Toon posts:

Upgrade van 1 naar 2 grafische kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar heb ik me `n nieuwe pc gekocht met o.a.
-Asus m2n-e mobo AM2 socket
-AMD athlon 64 x2 4200+
-PCI-E ASUS EN7600GS/Silent HTD 512M

Liep redelijk snel voor z'n prijs.
Maarja, nu een jaar verder zijn er weer genoeg spellen die niet meer vloeiend speelbaar zijn op de maximale graphics. Als ik Colin Mcrae's "DIRT" als voorbeeld neem, dan zijn de fps te tellen op 1 hand.

Duzzz, tijd voor `n upgrade.
Zelf dacht ik aan `n AMD x2 6000+. Aangezien de prijzen hiervan zijn gedaald tot E150, lijkt me dit voor de hand liggend.

De volgende optie is dan iets met het grafische kaart gebeuren.
Op dit gebied kon ik wel een paar suggesties gebruiken, want ik ben niet al te bekend met de benamingen van de kaarten. 6600,7600,8600 begrijp ik nog wel (hoe hoger `t getal, hoe beter). Maar bij het GS GT GTS GTX wordt het al wat grijzer voor me en zie ik alleen maar prijsverschillen.

Is het mschien ook mogelijk er een grafische kaart bij te zetten, zoja welke en wat levert dat op?!?

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Het bijzetten van een grafische kaart zou ik echt niet doen. Je kunt beter één nieuwe kopen, die beter dan dan 2x je huidige.

Om uit te vinden welke kaart geschikt is, kun je eens wat reviews gaan lezen (bijv. op tomshardware en anandtech) en kijken hoe bepaalde kaarten presteren in spellen die jij wilt spelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik kan zien support je huidige mobo geen SLI (althans, niet 2x x16 sloten). Dus wat dat betreft gaat het al moeilijker worden wil je die dingen tegelijkertijd gebruiken.
Koop gewoon 1 snellere kaart, dat is:
- sneller
- zuiniger
- stiller
- en mogelijk nog goedkoper als je je huidige kaart verkoopt.
- en mogelijk goedkoper omdat je geen zwaardere voeding hoeft te kopen.

http://www23.tomshardware.com/graphics.html kan wel handig zijn als je een kaart gaat uitkiezen