Toon posts:

Router wijziging --> wireless niet meer te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik zat zojuist in een online game en een maat heeft een instelling op de router lopen wijzigen (n.b. alleen interne ip adressen van NAT portforwarding veranderd), daarna op apply gedrukt en dan krijg je zon 30 seconden prompt dat ie gaat resetten (het gaat trouwens om de xperia box, GIGASET SX551)

Nu raad je het al, ik word uit internet gegooid, logisch, de router reset zichzelf om de instellingen te wijzigen. Maar nu zie ik mn wireless niet meer terug bij draadloze netwerken.
Ik zie twee netwerken, die van de buren, maar mn eigen netwerk niet, laptop naast me (van vriend, ziet het betreffende netwerk wel, wpa-tkip encryption zoals 't hoort en kan connecten/heeft internet).

Nu zal je makkelijk zeggen, SSID wordt niet gebroadcast/ staat op hidden, dat is niet het geval..
Ik heb bijna alle instellingen al wel geprobeerd:
- draadloos netwerk uitschakelen en inschakelen
- tcp/ip settings nalopen (niks invullen, heb dhcp aanstaan op de router)
- Voorkeuren van netwerken mn SSID ingevuld van de router en betreffende wachtwoord
- draadloze netwerkkaart bij apparaatbeheer weggehaald en opnieuw laten installeren.
- Winsock2 gedelete uit register en opnieuw aangemaakt.

Niets van dit lijkt te helpen, ik zie nog steeds mn netwerk niet.
Heb even gekeken in het logboek en dit staat er bij systeem (twee meldingen):
De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{5012B572-B9C4-4E19-B7D0-4235EA66EB34} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt.

en

Netwerkadapter ASUS 802.11g netwerkadapter - Pakketplanner-minipoort is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.
Hetvolgende staat bij de security van 't logboek:
IPSec-services: De IPSec-services kunnen niet de complete lijst met netwerkinterfaces op de computer ophalen. Dit kan mogelijk een veiligheidsrisico bij de computer veroorzaken, aangezien sommige netwerkinterfaces niet de bescherming krijgen zoals deze door de IPSec-filters wordt verlangd. Voer de IPSec-controlemodule uit voor meer diagnostische gegevens met betrekking tot het probleem.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, mn laatste optie is de router zelf resetten (access point) maar daar staan aardig wat instellingen in, dus dat doe ik liever alleen als laatste redmiddel, aangezien de andere laptop nog wel prima netwerk heeft hoeft dit hopelijk niet.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Start uitvoeren:

cmd /k ipconfig /all

En plaats hier een screenshot! :)

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Deze is genomen terwijl er geen wireless connectie was (niet connected op een access point):
screen

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels na een beetje googlen heb ik het zelf kunnen vinden, het probleem was dat de AP uitzond op channel 13 en de (blijkbaar amerikaanse drivers) die niet supporten, handmatige wijziging naar een ander channel id werkte.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-03 11:09

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Channel 6 werkt het best overigens :)

If it aint fixed, it's broken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 16:59
tjbaker schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:06:
Channel 6 werkt het best overigens :)
Nee hoor, als de halve buurt daar ook op zit geeft dat geen enkele garantie ;)

Ik kijk zelf altijd met netstumbler naar ingebruik zijnde kanalen. Om de "kanaal13" problemen gebruik ik ook nooit AUTO channel, altijd een vast kanaal <13.
Pagina: 1