In de Audio FAQ staat het volgende over het aansluiten van de PC op een surround systeem:
Ik las dat de Theatron kaartjes van Club3d wel realtime EAX, A3D en DirectSound 3D kunnen encoderen in DD of DTS (volgens mij alleen 5.1), zodat je alleen S/P DIF out nodig hebt. Zijn zij de uitzondering? En levert dit encoderen geen hoorbare delay op? En zijn er nog andere formaten waar ik rekening mee moet houden naast EAX 1.0 en 2.0, A3D 1.0 en DirectSound 3D?
Kan dit inderdaad alleen maar analoog? En is het dan ook echt 5.1 of 7.1?Als je meerkanaals EAX en A3D geluidseffecten van games over je hifi installatie wil weergeven, zal je het analoog met twee stereokabeltjes moeten aansluiten op de 5.1 input op de versterker. Ook als je muziek als ?4 point surround? wil luisteren en je versterker heeft niet de mogelijkheid dit te doen, is de 5.1 input met de analoge aansluitingen van de geluidskaart een goede oplossing.
Ik las dat de Theatron kaartjes van Club3d wel realtime EAX, A3D en DirectSound 3D kunnen encoderen in DD of DTS (volgens mij alleen 5.1), zodat je alleen S/P DIF out nodig hebt. Zijn zij de uitzondering? En levert dit encoderen geen hoorbare delay op? En zijn er nog andere formaten waar ik rekening mee moet houden naast EAX 1.0 en 2.0, A3D 1.0 en DirectSound 3D?