Overclock Athlon64 3500+ met a8n-sli

Pagina: 1
Acties:

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo,

Ik was een beetje aan het overclocken begonnen en eerst natuurlijk behoorlijk wat informatie doorgelezen op dit forum en ook andere forums. Nu had ik de volgende instellingen in mijn bios:

Busbreedte: 235 MHz
PCI-e: 101 MHz
PCI: 33,33 MHz
Multiplier: 11 x

CPU dus : 2585 MHz

Vdimm: 2,60 V
Vht: 1,2 V
Vchipset: 1,5 V
Vcore: 1,4875 V

Mijn geheugen stond nog op standaard, dat zijn deze waarden:

Frequency: 201 MHz
CAS latency : 3.0
RAS to CAS: 3
RAS Precharge : 3
Cycle Time (Tras): 8
Bank Cycle Time (Trc): 11
Command rate : 2T
Dram Idle timer: 16

Nu heb ik natuurlijk alles netjes op stress getest en kwam op een coretemp van 51 stressed.. Alles zag er verder goed uit, benchmarks met cinebench en super-pi zijn er ook alelen maar op vooruit gegaan, iets meer dan 20 %.

Maar toen ik eenmaal weer aan mijn favo spelletje CoD2 begon kreeg ik lagstoten, terwijl ik niks vreemds zag aan mijn fps, en als ik bios weer naar default ging liep cod weer soepel.

Nu is mijn vraag, hoe komt dit, hoort toch beter te worden?

Of nog beter de vraag, hoe kan ik dit oplossen?
En heb mijn god geen idee wat ik met mijn geheugen moet oc-en, weinig gevonden in FaQ's..

Systeem
cpu: Athlon 64 3500+
mobo: Asus A8N-Sli
psu: Zalman 460-APS
geheug: Kingston 512 MB PC3200 CL3 (2 x 512 module)
graka: Gigabyte Geforce 6800GS
Offtopic: Geforce 7950gx2 krijg ik, maar pakketje is verloren door UPS, jammer, maar ze hebben me het beloofd dat die terug kwam vliegen :9

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Misschien is het een goed idee om je geheugen op 1T te zetten, dat scheelt volgens mij behoorlijk in de prestaties ;)

• ikzagjewel
lezut schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:29:
Misschien is het een goed idee om je geheugen op 1T te zetten, dat scheelt volgens mij behoorlijk in de prestaties ;)
Ja maar kan ik mijn geheugenop een andere manier niet sneller maken dan?

En ik las op verschillende fora dat 2T juist sneller was, maar ik zal het eens proberen ;)

Verwijderd

ikzagjewel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:15:
[...]

Ja maar kan ik mijn geheugenop een andere manier niet sneller maken dan?

En ik las op verschillende fora dat 2T juist sneller was, maar ik zal het eens proberen ;)
1T is sneller ;)

Draai eens een aantal uur achter elkaar prime95 om te zien of die stabiel is (als je dat nog niet gedaan hebt)

• ikzagjewel
Ik gebruik zelf ORTHOS, heb hem vanacht laten draaien en er kwam na 1½ uur al een error. Dus dat betekend dat hij niet echt stabiel is.

Nou wil ik dus deze faq gaan volgen, om de optimale resultaten te behalen (zoals hun zeggen):
Klik!

Alleen dan bij memory speed, ik lees hier heel weinig over, en vraag me af of dat wel veilig is? En hoe weet je nou wat je stock voltage is (prog?)?

En ik las zonet al dat ik dus beter als command rate 1T kan nemen.. Maar nu even bezig met memory speed..