comp. totaal : multipl. unlockte PIII667 onzin ?

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Vandaag viel mijn oog op een geheugentest in het januarinummer van het blad compuertotaal.
Zij melden hier in het bezit te zijn van een "speciale mutiplyer unlockte pIII 667".
Ze laten hem dan op zowel 5 als 5,5 draaien op een bx chipset. Dit is toch niet mogelijk ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je moet niet alles geloven wat er in zo'n dom amateuristisch blad als computer totaal staat

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Er bestaan zeker wel unlockte engineerings samples, kan best zijn dat ze er op een of andere manier aangekomen zijn...

Verwijderd

Klopt wel.. engineering samples hebben geen MPlock. Zijn alleen moeilijk aan te komen.

• under-world
Volgen mij is dit nergens op gebaseerd....
Ze testen 133 Mhz geheugen op een BX chipset !!!!!!

• under-world
Ze testen dan mushkin, viking, Corsair enzo tegen wat goedkopere dimmetjes. Ze bereiken met sommige bankjes 148 Mhz !!

• BrZ

BrZ

Op vrijdag 09 februari 2001 02:16 schreef osama het volgende:
Volgen mij is dit nergens op gebaseerd....
Ze testen 133 Mhz geheugen op een BX chipset !!!!!!
Dat kan hoor.. Heb hiernasst me een BX mobo staan die op een FSB van 133MHz draait...

• BrZ

BrZ

Op vrijdag 09 februari 2001 02:18 schreef osama het volgende:
Ze testen dan mushkin, viking, Corsair enzo tegen wat goedkopere dimmetjes. Ze bereiken met sommige bankjes 148 Mhz !!
148? I'm not impressed... :7

Mijn geheugen haalt 166MHz, CAS2 op 155MHz >:)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het is natuurlijk wel mogelijk en er zijn idd geunlockte engineering samples. maar het blijft veel te hoog gegrepen voor een blad als de computer totaal. Is meer iets voor computer techniek :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• under-world
Kijk ! daar wilde ik even iets over vragen.
Ik heb een msi 6163pro op 110 draaien. In mijn handleiding staat dat er enkel 100 en 66 jes ingaan. Ik heb wel onlangs een biosupgrade opgehaald. Als ik nu ook van dat snelle geheugen en bijvoorbeeld een 800E erin zet dan moet ik ook rond de 133 komen. Of moet ik dan juist een CPU nemen met een 133 bus ?

Verwijderd

Jij weet niet dat de redacties van die twee bladen in dezelfde kamer zitten ?

• under-world
nee, ik vind dit gewoon heel vaag !!!
ze testen 150 mhz geheugen op een bx chipset.
Ik ben gewoon benieuwd of het wel mogelijk is wat ze zeggen, afgezien van die "speciale CPU dan " Tot hoever is een BX opte klokken ?

• BrZ

BrZ

Op vrijdag 09 februari 2001 02:26 schreef osama het volgende:
nee, ik vind dit gewoon heel vaag !!!
ze testen 150 mhz geheugen op een bx chipset.
Ik ben gewoon benieuwd of het wel mogelijk is wat ze zeggen, afgezien van die "speciale CPU dan " Tot hoever is een BX opte klokken ?
Ik heb dat artikel trouwens ook gelezen en het klopt idd niet: het max is bij heelveel geheugen hetzelfde toch?

Verwijderd

mijn BX loopt op een 140FSB en de bottleneck is nu het geheugen, hij kan 155, dat is het hoogste wat ik gezien heb, en over die engineering sample wie zegt dat ze die niet geleend hebben

Verwijderd

Mijn p3b-f (440BX) loopt lekker op 150 mhz te hobbelen. En het Abit Be6-II doet daar nog een schepje boven op. Die loopt op 158 Mhz. Who needs 815 anyway???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Wat zeuren jullie toch allemaal; natuurlijk is het heel makkelijk mogelijk dat men daar de beschikking heeft over zo'n unlocked exemplaar. Ik erger me er aan dat gelijk maar de conclusie wordt getrokken dat ze daar maar wat liegen e.d. En natuurlijk heeft een fatsoenlijke BX geen enkele moeite met 133MHz.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
De BX heeft daar geen moeite mee, hooguit de agp bus die dan wel zwaar overclocked wordt. de BX chipset kent voor de agp bus alleen de 1/1 en de 2/3 divider. Bij 150 mhz loopt je agp dus mim 100 mhz en dat vinden een hoop videokaarten niet leuk. Die unlockte CPU's bestaan maar zijn inderdaad zeldzaam, heb er pas een maal een in werkelijkheid gezien.

Do as I say, don't do as I do.

Pagina: 1