Hallo,
Ik was een beetje aan het overclocken begonnen en eerst natuurlijk behoorlijk wat informatie doorgelezen op dit forum en ook andere forums. Nu had ik de volgende instellingen in mijn bios:
Busbreedte: 235 MHz
PCI-e: 101 MHz
PCI: 33,33 MHz
Multiplier: 11 x
CPU dus : 2585 MHz
Vdimm: 2,60 V
Vht: 1,2 V
Vchipset: 1,5 V
Vcore: 1,4875 V
Mijn geheugen stond nog op standaard, dat zijn deze waarden:
Frequency: 201 MHz
CAS latency : 3.0
RAS to CAS: 3
RAS Precharge : 3
Cycle Time (Tras): 8
Bank Cycle Time (Trc): 11
Command rate : 2T
Dram Idle timer: 16
Nu heb ik natuurlijk alles netjes op stress getest en kwam op een coretemp van 51 stressed.. Alles zag er verder goed uit, benchmarks met cinebench en super-pi zijn er ook alelen maar op vooruit gegaan, iets meer dan 20 %.
Maar toen ik eenmaal weer aan mijn favo spelletje CoD2 begon kreeg ik lagstoten, terwijl ik niks vreemds zag aan mijn fps, en als ik bios weer naar default ging liep cod weer soepel.
Nu is mijn vraag, hoe komt dit, hoort toch beter te worden?
Of nog beter de vraag, hoe kan ik dit oplossen?
En heb mijn god geen idee wat ik met mijn geheugen moet oc-en, weinig gevonden in FaQ's..
Systeem
cpu: Athlon 64 3500+
mobo: Asus A8N-Sli
psu: Zalman 460-APS
geheug: Kingston 512 MB PC3200 CL3 (2 x 512 module)
graka: Gigabyte Geforce 6800GS
Ik was een beetje aan het overclocken begonnen en eerst natuurlijk behoorlijk wat informatie doorgelezen op dit forum en ook andere forums. Nu had ik de volgende instellingen in mijn bios:
Busbreedte: 235 MHz
PCI-e: 101 MHz
PCI: 33,33 MHz
Multiplier: 11 x
CPU dus : 2585 MHz
Vdimm: 2,60 V
Vht: 1,2 V
Vchipset: 1,5 V
Vcore: 1,4875 V
Mijn geheugen stond nog op standaard, dat zijn deze waarden:
Frequency: 201 MHz
CAS latency : 3.0
RAS to CAS: 3
RAS Precharge : 3
Cycle Time (Tras): 8
Bank Cycle Time (Trc): 11
Command rate : 2T
Dram Idle timer: 16
Nu heb ik natuurlijk alles netjes op stress getest en kwam op een coretemp van 51 stressed.. Alles zag er verder goed uit, benchmarks met cinebench en super-pi zijn er ook alelen maar op vooruit gegaan, iets meer dan 20 %.
Maar toen ik eenmaal weer aan mijn favo spelletje CoD2 begon kreeg ik lagstoten, terwijl ik niks vreemds zag aan mijn fps, en als ik bios weer naar default ging liep cod weer soepel.
Nu is mijn vraag, hoe komt dit, hoort toch beter te worden?
Of nog beter de vraag, hoe kan ik dit oplossen?
En heb mijn god geen idee wat ik met mijn geheugen moet oc-en, weinig gevonden in FaQ's..
Systeem
cpu: Athlon 64 3500+
mobo: Asus A8N-Sli
psu: Zalman 460-APS
geheug: Kingston 512 MB PC3200 CL3 (2 x 512 module)
graka: Gigabyte Geforce 6800GS
Offtopic: Geforce 7950gx2 krijg ik, maar pakketje is verloren door UPS, jammer, maar ze hebben me het beloofd dat die terug kwam vliegen