Ten eerste excuses voor de wazige titel.
Ik heb een website gemaakt in asp.net
Nu loopt dat lekker, alleen na een bepaalde tijd komt de volgende foutmelding ervoor.
Na een beetje heel erg veel googlen kwam ik er achter dat de connecties naar mysql niet goed worden afgesloten. Dit klopt ook, want als ik na een poos kijk bij de connecties, staan er een stuk of 50 op "Sleep" en met een Time van > 1000 seconden en dat wordt na verloop van tijd steeds meer.
Dus ik ben elke pagina nagelopen of de connectie gesloten word, dat doe ik zo...
Na mijn weten sluit ik toch zo de connectie?
Dit zijn een paar instellingen in mysql betreffende timeouts
Deze had ik aangepast in de hoop de connections te sluiten.
Ik had ook een kleine applicatie gemaakt die om de 3 minuten alle openstaande connecties in mysql killed, maar het enigste wat er gebeurde is dat de status "Sleep" veranderde in "Killed". maar de error bleef komen.
Kan iemand mij helpen, of in de goede richting wijzen ?
Ik heb een website gemaakt in asp.net
Nu loopt dat lekker, alleen na een bepaalde tijd komt de volgende foutmelding ervoor.
code:
1
| "Timeout expired. The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool. This may have occured because all pooled connections were in use and max pool size was reached." |
Na een beetje heel erg veel googlen kwam ik er achter dat de connecties naar mysql niet goed worden afgesloten. Dit klopt ook, want als ik na een poos kijk bij de connecties, staan er een stuk of 50 op "Sleep" en met een Time van > 1000 seconden en dat wordt na verloop van tijd steeds meer.
Dus ik ben elke pagina nagelopen of de connectie gesloten word, dat doe ik zo...
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Dim strconn As String strconn = "server=localhost;" _ & "uid=Loginnaam;" _ & "pwd=password;" _ & "database=database;" Dim MYSQL as string MySQL = "select * from bla" Dim MyConn As New MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection(strconn) Dim ds As New DataSet Dim Cmd As New MySql.Data.MySqlClient.MySqlDataAdapter(MySQL, MyConn) Cmd.Fill(ds, "Datasetnaam") 'Code uitvoeren MyConn.Close() MyConn.Dispose() |
Na mijn weten sluit ik toch zo de connectie?
Dit zijn een paar instellingen in mysql betreffende timeouts
code:
1
2
3
4
| Connection timout - Stond uitgevinkt Interactive timout - Stond uitgevinkt Read timout - Stond uitgevinkt Write timeout - Stond uitgevinkt |
Deze had ik aangepast in de hoop de connections te sluiten.
code:
1
2
| Wait timeout: 9000 - The number of seconds the server waits for activity on a connection before closing it Max connections - The number of simulatanious clients allowed |
Ik had ook een kleine applicatie gemaakt die om de 3 minuten alle openstaande connecties in mysql killed, maar het enigste wat er gebeurde is dat de status "Sleep" veranderde in "Killed". maar de error bleef komen.
Kan iemand mij helpen, of in de goede richting wijzen ?