Toon posts:

5.1 Aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben een uurtje geleden een 5.1 set van Philips gekocht namelijk de SPA2600. Maar nou heb ik deze helemaal aangesloten alles zit in de goede poorten ook bij de geluidskaart echter is het probleem dat ik nu alleen uit de rear boxen geluid krijg en de rest dus gewoon niet.

Mijn geluidskaart is Santa Cruz (Van Turtle Beach) en ondersteund ook 5.1 (aangezien ik het kan instellen en anders zaten er niet zo veel gaten in m'n kaartje).

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ps. Heb nieuwe drivers er ook al op gedouwd..

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
Waar heb je het al ingesteld? In de windows instellingen? Werk je met XP of Vista?

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met XP.. Maar mijn instellingen zijn gewoon standaard dacht ik .. Ik weet uberhaubt niet hoe ik het anders moet instellen aangezien ik nog nooit eerder een 5,1 heb gehad :P

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
Configuratiescherm
Geluiden en audioapparaten
Onder luidsprekerinstellingen ga je naar geavanceerd
Luidsprekeropstelling, het zal je niet verbazen als die op 5.1 hoort te staan.

Is het je trouwens bekend dat de meeste muziek geen 5.1 geluid oplevert? Muziek is stereo geluid, en wordt ook zo (als het hoort) afgespeeld. Je zult het effect dus met een film met 5.1 geluid ofzo moeten testen. Sommige audio software maakt het overigens wel mogelijk om de muziek alsnog via 5.1 af te spelen, maar dit is niet altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik effe film proberen ;) Dank je wel voor je hulp :D