Advies zelf samengesteld systeem nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hoi allemaal,

Hier mijn keuze voor mijn samengesteld systeem, gebaseerd op high-end systeem Juni 2007.
Mijn eis: max: 1400 inclusief BTW
Heeft me aardig wat studie gekost, aangezien ik alweer een tijdje uit de PC wereld was en het alleen op de hoofdlijnen gevolgt heb (was vroeger een aardige "geek"). Vandaar dat ik zoveel mogelijk mijn motivatie erbij doe en ben benieuwd naar jullie argumentatie.

Doel: audio bewerking, overclocken in de toekomst, raid0 later bij te plaatsen dmv 2x snelle schijven

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dwilkens/studio/pc%20configuratie%201.JPG

Antec Advanced Super Mid Tower P180B | P180B EU
review hier en vergelijk andere kasten.
* standaard 3x 120mm fans * stil en zeer goede airflow

Antec TruePower Trio 430 GB | TP3-430 EC
had ergens een recente test (meer dan 50 voedingen, volgens mij PCM )gelezen dat de Seasonic en deze antec goed uit de test kwamen. Ik baal dat ik de link niet voor jullie heb.
* draai geen SLI,zal die ook niet gaan draaien * voeding is stabiel

Gigabyte GA-P35C-DSR3/775 ATX 4xDDRII 800. 2xDDR3
basis review hier, maar vooral door specifiek review hier.
*nieuwe ICR9 chipset, betere prestaties * bord wordt minder warm door gebruik van betere componenten *gebruik GEEN sli, maar wil wel voorbereid zijn op DDR3 * goed overclockbaar *prijs in balans qua prestaties

Intel Core 2 Duo E6600 Processor, 2.40 GHz, BOX | BX80557E6600
behoeft geen verdere uitleg, is prima over te clocken en is nu (juni/juli) erg prijs/prestatie voordelig.

Lite-On DVD-RW LH-20A1S | LH-20A1S-11C
behoeft geen uitleg, hoef niet snel te branden, als hij maar goed brand! Op pchardware.nl kwam hij goed uit de test.

Microsoft Vista Home Premium, 64-bit, 1pk, DSP OEM DVD, NL | 66I-00796
voor mij ook een tricky one nl: ga ik voor 32 of 64 bit? Ik wist ook niet goed hoe de OEM licentie werkte, was eerst van mening dat ik met een 32 bit licentie een 64 bits versie kon activeren (bleek niet zo te zijn) Uiteindelijk voor 64 bit gekozen.
* 64 bit is downward compatible * soon zal alles 64 bit zijn = potentieel performance gain * 64 bit: meer geheugen te adressen, echter gebruikt veel meer geheugen

MSI NX8600GTS-T2D256E-HD-OC PCIX 256MB
ik doe niet zo heel veel spellen, maar wilde wel een kaart waar hadwarematig HD + DX10 ondersteunt wordt. ATI liep tot voor kort achter op Nvidia, dus de keuze voor type was snel gemaakt.
rede deze speciefieke kaart: Van alle 8600GTS' en is deze het hoogst geclocked (specs vergeleken).

Samsung 20 inch tft 206BW
Dit paneel heeft een snelle reactietijd (2ms),scoort goed op contrast en helderheid en wordt door gamers geroemd, hoef geen 22" paneel.Uitgegaan van de recenties op Tweakers.net

Scythe Infinity 5x Heatpipe for all Intel P4 - AMD K8 - AM2
lang gezocht omdat er veel keuze is uit koelers, voor mij belangrijk omdat ik later ga overclocken.
hier review. Volgens mij heeft Bin laden deze in zijn PC zitten, het lijkt wel 1 van de twin-towers *lol* 8)7
* mogelijkheid push-pull met 2 fans,extreme koelprestaties * ziet er bad-ass uit * niet te duur

TEAM GROUP Team Xtreem RAM DDR2 800 Mhz PC6400 C3-3-3-8 2 x 1Gb Dual Channel kit met heatspreaders
belangrijk, ivm overclocken. Ik geloof in low-latency, zie hier. Voor het geld kom ik geen lagere tegen EN zijn goed overklokbaar.

Western digital Raptor SATA Hard Drive | WD740ADFD
deze was tricky, want was zeer aan het twijfelen tussen RAID0 of 2 losse schijven.
rede: doe veel audio bewerking (masteren) en doe simultaan lezen/processen/schrijven. Gekozen niet voor Raid0.Review hier maar vooral discussie hier.
* rede geen raid0: doorvoersnelheid is hoog,maar voor mijn toepassing heb ik dan opstelling 2x raid0 nodig, met een losse raid controller (anders zit ik met bottle neck ICR9 chip), is te duur. Nu heb ik een snelle bron schijf en hang er later een Seagate Barracude ES schijf achter (die met de idioot hoge doorvoersnelheid. * Raptor heeft een hoge MTBF waarde * Raptor heeft lage responswaarde's,ideaal voor gebruiken als systeemschijf * vul hem ivm performance niet meer dan 50%

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En de vraag is?

ARME AOW’er

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
"Hebben jullie nog op- of aanmerkingen?"

Uiteraard.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 19:52

krvabo

MATERIALISE!

king_dude schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:37:
Hoi allemaal,

Intel Core 2 Duo E6600 Processor, 2.40 GHz, BOX | BX80557E6600
behoeft geen verdere uitleg, is prima over te clocken en is nu (juni/juli) erg prijs/prestatie voordelig.
Als ik het goed heb gaan de prijzen nogeens flink onderuit 22 juli.
Als het kan zou ik dus even wachten: nieuws: 'Intel verlaagt prijzen al in juli'

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
wat vinden jullie van de keuze van het geheugen? (low-latency) had er een betere optie geweest voor het geld??

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zolang het maar op de QVL van de producent staat is het goed, maar dat lijkt me logisch.

ARME AOW’er

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas, maar dit topic voldoet niet aan de richtlijnen die je hier kunt nalezen. Je zult als Tweaker toch zelf de keus moeten maken om over te gaan op het kopen, of juist niet. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.