[XP] Software Nokia N73-mobieltje veroorzaakt reboots?

Pagina: 1
Acties:

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 21:45
Beste tweakers,

Een vriend van me heeft een probleem met zijn pc na het installeren van filetransfer software voor de Nokia N73. De pc crashed tijdens het opstarten van Windows. Het is zelfs niet meer mogelijk om het F8 keuzemenu te benaderen.

Maar goed, even vanaf het begin:

- USB filetransfer software voor Nokia N73 wordt geinstalleerd. Meerdere bestanden worden zonder problemen over gezet.
- Op een gegeven moment reboot het systeem spontaan.
- Vanaf dat moment reboot de pc steeds na enkele minuten aangestaan te hebben.
- Heb mn vriend geadviseert USB uit te schakelen in het BIOS. Hierdoor bleef de pc lang genoeg draaien om de software te kunnen deinstalleren. Daarna draait de pc een dag lang zonder problemen.
- Vriend besluit het opnieuw te proberen en zet USB weer aan in het BIOS en installeert opnieuw de software.
- In eerste instantie draait het systeem weer zonder problemen, echter de volgende dag is er weer een spontane reboot.
- Vanaf dat moment komt de pc niet eens zo ver dat hij begint met het opstarten van Windows. Het scherm wordt zwart, maar er is nog wel een beeldsignaal. (monitor geeft nl. geen 'No signal' melding) Proberen om het F8 menu te benaderen werkt niet. USB weer uitschakelen werkt ook niet. Enige dat rest is op de Power knop te drukken; hierdoor gaat het systeem direct uit.

We willen gaan proberen om Windows opnieuw te installeren, maar voordat we hieraan beginnen (en ik heb het sterke vermoeden dat het niet gaat werken), zijn er nog andere dingen die we kunnen proberen? Ik zat zelf te denken aan:
- BIOS update.
- Master Boot Record repareren? Partitie tabel etc? Kan het hier uberhaupt aan liggen? Zo ja, waar vind ik de benodigde programmatjes? www.bootdisk.com vraagt tegenwoordig geld :( .

Systeem specs:
A64 3500+
ASUS A8N SLi Deluxe
nVidia Geforce 7800GT
Windows XP Pro

Overigens weet ik niet zeker of deze vraag in dit forum thuishoort; misschien is [PSGG] een betere plek? Daarnaast was ik vergeten [XP] toe te voegen aan de forum titel; achteraf aanpassen bleek niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Da_DvD op 06-07-2007 23:18 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[XP] er nog even bij gezet, kan je inderdaad zelf niet achteraf aanpassen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters