[vista] [DELL] microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb een dell waarmee ik met een micofoon geen geluid kan opnemen. Als ik met geluidsrecorder iets wil opnemen dan zie ik ook niet dat er geluid door komt. Ik heb gewoon de roze microfoon ingang en heb een nieuwe dell dimension e521.
Nu heb ik het vermoeden dat het waarschijnlijk een line in is en dat je een versterkte microfoon moet hebben. Klopt dit en hoe zie je dit?
Op de laptop doet de zelfde microfoon het wel ook met vista. In apparatenbeheer is alles goed dus geen uitroeptekens voor slechte drivers.

ola

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Roze is meestal wel een mic ingang. Je kan evt. mic boost aanzetten. Wat je ook moet doen is de microfoon selecteren voor opname en het opnamevolume instellen.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 13:41
Kijk eerst bij de geluidsinstellingen of de goede ingang als actief geselecteerd is.
Control panel -> sound -> sound, dan tabblad recording.

Bij de eigenschappen van de microfoon is het mogelijk dat je +20dB boost kun instellen. Zet dit dan aan. Staat deze optie er niet bij en je hebt het wel nodig, zoek in het register naar de waar MicBoost en verander deze naar 1.

[ Voor 45% gewijzigd door Ascathon op 06-07-2007 21:46 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47

Hoogie2004

Whohooooo

Installeer de audio drivers eens opnieuw van de dell site. Als je een mic inplugt krijg je als het goed is de vraag wat het is (zoals mic. of bijv. een extra set speakers voor surround sound)

#Edit: Sorry voor het toch roepen van de slechte drivers. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Dell in vista, en dit werd verholpen door een nieuwe driverinstall

[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-07-2007 21:53 ]

My iRacing profile | Strava