dfi mobo dood? of toch de voeding?

Pagina: 1
Acties:

• elblondo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 18:48
Na 2jaar trouwe dienst heeft gister mijn computer het begeven. Hij start onmogelijk meer op. Het betreft volgende systeem:

AMD64 3800+ X2
DFI lanparty ut nforce 4 ultra-D
2x 1gb corsair(CMX1024-3200C2)
Asus 6600GT
Antec phantom 350W

Eerste fase:
Bij het opstarten schakelde hij binnen een paar seconden weer uit. cpufan en chipset fan draaide niet, andere fans wel. voltages in die paar seconden steeds gemeten en die waren gewoon goed. daarna mobo leeg gehaald en alles afgekoppeld, behalve cpu. nog geen verschil, vervolgens batterij van mobo gehaald toe bereikte ik fase 2.

Tweede fase:
Nu schakelt hij zich niet meer na een paar seconden uit en draaien alle fans weer, mobo is nog steeds kaal alleen dus cpu. volgens de manual hoort hij 3 diagnose leds over te houden en daarna beeps moeten geven bij het onbreken van geheugen. dit gebeurt dus niet. Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg hem niet verder dan dit. ook heb ik op GOT de opstartproblemen topic bekeken, maar hier staat niets in waaruit ik kan ontdekken waar het probleem zit.

Nu verdenk ik sowieso de mobo maar het zou ook nog wel de voeding of beide onderdelen kunnen zijn. Aangezien ik geen reserve systemen of andere spare parts heb kan ik alleen maar testen met wat ik heb.
Ben erg benieuwd wat jullie hier van denken en of jullie nog tips hebben hoe ik dit kan fixen??

PS. niets getweaked!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Als ik het zo lees denk ik dat het mobo idd beetje stuk is. Dus vervang die eerst eens.

• elblondo
die heb ik doorgenomen, maar heb daar de ideale test/ tip niet gevonden. alles wat ik daar heb kunnen vinden heb ik geprobeerd.
Heb het net ook nog zonder cpu geprobeerd en ook dan blijft hij zonder beeps bij de 4 brandende diagnose leds hangen.
maar goed, de reden van het falen van mijn mobo kan dus ook bij mijn voeding wegkomen. dus wanneer ik er een nieuwe mobo in zet en het blijkt mijn voeding te zijn, dan zit ik hoogstwaarschijnlijk met 2 dode mobo's

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Heb je al geprobeerd met 1 reep geheugen op te starten. Het geheugen moet dan in het oranje slot, het verst weg van de cpu. Succes

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• elblondo
yep, geen succes helaas :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

elblondo schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:26:
die heb ik doorgenomen, maar heb daar de ideale test/ tip niet gevonden. alles wat ik daar heb kunnen vinden heb ik geprobeerd.
en
Nu verdenk ik sowieso de mobo maar het zou ook nog wel de voeding of beide onderdelen kunnen zijn. Aangezien ik geen reserve systemen of andere spare parts heb kan ik alleen maar testen met wat ik heb.
Dat rijmt niet echt met elkaar natuurlijk. Zonder te testen is het niet te zeggen of je mobo wel of niet stuk is. Dus regel gewoon ergens een bordje en test het daarmee.

• timbry
Heb je alle stroomstekkers aangesloten op het bord?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• elblondo
ja, alle stroomstekkers die ik de afgelopen 2jaar ook aangesloten had idd.

• timbry
Probeer deze volgorde eens:

How To Guide - CMOS Clear
The proper Clear CMOS recovery from a "no boot" condition. Not to be confused with a Normal CMOS Clear.

Make sure your sig is up to date with all of the required information. This will assist the forum members with your issue.

You can not use a USB keyboard for this procedure. You must use a PS2 keyboard.

You will need your manual to find the jumpers that must be changed.

If you skip or miss any step you must start again since the results will not be valid.

Make sure that all 4 power connectors are plugged into the board(3 on the Expert)

# 24pin ATX connector.
# 4pin P4 or 8pin EPS +12v connector, usually near the ATX connector.
# Floppy power connector, under the CPU socket.
# Hard drive power connector, on top the chipset fan.(not used on the Expert)

Remove power from the rig by pulling the plug or switching the PSU off.

Move the PC Speaker jumper to the ON position.

Remove the Battery.

Move the CMOS jumper to CLEAR.

Press the Start Button on the case or motherboard to drain the capacitors.

You may leave the board in this condition for as long as it takes to clear the CMOS. If a short 30 second clear or a 15 minute clear doesn't work, try an 8 hour clear then a 24 hour clear.

Plug in a PS2 Keyboard.

Put one stick of RAM in the top orange slot marked DIMM2.(may vary on Infinity boards)

Replace the Battery.

Move the CMOS jumper to Normal.

Press and hold the Insert Key on the Keyboard.

Apply power to the rig by plugging the power in or using the switch on the PSU.

Press the Start Button to power the rig up.

When you hear the BEEP, release the Insert Key and press the Delete Key on the Keyboard.

Once you enter the BIOS set the DATE and TIME then Load Optimized Defaults.

Save and Exit.

Enter the BIOS again and set it up the way you want for your particular rig.

NEVER load any saved CMOS settings from CMOS Reloaded once you have a new BIOS installed.
Includes all current motherboards produced by DFI

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Controleer het moederbord ook even op lekkende/ontplofde condensatoren (dan zit er van die bruine smurrie op, ok, soms geel). Als je dat ziet, kun je de schuld vrijwel meteen op het moederbord schuiven...

• elblondo
heb geen lekkende/bolle condensatoren kunnen vinden helaas

• elblondo
sorry timbry maar ook die test uit je laatste post heeft tot nu toe niet geholpen. ik laat hem vannacht zo staan en probeer het morgenvroeg opnieuw. dan heeft ik 8 uur gehad om te onladen lijkt me voldoende.
Pagina: 1