DVD-speler: Hoe 5.1 analoog aan te sluiten op 2xstereo?

Pagina: 1
Acties:

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik heb 2 goede stereo setjes.
Nu wil ik de analoge uitgang (alles tulp dus: 2x front, 2x reer, 1 center en 1 sub) aansluiten op mijn dubbele stereo set.
Voor de sub heb ik al een bestemming. Hoe zit het met de center uitgang? Of wordt dit automatisch gedetecteerd door DVD-spelers met analoog uit?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik zie dat je 3 bijna dezelfde topics hebt, dat is niet echt handig.

ik kan je een hele simpele tip geven > doe dit niet.

Ik heb hier jaren geleden ook mee gewerkt maar wat jij waarschijnlijk niet weet is dat zo'n dvd speler geen volume regeling heeft. De 5 uitgangen (of 6 inc sub) zijn fixed. Dus zonder een 5 kanaals voorversterker krijg je een puinhoop. Je moet dan bij elke gewenste volume verandering alle kanalen handmatig aanpassen. daar wordt je echt niet blij van.

Tip > koop een simpele dvd speler en ga sparen voor een 5.1 reciever. Gooi beide stereo bakken op marktplaats en koop een leuke 5 kanaals terug.

Er zijn wel wat alternatieven (heb hier zelf ook mee gewerkt) maar persaldo ben je dan nog duurder uit.

Wil je perse je stereobakken houden en wel een stuurversterker zoeken dan heb ik er nog een staan van yamaha. Daar kan je dus 5 kanaals analoog in en die stuurt dan alle kanalen aan. Er zitten ook 3 versterkers in voor center en rear

• FrankNLD
Ja, de topics hadden wat fine tuning nodig, maar zijn na plaatsen helaas niet aan te passen/verwijderen.

Ik gebuik beide stereo's nu ook om suround te creëeren vie de pc.
Bij aanvang van de film pas ik het volume even aan.
Ik neem aan dat de variaties in geluidssterkte bij analoog uit wel behouden blijven, dus dat de situatie dan vergelijkbaar is met mijn huidige geluidskaart--> 2x stero-setup?

In dat geval heb ik namelijk geen probleem met dit "instellen".

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

tja tis maar wat je wilt, makkelijk is het zeker niet. Maar goed je gebruikt ook geen center dus fetelijk hoef je alleen je rear aan te passen aan je front en eventueel het volume van de sub. Dus het zal wel kunnen met de genoemde beperkingen

• FrankNLD
Ok, Dank je.
Bij het niet gebruiken van je center wordt hier ook automatisch geen signaal over gegeven dan?