwoord op de vraag waarom zou men een Apple computer kopen bij Dixons? Zulke vragen zijn bijna hetzelfde als waarom zal je een Ipod kopen als je voor dat geld ook een andere mp3 speler kunt kopen. Ik denk persoonlijk dat Dixons gewoon deze stap heeft gezet om een meer unieke product aan het publiek te willen aanbieden, wat andere winkels niet zo snel in hun schappen hebben staan.
Het design van Apple trekt toch aardig snel aandacht van de meeste mensen en helemaal als ze zien dat je voor 1099 euro al een Apple laptop kan aanschaffen.
Maar hoe de advies zal zijn.. dat weet ik niet. Een echte Tweaker kijkt natuurlijk eerst op internet voordat ie iets gaat kopen.
de winkels waar ze staan zijn de winkels die in het verleden fatsoenlijke hoeveelheden macs verkochten (een stuk of tien filialen geloof ik) dus OF ze hebben er daar meer verstand van dan bij de rest van de dixons, OF er lopen daar sowieso meer mensen binnen die wel een mac willen..
en ze hebben dan een 20" iMac, en de drie Macbooks staan.. al met al best een aardig initiatief vind ik, alhoewel de meeste mensen er bij staan te kijken zo van "mooi!" en dan toch liever een packard bell van 600 euro kopen.. maarja, dat houd je toch..
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Jammer genoeg zijn er ook veel mensen die alleen kijken van welk merk de laptop isPCMedic schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:10:
[...]
Maar hoe de advies zal zijn.. dat weet ik niet. Een echte Tweaker kijkt natuurlijk eerst op internet voordat ie iets gaat kopen.
en die helemaal geen verstand van die zaken hebben, en in computerwinkels wordt je
van alle kanten iets aangesmeerd, ze laten je meestal niet rustig rondkijken maar willen
al meteen dat je iets koopt, en de onverstandige mensen kopen de dingen die hun zijn
gesommeerd om te gaan kopen.
Helaas is dit de harde realiteit waaraan we niks tegen kunnen doen.Yousif schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:20:
[...]
Jammer genoeg zijn er ook veel mensen die alleen kijken van welk merk de laptop is
en die helemaal geen verstand van die zaken hebben, en in computerwinkels wordt je
van alle kanten iets aangesmeerd, ze laten je meestal niet rustig rondkijken maar willen
al meteen dat je iets koopt, en de onverstandige mensen kopen de dingen die hun zijn
gesommeerd om te gaan kopen.
Vraag me eigenlijk af of ergens geen consumentenrecht is waarin staat of de verkoper verantwoordelijk is voor zijn of haar gegeven advies.
Verwijderd
Laat mensen maar apple's kopen op aanraden van andere apple bezitters. Dan worden ze goed voorgelicht over de voor- en nadelen van zo'n apparaat en ook op weg geholpen. Hun enthousiasme zal dan anderen weer aan steken en zo is binnen no-time iedereen over op apple
Liever niet, iedereen op Apple = meer virussen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:03:
...Hun enthousiasme zal dan anderen weer aan steken en zo is binnen no-time iedereen over op apple.
Zijn er nadelen dan aan een Apple?Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:03:
Dan worden ze goed voorgelicht over de voor- en nadelen van zo'n apparaat [...]
ben het helemaal met je eens, dat stukje exclusiviteit mag wat mij betreft zeker behouden blijven.UserNick8482 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:27:
[...]
Liever niet, iedereen op Apple = meer virussen.
Toch stap ik ook over op apple (JA SORRY! hehe
If it aint fixed, it's broken.
Verwijderd
Nope, die twee punten hebben geen verbandUserNick8482 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:27:
[...]
Liever niet, iedereen op Apple = meer virussen.
ik hoop niet dat we er ooit achter komenVerwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:03:
[...]
Nope, die twee punten hebben geen verband
Verwijderd
uhmmm waarom zou je dan een mac moeten gebruiken (om grafisch bezig te zijn) nooit gesnapt dat argument.. Niet dat ik je wil tegenhouden integendeel!tjbaker schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:01:
[...]
ben het helemaal met je eens, dat stukje exclusiviteit mag wat mij betreft zeker behouden blijven.
Toch stap ik ook over op apple (JA SORRY! hehe) omdat ik grafisch veel bezig ben
Unix (en Mac platform) is nou eenmaal van nature een stuk veiliger. Ja, ik weet het, klinkt verdacht veel als een Apple fanboy in denial enzo
Verwijderd
Kun je dus donder opzeggen, zodra het meer en meer richting pc-markt komt, er dus meer virussen komen. Helaas zijn de makers (=mensen) dus zo.
niet iedereen, maar ja, 1 verziekt het even voor velen. (en toch moet je een AV scanner hebben....)
Verder geen voor of tegen mentaliteit.
Eerst had ik een Amiga, en nu een PC....so what?.....
Verwijderd
Nee, als er meer mensen een Mac kopen, is het niet zo dat er meer virussen komen, puur omdat het voor virus-schrijvers dan eindelijk "rendabel" is. Juist nu is het voor virus-schrijvers een ideaal moment om voor de Mac een virus van het kaliber Blaster te schrijven, denk eens aan de roem die je zult krijgen
Verwijderd
Als je 'roem' wilt omschrijven als 'gelynched worden door met hooivorken en fakkels uitgeruste apple fanboys die zich nu in het kruis getast voelen' wel ja...Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:04:
Godzijdank draaien Parallels virtueele machines in een gesloten omgeving.
Nee, als er meer mensen een Mac kopen, is het niet zo dat er meer virussen komen, puur omdat het voor virus-schrijvers dan eindelijk "rendabel" is. Juist nu is het voor virus-schrijvers een ideaal moment om voor de Mac een virus van het kaliber Blaster te schrijven, denk eens aan de roem die je zult krijgen
In de grafische wereld is Mac leading. Hierdoor is uitwisselen van bestanden ed gewoon makkelijker, en voorkom je een hoop gedoeVerwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:07:
[...]
uhmmm waarom zou je dan een mac moeten gebruiken (om grafisch bezig te zijn) nooit gesnapt dat argument.. Niet dat ik je wil tegenhouden integendeel!
Grappig, mijn ervaring met Dixons is juist helemaal top. Juist vanwege de service die ze hebben laten zien toen ik daar een MP3 speler kocht, en toen die een maand of 10 later kapot ging.t-h schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:30:
beetje raar om een Mac te kopen bij de Dixons. Heb er zelf ook een telefoon gekocht, maar als er dan iets is mag je het lekker zelf uitzoeken. Zo zal het met de Mac ook wel gaan, net als elk ander apparaat. Nee, koop er toch lekker eentje bij de Apple winkel. Service en kennis top.
Mijn ervaring met de service van Apple winkels is daarintegen zwaar teleurstellend. Als ik dan de afgelopen weken het e.e.a. lees in andere topics op het forum hier is mijn ervaring met de service van Apple winkels nog bijna positief te noemen ook ...
Wat een onzin zeg. Puur omdat Apple meer en meer PC hardware gaat gebruiken wil nog niet zeggen dat ze vatbaarder zijn voor virussen. Net of Intel daar een rol in meespeelt.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:53:
Kun je dus donder opzeggen, zodra het meer en meer richting pc-markt komt, er dus meer virussen komen. Helaas zijn de makers (=mensen) dus zo.
Nee hardware en software zijn hierin twee verschillende dingen die op virusgebied niet met elkaar te maken hebben.
Belachelijk dat ze op bijna alle producten zo'n "apple service" heffing durven te vragen.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
Tegenwoordig werkt alles op zowel de Mac als PC (TIFF, PSD), dus puur voor het grafische hoef je het niet te doentjbaker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:03:
[...]
In de grafische wereld is Mac leading. Hierdoor is uitwisselen van bestanden ed gewoon makkelijker, en voorkom je een hoop gedoe
Verwijderd
Dat verschilt ook van winkel tot winkel. Mijn verloopstukje was gewoon 19 euro (bij de A-Mac in utrecht)...amahusu schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:36:
is maar goed ook dat de mac stores er concurrentie bijkrijgen! Wordt echt doodziek van de woekerprijzen die ze durven te vragen in een applestore. Ik moest een verloopstukje hebben (mini-dvi > vga), ding kost overal op internet en bij de mediamarkt 19,-. Dus ik denk nou de prijs zal wel niet veel hoger zijn in een applestore. Kost het gewoon 30,- euro!!! Dat is ruim 10 euro meer!!
Belachelijk dat ze op bijna alle producten zo'n "apple service" heffing durven te vragen.
hmm ok, hier bij de appelstore op de lijnbaan is het iig wel allemaal reteduurVerwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:48:
[...]
Dat verschilt ook van winkel tot winkel. Mijn verloopstukje was gewoon 19 euro (bij de A-Mac in utrecht)...
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
ik heb ook gewoon 19 euro betaald voor dat verloopdingetje.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:48:
[...]
Dat verschilt ook van winkel tot winkel. Mijn verloopstukje was gewoon 19 euro (bij de A-Mac in utrecht)...
is ook de prijs die Apple er online voor vraagt geloof ik. 30 euro is wel heel erg duur iig!
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit topic is gesloten.
![]()