Multifunctional Printer

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13
Ik ben opzoek naar wat advies en ervaring mbt multi functionals (Print, Scan, Copy en fax) printers.
Momenteel hebben wij een Epson DX4250, als printer en als scanner voldoet deze goed op 1 grote ergernis na: we printen weinig maar de inkt gaat toch op !

Om concreet te zijn, we printen met een cartridge zo'n 20 to 30 pagina's verspreid over meerdere maanden daarna zijn de cartridges leeg. Het ergste is dat van deze pagina's er hoog uit 2 a 3 in kleur zijn en dan zeker geen foto's maar grafiekjes e.d.

Toen we deze printer zo'n 1,5 jaar geleden kochten hebben we deze uitgezocht ivm de gescheiden cartridges. Echter ondanks de gescheiden cartridges is deze door het verbruik als nog een stuk duurder dan de HP alles in 1 cartridges. We hebben in de afgelopen anderhalf jaar 4 multipacks (alle kleuren in 1 pakketje) a € 34,95 versleten.

Eigenlijk ben ik zo langzamerhand wel klaar met de inkjet printers, we hebben er gewoon altijd wat mee. Van de dure cartridges van HP tot de verstopte print kop bij Canon en nu de verdwijnende inkt bij Epson. Ik kan een Samsung Color Laser MFP (CLX-3160FN) voor netto ongeveer € 275 kopen en ben er hard over aan het nadenken.

Wat is jullie ervaring?

Specs!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker als je niet heel veel print dan zou ik een laser aanraden. Ik heb zelf al een aantal jaren een laserprinter staan, gezien het feit dat ik niet echt regelmatig print (soms enkele honderden paginas in een week tijd, dan weer 2 maanden niets). Het voordeel van een laser is dat ze niet uitdrogen en ook al zijn de toners veel duurder dan cartridges, je doet er wel vele malen langer mee.

Daarom ga ik ook binnenkort een colorlaser kopen, gezien inkjet in mijn ogen echt niet betaalbaar is met mijn printgedrag en als ik jou verhaal zo lees gaat een laserprinter veel interessanter zijn voor je (al dan niet een multifunctioneel ding)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

maar kleurenlasers halen het, qua kwaliteit, toch niet tot inkjets? Of valt dat tegenwoordig wel mee

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bartgrefte schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:02:
maar kleurenlasers halen het, qua kwaliteit, toch niet tot inkjets? Of valt dat tegenwoordig wel mee
De kwaliteit is aanzienlijk verbeterd, het is niet meer de kneut die we een paar jaar geleden hadden.
Natuurlijk verslaat een fotoprinter het op kwaliteit, maar die kosten ook een stuk meer.

Doordat de kosten van de online afdrukservices ook heel laag zijn laten we de digitale fotos gewoon bij zoiets afdrukken en voor het standaard werk een laserprinter pakken.

Mocht je echt een die-hard fotouitprinter zijn, dan zou ik geen laser nemen (althans, niet wat nu betaalbaar is, ik heb al prints gezin uit een laser die te vergelijken waren met drukwerk) maar een fotoprinter. Is het af en toe een grafiekje, simpele illustratie of logootjes waarbij het geen super fotokwaliteit hoeft te zijn, dan zou ik direct voor de laser gaan.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb voor mijn ouders een Canon MP 110 gekocht. Inmiddels wordt deze niet meer verkocht, maar hij bevalt goed. Zij zitten namelijk met hetzelfde probleem als jullie. Het mooie van deze printer is dat de niet-Canon cardriges enorm goedkoop zijn. Wij betalen tussen de 1 en 1,5 euro voor een 3 kleuren cardrige, en hetzelfde voor de z/w cardrige. Dan is het uitdrogen een stuk minder erg.

De printkwaliteit is gewoon nog goed, maar de kleurechtheid is niet om naar huis te schrijven. Vooral het rood is een andere tint. Als dit een bezwaar is zou ik deze printer vooral niet nemen. Een tweede nadeel: het printen van plaatjes is erg traag.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 16:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
wcduck schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:34:
Ik heb voor mijn ouders een Canon MP 110 gekocht. Inmiddels wordt deze niet meer verkocht, maar hij bevalt goed. Zij zitten namelijk met hetzelfde probleem als jullie. Het mooie van deze printer is dat de niet-Canon cardriges enorm goedkoop zijn. Wij betalen tussen de 1 en 1,5 euro voor een 3 kleuren cardrige, en hetzelfde voor de z/w cardrige. Dan is het uitdrogen een stuk minder erg.

De printkwaliteit is gewoon nog goed, maar de kleurechtheid is niet om naar huis te schrijven. Vooral het rood is een andere tint. Als dit een bezwaar is zou ik deze printer vooral niet nemen. Een tweede nadeel: het printen van plaatjes is erg traag.
Ik heb dezelfde printer en hij bevalt eigenlijk prima, behalve dan het feit dat hij niet echt compatible is met linux ;)

Hij print best snel en plaatjes gaaok ook prima. De cartridges zijn inderdaad redelijk snel leeg, maar er zit ook weinig in. De kleurechtheid hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit inkt die je er in stopt. Dus als het niet bevalt moet je niet van die low-budget cardridges kopen. Of een ander merk ;)

Volgens mij heb je pas wat aan een laser als je veel (zwart) print).
Een goede laser is in aanschaf flink duurder dan een inktjet. Dat je dan winst maakt op het printen zelf is leuk, maar voor een aantal pagina's per week draai je dus gewoon verlies.

Het kwaliteitsverschil van het printen van kleur is nog steeds redelijk groot, of je moet echt je knip trekken. Maar voor grafiekjes zal een simpele kleurlaser prima voldoen denk ik.

Je zal het dus even na moeten rekenen. En sommige mensen hebben ook nog iets tegen de ozon uitstoot, misschien je medegebruikers? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Hier staat nu een jaar of 3-4 een HP 2550 Colorlaser, zijn nu een pagina of 2500 mee geprint, nog steeds op de originele meegeleverde cardridges.

Fotokwaliteit is niet slecht, heb het eens 1-op-1 vergeleken met dezelfde foto uit een fotoprinter op fotopapier en met de laser op normaal kantoorpapier.
Print was wat donkerder en het glansde niet (fotopapier) maar qua scherpte en kleurechtheid was het zeker niet slecht.
Heb tot op de dag van vandaar nog steeds geen laser-fotopapier gevonden, maar dat zou denk ik een hoop verschil maken.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:46
Vergeet niet dat sommige kleurenlasers ook kleur gebruiken bij het printen van zwart-wit tekst, ik heb bij diverse merken dit fenomeen gezien. Maar anderzijds ben je inderdaad wel verlost van de nadelen van weinig printen met een inktjet.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 08:53
Ik gebruik HP2600 series als color laser. Hier heb ik goede ervaring mee. Prijs is goed en kwaliteit v/d afdruk ook. Een stap hoger in het HP segment zijn er mooie multifunctionals.

Linkje:

http://h30216.www3.hp.com...AD_195R22=86&r=1755267242

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13
Bedankt voor de reacties tot op heden, ik sta dus niet alleen in mijn ervaring.
De Samsung CLX-3160FN gaat het worden. Deze heeft alles welke aan de fiscale eisen voldoet (fax en copy) en derhalve kan ik leuk de fiscus mee laten betalen waardoor een laser mfp erg toegankelijk wordt. Foto's zal ik er niet mee printen, die laat ik wel afdrukken bij de foto boer of via internet. Met m'n huidige epson heb ik in 1,5 jaar 1 foto geprint dus foto behoefte heb ik niet.

Bij de Samsung worden standaard low volume toners geleverd welke goed zijn voor 1500 pagina's Zw en 700 Pagina's kleur, ruim voldoende voor de komende jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Johnny E op 08-07-2007 19:33 ]

Specs!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

laat je ff weten hoe de kleurenfotoprints zijn? :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1