Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CarPC]Meerdere vragen, howto

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met een CarPC project en koop langzaamaan alle onderdelen. Nu heb ik een aantal gelijke topics doorgelezen, maar is niet helemaal zoals ik t wil of zijn verouderde topics.

Om te beginnen wat ik al heb:
Jetway VIA C7 1.5GHz CN700 Mini-ITX
Pica PSU 120 Watt
Transcend 1GB DDR2 533Mhz
WD Scorpio 80GB 5400rpm Sata
Samsung Spinpoint 80GB 5400rpm Sata

Ik wil de harde schijven straks in raid-0 opstellingen gebruiken om te zorgen voor voldoende opslag en een klein beetje snelheidswinst. Verder wil ik gebruik maken van een interne radio-kaart waar ik de standaard antenne aansluiting op aan kan sluiten.Verder wil ik een usb-wifi kaart aansluiten en usb-gps. In de toekomst wil ik een touchscreen kopen, maar vooralsnog doe ik t met een normaal in-dash 7" scherm die ik al heb zitten. Het geluid moet over 2 versterkers worden gestuurd (een voor de subwoofer en een voor de speakers).

Mijn vragen zijn dus:
1) Welke kaart is voor mij geschikt? De enige die ik kon vinden was iets van tv/radio, maar tv wil ik niet gaan kijken en ik twijfel of ik hierop mijn antenne direct kan aansluiten.

2) Hoe krijg ik het geluid uit de standaard pc luidsprekeraansluitingen naar de benodigde tulp-aansluitingen voor mij versterkers

3) Ik heb dingen gelezen over een ITPS voor afvlakking en een kleine vertraging voor in- en uitschakelen van t systeem. Is dit te gebruiken icm de gekochte PicoPSU? Zo ja, hoe wordt dat aangesloten?

4) Mijn scherm heeft een video-in kabeltje, maar er zit geen video-out op het mobo. Alleen een VGA. Is daar een converter voor te krijgen?

Dit alles wil ik onder gaan brengen in een M300 case zonder LCD, maar incl. PCI riser-card waarin ik dus de fm radio-kaart wil aansluiten. Is het verder een goede opstelling?

telefoontoestel

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

1) Als je radio wilt luisteren met een beetje goede kwaliteit geluid adviseer ik je een headunit te gebruiken in plaats van een radiokaart in je pc. De meeste radiokaarten hebben bagger ontvangst en al helemaal als je op de op de snelweg rijdt.

2) Converterkabeltje van StereoJack naar Tulp

3)Geen idee

4)Heeft je scherm helemaal geen VGA? Zo ja, dan VGA gebruiken. Zo nee, regel dan een scherm dat wel een VGA aansluiting heeft, s-video is niet al te beste kwaliteit en dat kan lastig zijn op een klein scherm. (Welke resolutie is het?)

Verder een prima setup lijkt mij, de raid is misschien wat overkill voor een carpc, maarja het kan, dus waarom niet :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
1) Mijn HU wil ik dus geheel uit de auto halen zodat ik er plaats voor kan maken voor een slot-in dvd-rom icm een multicardreader. Vaak luister ik toch niet naar de radio, maar zo nu en dan is t handig voor file-info etc.

2) Thnx. Ga er direct voor opzoek

4) Het scherm dat ik al heb heeft alleen s-video in en geen vga aansluiting. Ik heb voorlopig geen geld voor een ander scherm (wil dan meteen touchscreen doen) en ben hiervan dus afhankelijk. Is er geen converter kabel voor te krijgen?

telefoontoestel

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 19:22
telefoontoestel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:56:

4) Het scherm dat ik al heb heeft alleen s-video in en geen vga aansluiting. Ik heb voorlopig geen geld voor een ander scherm (wil dan meteen touchscreen doen) en ben hiervan dus afhankelijk. Is er geen converter kabel voor te krijgen?
tuurlijk wel kost alleen rond de 80 euro.. http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Als het echt niet anders kan.....

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
4) Is een dergelijk kabeltje als dit niet bruikbaar om te bereiken wat ik wil? De max resolutie is dacht ik 640 x 480 (kan me vergissen dat t 800 x 600 is, maar dacht t niet).

http://cgi.ebay.nl/N-VGA-...90134594864QQcmdZViewItem

@Chevy: Ik had al eerder enkele vragen erin gesteld (mogelijk in een eerder topic ervan) maar tot nog toe geen antwoord gekregen. Aangezien het ook veel vragen zijn leek t mij handiger om er een apart topic voor aan te maken.
(btw. ik heb niet met je geknikkerd, dus 'dude' hoef je niet te zeggen)

telefoontoestel

• SA007
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Nee, zo'n kabel werkt alleen op VGA uitgangen die echt voorbereid zijn voor tv out maar waar (vanwege ruimtebesparing) geen tv-out aansluiting op zit.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Neem gewoon een VGA scherm , desnoods tweede hands, hiermee bespaar je je een heleboel problemen.
Ten eerste moet je alles door je TV-out sturen, en ten tweede is dat wat je op je scherm krijgt NIET te lezen.

Wat radio betreft, geef wat extra geld uit en neem een HQCT USB radio module
http://direct.xtronic.be/...p?cPath=21&products_id=28

Deze is speciaal gemaakt om ism carpc te werken. Andere radio PCI kaarten hebben te veel last met ontvangst als je rijd.

iRacing Profile Flickr

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

telefoontoestel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:36:
WD Scorpio 80GB 5400rpm Sata
Samsung Spinpoint 80GB 5400rpm Sata

Ik wil de harde schijven straks in raid-0 opstellingen gebruiken om te zorgen voor voldoende opslag en een klein beetje snelheidswinst.
Is het voor raid-0 niet noodzakelijk dat je twee identieke schijven hebt. Dus niet alleen snelheid/rpm/opslag maar ook chipset en merk?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
grolschbeugel schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:27:
[...]

Is het voor raid-0 niet noodzakelijk dat je twee identieke schijven hebt. Dus niet alleen snelheid/rpm/opslag maar ook chipset en merk?
Nee, zelfs snelheid/rpm/opslag mag afwijken, alleen wordt het traagste/kleinste wel als uitgangspunt gebruikt.
Vb: een 80GB 7200rpm en een 60GB 5400rpm levert een 120GB (2x60GB) Raid0 config op met de 'verdubbelde' snelheid van de traagste schijf (hierbij dus de 60GB)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
seninha schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:25:
Neem gewoon een VGA scherm , desnoods tweede hands, hiermee bespaar je je een heleboel problemen.
Ten eerste moet je alles door je TV-out sturen, en ten tweede is dat wat je op je scherm krijgt NIET te lezen.

Deze is speciaal gemaakt om ism carpc te werken. Andere radio PCI kaarten hebben te veel last met ontvangst als je rijd.
Dat scherm wordt een gewetensvraag aangezien ik vaak nogal koppig ben :o

Die USB radio kaart, is het de bedoeling ervan om hierop een usb antenne aan te sluiten? Kan ik dan een soort koppelstuk maken/vinden aangezien mijn orginele antenne een electrisch uitschuifbare is of komt deze dan te vervallen voor een andere antenne?

En over de ITPS. Weet iemand daar meer over, of deze dus ook goed gebruikt kan worden icm de Pico PSU?

[ Voor 5% gewijzigd door telefoontoestel op 10-07-2007 14:17 ]

telefoontoestel

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 15:47
Is raid-0 wel zo verstandig in een carPC? Ookal draaien de schijven op 5400rpm, je hebt altijd meer kans op problemen omdat ze in een auto zitten.

End of Transmission

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Chesta schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:26:
Is raid-0 wel zo verstandig in een carPC? Ookal draaien de schijven op 5400rpm, je hebt altijd meer kans op problemen omdat ze in een auto zitten.
mja ik raad eigenlijk ook raid0 af. omdat als 1 hdd crashed je weer opnieuw de gehele config moet bouwen en alles ook kwijt bent. ik zou dus lekker kiezen voor 2 hdd's los..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

seninha schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:25:

Prijzig voor alleen een radio, maar het kan wel de oplossing zijn als je geen HU wilt. Bedankt voor de link nou kan ik gaan dubben of ik m'n HU vervang voor dit...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1