Toon posts:

Keyproxy.tcw.cx down en geen nieuws!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze is nu al meer dan een dag down! :(
Weet iemand waarom cq. wanneer hij weer de lucht in gaat?

Mun koetjes lopen nu al te herkauwen!

(en dat omdat ik wekenlang geen grotere buffers binnenkreeg dan 500 wu's)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hij is niet down, die hostnaam werkt alleen niet meer om een of andere reden.

Gebruik chaos.keyserver.org.

Verwijderd

Topicstarter
OhSHIT!
wordt die naam weer wel in gebruik genomen?
Anders wordt voor de komende tijd mun kudde gedecimeerd!

Verwijderd

Topicstarter
ook op chaos.keyserver.org geen gehoor :'(

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

geen paniek, je hebt ook nog o.a.:

* energy.keyserver.org
* wildhagen.keyserver.org
* dsmarty.keyserver.org
* dutchman.keyserver.org

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik. Maar het probleem is dat ik zo'n 50 koeien uit heb staan waar ik niet zomaar bij kan. Die moet ik één voor één gaan wijzigen! (win 95 en geen mogelijkheid voor perproxy)
Terug laten vallen op een dnetserver is geen optie, want ik moet over poort 21 heen. :(
Dutchman is een alternatief, maar dan moet ik nog steeds handmatig de .ini's vervangen.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tsja, je moet dus of gewoon w8en totdat die dns weer werkt, en voorzover ik weet ondersteunen dutchman en ikzelf (DSmarty) ook poort 21.

Verwijderd

Topicstarter
Iig bedankt!
Kan er niet eea omgebouwd worden zodat als ie de ene DPC-server niet vind, hij automatisch een andere DPC-server probeert te bereiken? (ipv een dnetserver)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat zou wel handig zijn ja. Gewoon een port21.proxy.dutchpowercows.org met alle poort 21 proxies, port80.proxy.dutchpowercows.org met alle poort 80 proxies, enz. Als er dan eentje down is krijg je van DNS bij de volgende poging automatisch een andere...

• DSmarty
  • Niet online
Lijkt me niet zo handig.
Aangezien de meeste mensen op een bepaalde proxy flushen voor de stats, anders kunnen ze ook wel rechtstreeks flushen.
Met zo'n roundrobin systeem zouden ze elke keer na het flushen op zoek moeten gaan waar die stats zijn. (En de interne concurrentie zal een beetje wegvallen, je kunt niet meer naar iemand toewerken).

En je zit ook nog met de diverse flushschema, de een flushed dagelijks, de ander 1x per week etc etc

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Ik dacht dat ik een mogelijkheid tot het invullen van meerdere keyservers zag staan in de nieuwe client

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 10:46 schreef DSmarty het volgende:
Lijkt me niet zo handig.
Aangezien de meeste mensen op een bepaalde proxy flushen voor de stats, anders kunnen ze ook wel rechtstreeks flushen.
Met zo'n roundrobin systeem zouden ze elke keer na het flushen op zoek moeten gaan waar die stats zijn. (En de interne concurrentie zal een beetje wegvallen, je kunt niet meer naar iemand toewerken).

En je zit ook nog met de diverse flushschema, de een flushed dagelijks, de ander 1x per week etc etc
Het is ook niet bedoeld als standaard. Het is bedoeld als noodoplossing; voor het geval er een server down is.
Aangezien de dnetservers niet op poort 21 zitten, zou ik erg gebaat zijn bij zo'n mogelijkheid.

Overigens heb ik de nieuweste client.

Zou dit geen mogelijkheid zijn?
[networking]
autofindkeyserver=no
keyserver=keyproxy.tcw.cx:21
keyserver=dutchman.keyserver.org:21

dialup-watcher=disabled
interfaces-to-watch=*
disabled=no
nofallback=true

• DSmarty
  • Niet online
Volgens mij werkt bovenstaande niet.
In dat geval zou je alsnog iedere keer de ini's moeten aanpassen... dus schiet het ook weer niet op.

Verwijderd

Topicstarter
ben het nu aan het uitproberen...
iig zal ik het probleem in de toekomst dan niet meer hebben; en daar gaat het om!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
het kan wel, wordt dan iets van

[networking]
autofindkeyserver=no
keyserver=chaos.keyserver.org:21;dutchman.keyserver.org:21
disabled=no
nofallback=true

edit:
puntje erbij :)

We spend our years as a tale that is told

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
hmm chaos.keyserver.org doet het nu weer wel. Ik heb trouwens van Chaos begrepen dat het tcw.cx domein over een maand of wat (max een jaar dus je hebt nog even de tijd :)) vervalt. Je zal ooit je inits aan moeten passen iig :)

We spend our years as a tale that is told

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmz.. Murphy heeft weer eens gelijk...

Ik was eventjes 2 dagen niet hier en vlak nadat ik wegging heeft de DNS besloten om een paar dagen vrij te nemen :(.. nu werkt het iig weer.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 12:59 schreef Dutchman! het volgende:
hmm chaos.keyserver.org doet het nu weer wel. Ik heb trouwens van Chaos begrepen dat het tcw.cx domein over een maand of wat (max een jaar dus je hebt nog even de tijd :)) vervalt. Je zal ooit je inits aan moeten passen iig :)
Dutchman, Thnx! :)
/me slaakt een zucht van verlichting:
*Ohhhwwwyeah! Beautiful stats! O+

ik heb mijn installatiefiles al aangepast!
Pagina: 1