PC games op 720P

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09-2025
Edit 2: Is het goed gamen op een HD-TV? Mijn huidige minimale resolutie voor gamen op de pc is momenteel namelijk 1280x1024 i.v.m. kartelranden (en ja ik heb vele malen AA aanstaan, maar de pixels worden me gewoon te groot bij lager).
Of is het niet te vergelijken met gamen op een HDTV op 2 meter afstand in vergelijking met armlengte afstand met de PC?
Oorspronkelijk: Zijn pc games speelbaar op 720p?
Heeft hier iemand ervaring mee?

Werkt het voor ieder genre?

Dit alles omdat ik mij afvraag of het goed mogelijk is op een HD-TV pc games te spelen.

Edit: Dus is deze resolutie niet te laag om precies/nauwkeurig te gamen? Zie je alle noodzakelijke details nog wel?
Dit is de richting die ik met mijn vraag op wil.

[ Voor 67% gewijzigd door FrankNLD op 07-07-2007 12:23 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De meeste spellen kunnen perfect schalen. Dus bijvoorbeeld Half-Life 2 zou zeer goed speelbaar moeten zijn op een HDtv scherm, alsook C&C3, om er enkele te noemen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Games hebben doorgeen geen fixed resolutie. Dus die kun je vaak instellen op de resolutie die je zelf wilt hebben, dus dan kun je zo dicht mogelijk bij de reso gaan zitten die je monitor ondersteund.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-07 17:15
In de meeste nieuwe spellen kun je de resolutie 1280*720 (=720p) wel kiezen ja ;) als dat niet mogelijk is voor een spel, kun je ook altijd ff op www.widescreengaming.com kijken

• FrankNLD
Ik game nu meestal op 1600x1200 (old-skool CRT).

Dus vandaar dat ik me ook afvraag of 1280x720 niet te onnauwkeurig is met richten e.d..

Dat het in te stellen is ben ik me van bewust, het gaat me meer om het gamen zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door FrankNLD op 06-07-2007 22:14 ]

Verwijderd

Tomb Raider Anniversary heeft keurig voorkeuzeresoluties voor 720p en 1080p. En ja dat werkt prima.

• FrankNLD
Zie mij edit. Iemand?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Frank76NL schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:10:
Ik game nu meestal op 1600x1200 (old-skool CRT).

Dus vandaar dat ik me ook afvraag of 1280x720 niet te onnauwkeurig is met richten e.d..
Hoe bedoel je onnauwkeurig met richten? Sommige FPS gamers spelen expres op lage resoluties (800x600) om maar zo goed mogelijk te kunnen hitten.

• FrankNLD
RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Hoe bedoel je onnauwkeurig met richten? Sommige FPS gamers spelen expres op lage resoluties (800x600) om maar zo goed mogelijk te kunnen hitten.
Vanwege het feit dat je minder details ziet. Tenminste ik zou denken dat dat invloed heeft. Vandaar mijn vraag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe zou het onnauwkeuriger worden? Aan de game verandert niets, alleen de resolutie zal anders zijn, dus je hebt gewoon wat minder pixels.

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 12:55
Frank76NL wat voor games speel je vooral?
FPSen op widescreen vind namelijk persoonlijk niks, aimen is heel moeilijk.
Daarintegen zijn RTSen en Race games top!

Over de kwestie aimen op lage resoluties kan ik heel simpel zijn, speel op de resolutie die je zelf het prettigst vind (bij mij is het inderdaad de eerder genoemde 800x600 in CS 1.6).

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• FrankNLD
Ik speel vooral de Battlefield-reeks en Half-Life Source Mods.
Ik kan me namelijk voorstellen dat het hoofd van iemand op grotere afstand minder nauwkeurig wordt weergegeven. Of is dit niet hoe aim in spellen werkt?

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

De meeste moderne games ondersteunen gewoon widescreen resoluties en zijn dus perfect speelbaar op 720p. Een game die b.v. niet (100%) werkt is Warcraft 3, daar is de resolutie wel te forcen maar blijft "gameplay" naar 4:3 aspect scalen (knoppen zier er wel goed uit).

Ik vind FPS persoonlijk wel te spelen op widescreen, hoewel 4:3 toch wat prettiger voelt (geen idee waarom). Ondersteuning zal per spel verschillen, maar speelbaarheid zal hoogstens afnemen door onwennigheid als de game netjes aspect ratio schaalt naar 16:9 bij gebruik van 1280x768.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• FrankNLD
Zijn hier ook mensen die gamen op een HD-TV?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05

job

Welke tv hebben we het nou over?
Welke resolutie heeft je scherm? Mocht dat zoals veel lcd's een resolutie hebben als 1366 x 768 dan krijg je als je een 720p signaal naar je tv stuurt nooit geweldig beeld.
Het bron signaal komt dan niet overeen met de native resolutie van je scherm.

• FrankNLD
De TV moet ik nog aanschaffen.
Het zal inderdaad wel 1366 x 768 worden.
Je bent de eerste hier de aangeeft dat het geen geweldig beeld geeft.
Ik zou namelijk de HD-TV dan voor PC-games willen gebruiken en en laptop om te internetten.

Voor de rest nog even mijn vraag: Is het goed gamen op een HD-TV? Mijn huidige minimale resolutie voor gamen op de pc is momenteel namelijk 1280x1024 i.v.m. kartelranden (en ja ik heb vele malen AA aanstaan, maar de pixels worden me gewoon te groot bij lager).
Of is het niet te vergelijken met gamen op een HDTV op 2 meter afstand in vergelijking met armlengte afstand met de PC?

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

ik heb mijn htpc ook op mijn hdtv zitten op 1280x720 (hdtv)
games gaat lekker,...
games worden niet uitgerekt op eeen breedbeeld maar je ziet gewoon meeer..
tot nu toe werkt echt elk spel perfect alleen helaas de ea-sport games niet, deze ondersteunen deze resolutie niet,waar door je zwarte balken hebt link en rechts....
elk spel is gewoon haarscherp, bovendien zie je van een afstand ook minder snel de kartelranden..
maar ik denk niet dat je kartel randen zal zien op hdtv..

als je je pc aansluit op een hdtv gebruik dan hdmi of componente kabels (y/pb/pr) dan heb je gewoon 1280x720 en dat is een erg nette resolutie om mee te gamen...

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Verwijderd

720p wil toch net zo goed door VGA of DVI, of ben ik nou gek...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ervaringen zoek je door middel van de search, niet door een topic te openen en daar meerdere oneliner vraagjes achter elkaar te stellen zonder dat enige eigen inzet om antwoorden erop te zoeken eruit blijkt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.