Toon posts:

Moederbord kapot. Geheugen ook?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kort, maar krachtige, vraag:

Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn moederbord naar de *** is doordat mn CPU te warm is geworden. Nu vroeg ik me alleen af, omdat iemand mij dit zei, of je geheugen meestal ook kapot is als je moederbord kapot is gegaan? Op dit moment kan ik het niet testen omdat ik geen andere pc tot m'n beschikking heb. Daarnaast kan ik er nergens iets over vinden, dus ik hoop dat het een fabeltje is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder het te testen is daar daadwerkelijk niets over te zeggen. Een dood bord door een te hete cpu klinkt mij al vaag in de oren eigenlijk, meestal is je cpu dan ook gaar. Je geheugen kan stuk zijn, maar het kan ook werken.

Gewoon testen in een andere pc, dat is de enige manier om erachter te komen.

Verwijderd

Topicstarter
CPU is idd ook kapot.

Dan ga ik er maar even mee naar de pc boer en vragen of zij het ff kunnen testen. Maar je zegt iig dat het niet altijd zo is, heb ik weer goede hoop.

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik ben 't met Terw_Dan eens. Weet je zeker dat je mobo dood is? Volgens mij is bij oververhitting van een CPU meestal alleen de CPU dood, maar dat kan ik mis hebben. Maak ik tenslotte ook niet dagelijks mee. :P

De kans dat je RAM nog werkt lijkt mij minstens even groot als dat het kapot is. Die 'iemand' had waarschijnlijk een situatie voor ogen waarbij de boel wordt opgeblazen door kortsluiting/overbelasting. Dan komt het vaak voor dat zowel CPU, Mobo als RAM dood zijn. Maar zelfs dan weet je 't niet zeker totdat je het test!

EDIT: En weet je ook zeker dat 't door oververhitting kwam?

[ Voor 7% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 07-07-2007 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja de lokale pc boer (Informatique) heeft geconstateerd dat het mobo kapot is doordat de cpu-koeler een tijdje niet heeft gedraaid waardoor de CPU naar de gallemiezen is. Dus ik hoop dat ik daarop kan vertrouwen. Dit alles heeft ook nog eens de harde schijf aangetast, dus het is een duur grapje.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Het is mij duidelijk.

EDIT: 100% zeker. Zie bovenstaand

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 00:25 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:25:
Mja de lokale pc boer (Informatique) heeft geconstateerd dat het mobo kapot is doordat de cpu-koeler een tijdje niet heeft gedraaid waardoor de CPU naar de gallemiezen is. Dus ik hoop dat ik daarop kan vertrouwen. Dit alles heeft ook nog eens de harde schijf aangetast, dus het is een duur grapje.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Het is mij duidelijk.

EDIT: 100% zeker. Zie bovenstaand
Waarom heb ik zo het idee dat dit eerder aan je voeding gelegen zal hebben dan aan een te warme cpu, het verhaal klopt imho niet helemaal. Moederborden worden te vaak dood verklaard terwijl ze prima werken omdat de cpu is doorgefikt of de voeding gewoon gaar is.

Daarom leg ik m'n twijfels bij deze constatering en zou ik zelf eens testen wat er nu aan hardware stuk is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even verduidelijken: Een draadje op de CPU-koeler zat los, waardoor die koeler geen stroom meer kreeg. Dat die koeler uitging kwam dus niet door de voeding.

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Tja, ik zou echt voor een second opinion gaan, hoewel ook weer makkelijker gezegd dan gedaan..
Hoewel Informatique toch wel een goede naam heeft, staan PC-boeren er wel een beetje om bekend liever te vervangen dan te onderzoeken, op rekening van de klant uiteraard. Als je nog garantie hebt, moet alles ineens wekenlang onderzocht worden en opgestuurd.

Vraag Informatique misschien eens hoe zij de defecten hebben geconstateerd. Misschien dat dat wil helpen. (EDIT: een los draadje dus, laat maar ;) )

EDIT2: Daarbij komt ook nog eens dat vrijwel elk moederbord een beveiliging heeft tegen CPU-oververhitting, waardoor de PC tijdig uitslaat. Dat maakt deze kwestie wel heel vreemd.

[ Voor 17% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 07-07-2007 00:35 ]

Verwijderd

Jah, maar hoe verklaar je dan dat je HDD kapot is?
Als je MB kapot gaat kan ik me voorstellen dat je data corrupt is. Maar de komplete HD kapot?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:34:
Jah, maar hoe verklaar je dan dat je HDD kapot is?
Als je MB kapot gaat kan ik me voorstellen dat je data corrupt is. Maar de komplete HD kapot?
HDD stuk vind ik ook wat vreemd. Datacorruptie is voor te stellen (bak valt uit midden in een schijfbewerking, met als gevolg dat de partitietabel f*cked is), maar fysiek stuk kan me in het geval van een defecte cpu koeler dan weer minder goed voorstellen, evenals een mobo. Je cpu begeeft het namelijk eerder dan het mobo (dit dan wel theoretisch gezien) en een beetje mobo schakelt uit bij een temp van 90C, dat zou een mobo moeten overleven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu meer duidelijkheid. Heb m'n pc terug en een omschrijving van de problemen van Informatique:

CPU koeler heeft lange tijd niet meer gedraaid. CPU is over de 100 graden geweest. Het systeem start wel weer op, maar niet meer door naar Windows. Ondanks dat de processor het op dit moment weer likt te doen, is het erg waarschijnlijk dat deze het niet lang meer zal volhouden. Hiernaast zijn de CD-Rom speler en hardeschijf defect.

Note: Ik heb alweer geprobeer Windows te installeren, maar tijdens de installatie krijg ik een BSOD. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, foutcode heb ik niet genoteerd.

CD-ROM (lees: DVD-brander) en HDD zijn wel defect, maar dit hoeft niet te zijn gekomen door het voorval met de CPU-koeler, ik had er namelijk al vaker last van. De HDD maakte voordat de CPU naar *** was ook al soms een tikkend geluid, waarna de gehele pc vastliep, dus dat zal allemaal wel waar zijn.

Wat ik hier, gelukkig, uit opmaak is dat er niks met het moederbord aan de hand is. Het enige wat ik me nog afvraag is wat nu de oorzaak van mijn klachten was, want ik bracht de pc naar informatique met de volgende klachten:

- Videokaart geeft de melding dat deze te weinig stroom krijgt als Windows opgestart is. Die melding krijg ik al zo lang als dat die kaart erin zit. Ik heb toen zelfs nog een nieuwe voeding aangeschaft, maar dat mocht niet baten.
- Pc is veel te traag voor zijn doen. Het is een best aardig systeem, maar echt veel te traag. Sorry, dat ik hiervoor geen voorbeeld kan geven, maar jullie kunnen het van mij aannemen.
- En uiteindelijk bracht ik 'm weg, omdat de pc niet meer doorstartte, beeldscherm kreeg 'No Signal'.

Alleen de laatste is voor nu dus verklaarbaar. De bovenste 2 totaal niet. De topic neigt nu een beetje de verkeerde kant uit, dus daarom zou ik een moderator willen vragen om het topic te verplaatsen naar het daarvoor bestemde forum. Als dat nodig is uiteraard.

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:29:
De topic neigt nu een beetje de verkeerde kant uit, dus daarom zou ik een moderator willen vragen om het topic te verplaatsen naar het daarvoor bestemde forum. Als dat nodig is uiteraard.
Denk voorlopig niet dat dat nodig is...

Zou je kunnen proberen met een nieuwe HDD en optische drive zo'n burn-i test te kunnen draaien (paar cycles, voor de zekerheid) en daarna memtest (zelfde verhaal). Je zou voor een burn-in test bijvoorbeeld kunnen denken aan iets als Quicktest Pro, als iemand anders betere suggesties heeft, laat maar komen.

EDIT: vroeger had ik Quicktest Pro, maar dat lijkt nu onvindbaar.
De computerboer had 'm toen in mijn PC laten zitten en aangezien het een kopietje was dacht ik dat ze 'm vast niet zouden missen als ik 'm hield. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 08-07-2007 00:29 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Andere approach:
De PC was in der tijd redelijk goedkoop, daarom heb je 'm ook gekocht. Hij was zo goedkoop, omdat er onderdelen in gebruikt werden van mindere kwaliteit (voeding, hd,..). Door de PC te gebruiken, slijten de onderdelen en gaan ze uiteindelijk kapot. Doordat ook de voeding achteruit gaat, beginnen andere onderdelen zich ook meer funky te gedragen.

Ten tweede: de CPU werd veel te warm, omdat er zich stof aan het ophopen was en de koeler zo niet meer kon draaien.

En ten derde: je PC is twee jaar oud of ouder, of het moet in een betrekkelijk stoffige plaats hebben gestaan.

</detectievemodus>

Yes, but no.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:29:
Ok, ik heb nu meer duidelijkheid. Heb m'n pc terug en een omschrijving van de problemen van Informatique:

CPU koeler heeft lange tijd niet meer gedraaid. CPU is over de 100 graden geweest. Het systeem start wel weer op, maar niet meer door naar Windows.
Dat kan goed datacorruptie zijn, of de hdd die defect is
Ondanks dat de processor het op dit moment weer likt te doen, is het erg waarschijnlijk dat deze het niet lang meer zal volhouden. Hiernaast zijn de CD-Rom speler en hardeschijf defect.
Waarom zou de cpu het niet lang uithouden. Die dingen fikken meestal door als ze te heet worden waardoor ze het in 1 keer niet meer doen. Fikken ze niet door, dan blijven ze gewoon werken.

Daarbij vermoedt ik eerder dat je voeding gaar is waardoor de andere onderdelen stuk zijn en zo mogelijk ook je mobo e.d. gesloopt heeft.

Wat zijn de specs van dit bakkie eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
mieJas schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:56:
Andere approach:
De PC was in der tijd redelijk goedkoop, daarom heb je 'm ook gekocht. Hij was zo goedkoop, omdat er onderdelen in gebruikt werden van mindere kwaliteit (voeding, hd,..). Door de PC te gebruiken, slijten de onderdelen en gaan ze uiteindelijk kapot. Doordat ook de voeding achteruit gaat, beginnen andere onderdelen zich ook meer funky te gedragen.
Ik heb 'm ong. 2 jaar geleden zelf samengesteld en ong. 8 maanden geleden geupgrade, waaronder een nieuwe voeding. Die zit er niet langer in dan een jaar.
Ten tweede: de CPU werd veel te warm, omdat er zich stof aan het ophopen was en de koeler zo niet meer kon draaien.
Zoals ik al eerder gezegd heb is de CPU koeler uitgegaan door een los draadje. Ik kan niet verklaren hoe dat draadje los is gegaan, maar hij was los. Heeft dus niks met stof te maken.
En ten derde: je PC is twee jaar oud of ouder, of het moet in een betrekkelijk stoffige plaats hebben gestaan.
Lees bovenstaand.

Ik moet zeggen dat je me met deze reactie niet bepaald geholpen heb.

@ erikvanpaassen: Morgen ga ik even een nieuwe HDD kopen en dan laat ik meer weten.

@ terw_dan: de HDD is idd kapot. Waarom de voeding de schuld krijgt begrijp ik niet, aangezien de CPU-koeler niet gestopt is met draaien de voeding, maar door een los draadje aan de koeler.

Specs:

- Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
- Moederbord: ASUSTeK Computer Inc. P4P800-E
- Totaal Geheugen: 1GB DDR-SDRAM
- Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS
- Harde Schijf: Maxtor 6Y160P0 160GB

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik zie nog steeds geen voeding, mocht het een sweex of vergelijkbare voeding zijn : eigen schuld dikke bult :P (heb je vrij weinig aan maja kan het niet laten :P)
merkvoedingen zijn niet voor niks duurder ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:52:

@ terw_dan: de HDD is idd kapot. Waarom de voeding de schuld krijgt begrijp ik niet, aangezien de CPU-koeler niet gestopt is met draaien de voeding, maar door een los draadje aan de koeler.
Dat de voeding de schuld krijgt is vrij logisch, brakke voedingen kunnen nu eenmaal veel slopen. Je cpu is waarschijnlijk niet eens stuk, gezien hij allene heet is geworden, dat overleeft een P4 met gemak. Dat de koeler los hing is een reden dat je cpu warm wordt en de pc vastloopt.

Dat de hdd en CDR stuk is en je mogelijk nog meer gezeik hebt is denk ik eerder een probleem van de voeding.

Over wat voor voeding hebben we het hier.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 08-07-2007 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Procase MPT5012P 500W.

BTW: Dat het draadje op de koeler los was is waarschijnlijk gebeurd nadat ik in m'n pc heb zitten kloten. Niet door de warmte e.d., lijkt me iig heel sterk.

Maar goed, het is even afwachten tot morgen, totdat ik er een nieuwe HDD in gedaan heb. Is kijken of m'n pc dan gewoon weer zo snel is als die hoort te zijn (lijkt me sterk) en of ik windows kan installeren.

I'll keep you posted.

EDIT: Nu hoogstwaarschijnlijk mijn moederbord niks mankeert moet ik ook weer op zoek naar een andere processor, omdat ik een nieuw sockey 775 moederbord had uitgezocht, nu kan ik gewoon bij mijn socket 478 moederbord blijven. Nu heb ik een beetje rondgekeken en heb ik qua processor eigenlijk niet zo superveel keus voor mijn budget. Als ik rond de 150 euro wil blijven kom ik uit bij deze 2:

Intel Pentium M 730 (S478,1.6GHz, 2MB, 533MHz FSB, 27W, Boxed) € 159,95
Intel Pentium 4 3.4GHz (S478, 3.4GHz, 1MB, 800MHz FSB, 103W, Boxed) € 139,-

Hebben jullie nog tips hiervoor?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 15:23 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:16:
EDIT: Nu hoogstwaarschijnlijk mijn moederbord niks mankeert moet ik ook weer op zoek naar een andere processor, omdat ik een nieuw sockey 775 moederbord had uitgezocht, nu kan ik gewoon bij mijn socket 478 moederbord blijven. Nu heb ik een beetje rondgekeken en heb ik qua processor eigenlijk niet zo superveel keus voor mijn budget. Als ik rond de 150 euro wil blijven kom ik uit bij deze 2:

Intel Pentium M 730 (S478,1.6GHz, 2MB, 533MHz FSB, 27W, Boxed) € 159,95
Intel Pentium 4 3.4GHz (S478, 3.4GHz, 1MB, 800MHz FSB, 103W, Boxed) € 139,-

Hebben jullie nog tips hiervoor?
Waarom een nieuwe proc kopen? Je oude doet het toch nog?
Daarbij, mocht je toch echt een andere proc willen, kijk eens wat er 2e hands aangeboden wordt, zeker nu zul je er de nodige tegenkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 08-07-2007 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al maanden last van een pc die te langzaam is voor zijn doen. En al maanden ben ik op zoek naar wat de oorzaak hiervan is. Nu m'n pc (door die koeler) ineens een grote klap heeft opgelopen ben ik genoodzaakt om in ieder geval een nieuwe harde schijf aan te schaffen. M'n hoop is natuurlijk dat m'n pc met een nieuwe HDD weer helemaal opgelapt is en weer zo snel is als dat ie hoort te zijn, maar ik ben niet al te optimistisch.

De komende tijd ga ik de pc heel hard nodig hebben, dus ik wil alvast een plan B hebben voor als m'n pc nog niet goed werkt na de koop van die HDD. Vandaar dat ik alvast naar een processor kijk.

Ik weet dat het een vaag probleem is; pc is te langzaam voor zijn doen. Maar ik kan het niet anders uitleggen. Zoals jullie kunnen zien zijn de specs lang zo slecht nog niet, maar het is voor mij echt onmogelijk om bijv. BF2 op de laagste kwaliteit te spelen. Ongelooflijk veel haperingen. Daarnaast als ik meer dan 5 applicaties open heb staan, duurt het relatief gezien vrij lang om bijv. van MSN naar Word te switchen, de muis hapert ook vrij veel.

Maar het punt is nu vooral dat ik Windows niet kan installeren, met m'n huidige HDD (BSOD tijdens installatie). Die wil ik dus als eerste vervangen, omdat ik zeker weet dat die kapot is. Als dat niet helpt zal ik verdere onderdelen moeten vervangen, waarvan ik weet dat ze óf kapot óf beschadigd zijn en dan kom ik toch als eerste bij de processor, omdat die (volgens Informatique) een grote klap heeft gekregen. Ik heb helaas niet genoeg kennis om zelf te onderzoeken in hoeverre m'n processor beschadigd is.

In ieder geval maar even wachten tot morgen de winkels weer open zijn. :)

Ik wil jullie trouwens ook alvast bedanken voor alle hulp. :>

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Een Procase-voeding is volgens mij meestal zo slecht nog niet, maar correct me if I'm wrong.

Nu lijkt dit misschien raar, maar zet even uit je hoofd dat je CPU/mobo kapot is. Dit hoeft écht niet zo te zijn. Een langzame PC is gewoon een symptoom van een niet draaiende CPU-koeler. Een processor werkt gewoon slechter alsie warm wordt.

Ik raad je dus echt even aan een nieuwe HDD te kopen, maar dat geef je zelf al aan. Je hoorde een 'tik' dit is meestal gewoon slijtage, niets aan te doen, jammer, nieuwe kopen. Zo'n 'tik' horen geeft eigen aan dat waarschijnlijk je voeding niet zo zeer de schuldige is.

Probeer dus met nieuwe HDD/CD-ROM ff zo'n burn-in test en memtest. Wil iemand nog even helpen door een naam van een goeie burn-in test te geven die je kan booten van CD, die dus niet ín Windows draait?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vervelende mededeling:

Zojuist de nieuwe HDD erin gezet, maar krijg dezelfde BSOD tijdens de Windows installatie.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x0000000A

Het gaat om Windows XP Professional. Ik ga even googlen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Gebruik je een SATA HD? Zo ja heb je wel mass storage drivers geladen met f6?

Verder kan er met de processor bijna niets mis zijn, deze gaat gewoon throttlen als ie te warm wordt en als ie echt heet wordt gaat ie uit. Tevens vraag ik me af hoe ze kunnen zien hoe warm ie geweest is?

[ Voor 68% gewijzigd door |sWORDs| op 09-07-2007 20:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:56:
Ik heb een zeer vervelende mededeling:

Zojuist de nieuwe HDD erin gezet, maar krijg dezelfde BSOD tijdens de Windows installatie.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x0000000A

Het gaat om Windows XP Professional. Ik ga even googlen.
Heb je het geheugen al getest met memtest?

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:58:
Gebruik je een SATA HD? Zo ja heb je wel mass storage drivers geladen met f6?
Dit zal ik doen nadat ik een memtest heb gedraaid. Ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt aangezien ik dezelfde BSOD kreeg met m'n oude HD.

Brb

EDIT: Memtest draait nu. So far so good. Ik heb trouwens geen idee hoe zij kunnen zien hoe warm die is geworden, zal waarschijnlijk een wilde gok zijn geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 9 errors in test 7.

Kan iemand mij vertellen wat dit precies betekent?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:28:
Ik heb nu al 9 errors in test 7.

Kan iemand mij vertellen wat dit precies betekent?
Dat je geheugen stuk is, dat je geheugen incompatible is met het mobo of dat je geheugencontroller brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Hier zie ik dat die gozer het probleem fixt door zn bios te upgraden. Ga ik me ook maar eens in verdiepen dan.

Kan het gezeik met m'n CPU de reden zijn als m'n geheugen stuk is? Ik zou namelijk geen andere reden kunnen bedenken, aangezien ik er nog nooit eerder problemen mee gehad heb.

Geheugencontroller brak... valt daar nog iets tegen te doen, mocht het zo zijn?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Lijkt mij waarschijnlijker dat je geheugen zelf kapot is, probeer dus, als je meerdere reepjes geheugen in de computer hebt zitten, om er 1 uit te halen en dan opnieuw te testen. En ditzelfde doen met het andere reepje geheugen, en het liefst nog in verschillende geheugensloten.

Zo kun je door logisch denken wel achterhalen of de sloten kapot zijn of één van de reepjes (en welke dan precies).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:42:
Hier zie ik dat die gozer het probleem fixt door zn bios te upgraden. Ga ik me ook maar eens in verdiepen dan.

Kan het gezeik met m'n CPU de reden zijn als m'n geheugen stuk is? Ik zou namelijk geen andere reden kunnen bedenken, aangezien ik er nog nooit eerder problemen mee gehad heb.

Geheugencontroller brak... valt daar nog iets tegen te doen, mocht het zo zijn?
Ik heb nog nergens in het topic iets gezien dat wijst op een brakke cpu, de fouten die je tegenkomt lijken me meer geheugengerelateerd.

Als de geheugncontroller brak is kun je alleen je mobo vervangen om dat op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n bios geupgrade en de Windows Xp installatie is gelukt :*) Eindelijk.

Waarschijnlijk was dit ook gelukt met m'n oude harde schijf, maar aangezien deze voorheen vaak ging 'tikken' waarna de pc vastliep had ik toch een nieuwe nodig.

Ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie hulp en als ik nog tegen problemen aanloop hoop ik zeker weer bij jullie terecht te kunnen.

Bedankt!

p.s. Informatique ;(

Verwijderd

Topicstarter
Eerste probleem vertoont zich al meteen weer:

Nadat ik de NVIDIA drivers heb geïnstalleerd en gereboot heb krijg ik na ong. 5 minuten meteen alweer ong. 25 schermpjes met de melding dat m'n videokaart niet genoeg stroom krijgt. Met dit probleem ben ik ook al bezig sinds dat ik die videokaart heb, dus als iemand suggesties m.b.t. dit probleem heeft hoor ik het graag.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:09:
Eerste probleem vertoont zich al meteen weer:

Nadat ik de NVIDIA drivers heb geïnstalleerd en gereboot heb krijg ik na ong. 5 minuten meteen alweer ong. 25 schermpjes met de melding dat m'n videokaart niet genoeg stroom krijgt. Met dit probleem ben ik ook al bezig sinds dat ik die videokaart heb, dus als iemand suggesties m.b.t. dit probleem heeft hoor ik het graag.
Dat kan door de voeding komen, als die niet voldoende prik levert kan je videokaart gaan zeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar als je naar m'n systeem en voeding kijkt moet een Procase 500W toch genoeg zijn?

Nieuw probleem: Pc loopt vaak heel kort vast. Vage omschrijving, maar is moeilijk om het duidelijker te zeggen. Als ik bijv. naar google ga en google helemaal uitgeladen is, druk ik in de typbalk en dan krijg ik ongeveer 10 seconden een zandlopertje. En dat bij meerdere acties die ik uitvoer. Lijkt mij toch iets met de processor? Of wellicht het geheugen, ik zal zo nog eens memtest draaien.

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik denk dat je, nu je toch in Windows zit, deze maar even moet draaien:
http://www.passmark.com/products/bit.htm

Dat is een 30-daagse trial version.

Mag ik trouwens ook even vragen welke videokaart je hebt?
En CPU/mobo?

[ Voor 19% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 09-07-2007 22:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:25:
Mja, maar als je naar m'n systeem en voeding kijkt moet een Procase 500W toch genoeg zijn?
Maar die voeding kan natuurlijk stuk zijn
Nieuw probleem: Pc loopt vaak heel kort vast. Vage omschrijving, maar is moeilijk om het duidelijker te zeggen. Als ik bijv. naar google ga en google helemaal uitgeladen is, druk ik in de typbalk en dan krijg ik ongeveer 10 seconden een zandlopertje. En dat bij meerdere acties die ik uitvoer. Lijkt mij toch iets met de processor? Of wellicht het geheugen, ik zal zo nog eens memtest draaien.
Tja, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zonder zélf te troubleshooten heeft dit topic weinig nut.

Mocht je in de toekomst een nieuw "Help, mijn PC doet het niet!" topic te willen starten, begin dan hier: PMG Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.