[WSUS3] Computers verschijnen niet in het managementconsole

Pagina: 1
Acties:

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 15:51
Zojuist een virtual omgeving gemaakt met een 2003 SP1 server en een Windows XP SP2 (clean) pc.
De server voorzien van alle pre-requisites (.NET etc) en vervolgens zonder problemen WSUS v3 geinstalleerd.

Ik heb in de WSUS Update Manager bij All Computers een nieuwe computer group aangemaakt met de naam ContosoUpdate. (oh yeah)
Vervolgens heb ik een GPO aangemaakt op de OU waarn m'n user inzit van de XP machine, en daarop de Windows Update GPO settings aangepast, zodat ie naar de server kijkt en gebruik maakt van client-side targetting, met de naam "ContosoUpdate".

Alles werkt prima, alleen 1 ding niet: als ik in de WSUS Update Manager kijk bij All Computers, en ik expand mijn "ContosoUpdate" computer group uit, dan staat er geen PC in. Zoeken werkt ook niet. Elke groep heeft een totaal van 0 PC's gevonden. Een search naar de exacte naam van mijn werkstation geeft ook geen gevonden resultaten.

Toch werkt het updaten.
Raar of niet? Heeft iemand enig idee hoe ik mijn werkstation in de Computer Group krijg?

Tnx!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die policy moet je op de computerobjecten toepassen, en niet op je users. Ik heb je vraag even afgesplist. We willen graag ervaringentopics en technische vragen gescheiden houden in de toekomst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 15:51
Ok, tnx. Eens kijken of we dan wel een computer zien in de Update Manager. Ik was eigenlijk al benieuwd hoe deze computer detectie werkt. Hij is lid van het domain en de windows firewall staat zo-ie-zo uit, dus waarom ziet hij hem dan niet? Eens kijken of dit een oplossing blijkt...
sanfranjake schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:48:Ik heb je vraag even afgesplist. We willen graag ervaringentopics en technische vragen gescheiden houden in de toekomst :)
Nice :) Ik check de oude thread na vijf minuten en ik dacht "WTF#@!$ mijn post weg gehaald?" ;) En daarna zag ik een soort gelijke nieuwe topic staan met mijn naam als starter.. nice! :)