Probleem biosflash ASUS P5N-E

Pagina: 1
Acties:

• Fast-Forward
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-03 10:21
Vandaag heb ik mijn bios geflashed met ASUS EZ-flash naar biosversie 0608.
Het flashen ging goed en windows start normaal op. Als ik mijn PC reset kan ik niet meer in mijn BIOS komen met DEL.

Ik heb de bios versie gedownload van asus en hernoemd van .BIN naar .ROM zoals staat aangegeven op de ASUS site.

Ik weet niet wat te doen, opnieuw flashen? Iemand een suggestie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens opnieuw te flashen (bij voorkeur vanuit dos) met een nieuwe bios (of als je nu de nieuwste heb, pak de vorige versie, misschien zit er een bugje in).

• Fast-Forward
Het zou toch raar zijn als er een bug in de Bios zit, of is dit goed mogelijk?

• Fast-Forward
Ik heb een nieuw schijfje gepakt en deze geformateerd. Na de bios update download heb ik het uitgepakt op een geformateerd schijfje ben ik weer aan de slag gegaan.

Ik heb zowel de nieuwste bios-versie als een wat oudere versie geprobeerd maar nog steeds kan ik niet met de DEL knop in mijn bios komen!

Ik heb geprobeerd een mail te sturen naar asus maar die willen dat ik zo`n beetje alles van mijn computer beschrijf:

http://www.asus.nl/aboutasus.aspx?show=3

Niet echt makkelijke service O-)

Voordat ik alles loshaal en elk onderdeel van mijn pc ga identificeren, hoop ik het op een andere manier op te kunnen lossen. Kan iemand mij verder helpen?

• supergoudt
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 00:18
Heb je een USB- of een PS2 toetsenbord? Als je een usb tobo hebt moet je in het bios even usb-legacy aanzetten. (moet je er wel eerst inkomen, even een ps2 tobo regelen ergens).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Met F2? Want dat is soms anders :)

F11 ook ofzo.

En zeker eens een PS/2 ramplankje pakken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Fast-Forward
Ik heb een ps2 toetsenbord.. Ik weet niet waar F11 voor staat maar ik kan het wel proberen.

• Fast-Forward
Het mocht niet baten. Ik denk dat ik maar de standaardinstellingen terug zet en na meer info of contact te hebben gehad met asus, probeer ik het nog een keer.

Een nuttige link of andere suggesties zijn welkom :)

Verwijderd

1 x gezien, memory sticks van slot gewisseld, toen wel met DEL in het bios te komen.

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 16:21
Bios gereset na flashen?

• Fast-Forward
Ik heb het geheugen verwisseld en heb in het boekje het programma ASUS update gevonden. Hiermee heb ik in windows mijn bios kunnen updaten.

Na deze 2 handeling bleek mijn bios wel op te starten! :) Ik heb alleen niet de allernieuwste update gedaan maar 1tje daarvoor. Bedankt voor de tips ;)
Pagina: 1