Toon posts:

Wifi antennes koppelen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een wifi ontvanger die via usb op de pc is aangesloten. Met de ontvanger (Suunto team pod) worden signalen opgevangen van borstbanden die gegevens van de hartfunctie meten. De antenne zit op een sma connector (female, dus net omgekeerd als bij de meeste routers). De antenne wordt horizontaal geplaatst. Het bereik van de antenne heeft de vorm van twee elipsen, zeg maar 'vlindervormig'. Recht voor de antenne is de ontvangst van de antenne daarom slecht.
Ik kan momenteel niet veel veranderen aan het door de banden verstuurde signaal, maar mogelijk kan ik de ontvangst van die signalen wel verbeteren. De bedoeling is dat ik dan bv een volledig voetbalveld kan bestrijken met het antenne systeem of bv een 400 meter atletiekbaan (in het laatste geval vanuit het midden).
Vandaar mijn vraag: kan je zomaar twee antennes op één aansluiting koppelen, bijvoorbeeld twee van de huidige antennes haaks op elkaar gericht ? Krijg je dan geen problemen omdat één signaal via twee wegen binnenkomt ? Zijn er hardwarematige oplossingen ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? :S

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Shot in the dark...

Volgens mij is het mogelijk om WiFi routers te pairen waardoor het mogelijk is om binnen een bedrijfspand een dekkend WiFi netwerk aan te leggen.Misschien kan je zoiets maken?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:33
Vele AP en routers op G-based hebben twee antennes. De controller pakt de antenne die het beste ontvangt. Precies zoals jij wilt.

Voorbeeld:
link

Ga geen 2 antennes zomaar parallel koppelen. Je krijgt dan gegarandeerd overspraak van signalen.

Als je een N-based apparaat hebt kun je dat niet doen. Hier hebben ze de voornamelijk snelheid mee opgevoerd door meerde antennes te gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door FireWood op 08-07-2007 12:16 . Reden: moet geen lange links zomaar neerplempen ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
asing schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:55:
Shot in the dark...

Volgens mij is het mogelijk om WiFi routers te pairen waardoor het mogelijk is om binnen een bedrijfspand een dekkend WiFi netwerk aan te leggen.Misschien kan je zoiets maken?
hoe werkt dat pairen dan ? Is daar aanvullende hardware voor nodig ?

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:13:

Ga geen 2 antennes zomaar parallel koppelen. Je krijgt dan gegarandeerd overspraak van signalen.
Niet zomaar ? Oké. Maar is er een methode om de overspraak te voorkomen ?

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:52:
[...]

hoe werkt dat pairen dan ? Is daar aanvullende hardware voor nodig ?
asing bedoeld een accesspoint. Als je die aansluit, kun je het bereik van je draadloze netwerk hiermee versterken, je hebt dan wel een extra kastje. Zoiets bijvoorbeeld

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je zou ten eerste voor een ander type antenne kunnen kiezen en dan liefts eentje die natuurlijk wel bij je wensen aansluit. Bijvoorbeeld een sector-antenne of een rondstraler.
Je kan niet zomaar meerdere antenne's koppelen op 1 antenne-aansluiting. Hoewel alleen ontvangen er minder moeite mee heeft dan wanneer je ook nog moet zenden, zal het in vrijwel alle gevallen leiden tot signaal verlies. Overspraak is niet is wat je zorg is, maar demping en fase verschillen worden dat wel.
Wat je zou willen is waarschijnlijk betere ontvangst door meerdere antenne's, dat is het beste te bereiken door antenne's te "stacken". De stack zorgt er voor een impedantie aanpassing die je nodig hebt bij meerdere antenne's. Je zou die zelf kunnen maken, maar dan moet je wel de juiste frequenties weten en het kan nogal nauwkeurig zijn. Bij gebruik van gestackte richtantenne's in de zelfde richting is een versterking van 3dB te halen oftewel 2x per extra antenne.
Ik zou waarschijnlijk eerst naar een andere antenne kijken omdat dit de eenvoudigste en waarschijnlijk goedkoopste oplossing is.

Verwijderd

Topicstarter
Eeehm jah, dat begrijp ik. Maar dat kan helaas niet de oplossing zijn want het apparaat waar de antenne op zit is in feite een 'dedicated router', een kastje dat niet zomaar in een standaard wireless netwerk past. Ik zie hem wel in het configuratiescherm als usb device, maar het vertoont geen sporen onder nedwerken.
Het enige dat standaard is aan het hele kastje is het soort signaal dat het onvangen moet: WIFI. Dus ik moet het zoeken in de antennes/zenders. :|

Verwijderd

Topicstarter
teigetjuh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:39:. Bij gebruik van gestackte richtantenne's in de zelfde richting is een versterking van 3dB te halen oftewel 2x per extra antenne.
Ik zou waarschijnlijk eerst naar een andere antenne kijken omdat dit de eenvoudigste en waarschijnlijk goedkoopste oplossing is.
3db ? Dan is een alternatieve antenne een betere optie, want drie db moet je met betere antennes zeker kunnen halen. Dat moet dan wel een rondom gevoelige antenne zijn, hij mag niet richtingsgevoelig zijn ( je loopt op een 400 meter baan nu eenmaal 'rondjes' :) )

Zijn er bepaalde types die jullie kunnen aanraden uit eigen ervaring ?

Verwijderd

Zoek eens op "wireless distribution system"

Verwijderd

Topicstarter
En wat als ik dit ertussen zet om bv drie antennes eraan te hangen ?
Heb ik dan nog steeds last overspraak ?

http://www.wlan-shop.nl/i...l?lang=nl&target=d43.html
Pagina: 1