Toon posts:

[Premiere Pro 2.0] Video exporteren voor web gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nu al bijna 2 dagen bezig met het zoeken naar de juiste Export functie's voor de video die ik in Adobe Premiere Pro 2.0 gemaakt heb. (Deze bevat tevens Audio).
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik zou graag mijn video exporteren voor web mogelijkheden. Ik wil de video dus online streamen voor een publiek met "redelijk" snel internet, het is dus niet erg als het export bestand een omvang heeft rond de 30/50 mb. (5,5 minuten aan video is het). Echter wil ik de kwaliteit van zowel video als audio zeer hoog houden. Geen kartels, schokkingen, vage randen en onduidelijke stukken video. Ik wil de kwaliteit in ieder geval net zo hoog hebben als de bestanden die ik voor het maken van de video gebruikt heb.

Tot nu toe is het me alleen gelukt om goede audio te krijgen, de video bleef van lage kwaliteit. Ik kan de instellingen wel hoog zetten maar dan schieten de MB's me om de oren (tot 700mb). De afmetingen van de video zijn 480 bij 360.

Waarschijnlijk is er een bepaald truukje voor waardoor je kwaliteit en weinig MB's kan combineren. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Alvast hartelijk bedankt.

Gegroet!

Verwijderd

Gewoon vanuit Premiere exporteren naar DV-AVI

Vervolgens het bestand door de wmv encoder van microsoft halen.

http://www.microsoft.com/...pros/encoder/default.mspx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 20:02 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er is geen 'truukje' voor, welke compressie gebruik je?
Met H.264 moet je een eind komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even jullie dingen proberen (heb H.264 en DV-AVI gezien :P). Kijken of het lukt (kan even duren met encoden etc).

@OOfly: Uiteindelijk wil ik geen WMV maar een Flash bestand, maar dat lukt zelf wel denk ik. Toch bedankt voor de encoder link!

@ Jazzle: Ik ben redelijk technisch maar wat bedoel je met compressie in dit verband precies?

N.B.: Zouden jullie me kunnen vertellen wat nou het verstandigst is bij Range: "Work Area Bar" of "Entire Sequence"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Export> Movie> DV-AVI manieren vrijwel allemaal geprobeerd maar de meeste zaten al op bij 1% exporten op 5 mb of meer. Dat gaat dus veel te hard.

Ik ga nu de H.264 proberen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu bezig met exporteren van H.264 file, was op 1% ongeveer 640kb dus dat valt mee. Nu hopen dat de kwaliteit goed is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 22:11 ]

Verwijderd

Let wel dat je niet bij alle codecs naar de tijdelijke bestanden kunt kijken, de meeste codecs zijn zogenaamde multi-pass codecs waarbij ze bij het encoderen meerdere malen over de video heen gaan om zo informatie reeds opgeslagen in de video te kunnen hergebruiken in latere frames.

Dit zorgt er niet alleen voor dat de tijdelijke grootte niet in verhouding staat (of kan staan) tot de uiteindelijke grootte maar ook dat het bestand bijvoorbeeld voor de eerste minuut 10MB wordt, maar voor de 2e minuut in het totaal maar 11MB.

Gewoon netjes helemaal encoderen en dan pas naar de grootte kijken.

Overigens is er geen truc voor zou handig zijn als er een truc voor was.

Je kunt de gegevens die je hebt maar tot zo ver wegschrijven als wiskundige functies waarbij de functie natuurlijk kleiner is (of hoort te zijn) als de brongegevens, de CPU moet vervolgens via die functie de data weer omzetten naar de brongegevens. Een codec die dus hetzelfde bronbestand op dezelfde kwaliteit kleiner maakt zal per definitie meer CPU verbruiken. (Nu is dit soms iets genuanceerder door de complexe aard van hedendaagse CPU's).

Hou hier dus rekening mee, vooral bij grote filmpjes heeft niet iedereen de rekenkracht in huis om het filmpje vloeiend weer te geven met de moderne codecs.

Verwijderd

Topicstarter
Oke TRRoads bedankt voor de informatie, en welke manier van exporteren raad jij aan? De kwaliteit van H.264 was namelijk niet zo goed, ben het nu nog een keer aan het proberen met wat aangepaste settings.
Pagina: 1