Wat is de werkelijke snelheid van BBNED bij Concepts ICT

Pagina: 1
Acties:

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bij Concepts ICT heb ik een 6000/1024 lijn, opgeleverd 25-6-2007.
Sinds de oplevering heb ik maar 4480/896, BBNED en Concepts ITC zeggen dat is normaal.
Ze hebben alles doorgemeten, bij mij komt maar 4480/896(doorgemeten aan de telefoon en modem aansluiting binnen.
De modem(E-tech) komt van Concepts.
BBNED zegt modem is goed kan 8 mb mee downloaden.
De monteur van BBNED zegt dat ik een 8 mb lijn heb alles goed is en dat ze het niet kunnen vinden waar het verschil in zit.
Woon maar 1200 meter van de Centrale(Voorschoten wijk Adegeest 2253 SK), we hebben alleen ADSL1.
Vraag klopt het dat er zo groot verschil is, Concepts zegt we doen er niks aan, m.a. zoek het maar uit.

System Uptime: 72 hours 31 minutes
DSL Status: Connected
DSL Speed: 896/4480kbps
thernet: Connected
Software Version: 3.7.1
Firmware Version: 8505_LPW_030707.00FA

Modem Status
Connection Status Connected
Us Rate (Kbps) 896
Ds Rate (Kbps) 4480
US Margin 8
DS Margin 5
Trained Modulation ADSL_G.dmt
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 21
US Line Attenuation 9
Peak Cell Rate 2113 cells per sec
CRC Rx Fast 0
CRC Tx Fast 0
CRC Rx Interleaved 92
CRC Tx Interleaved 47
Path Mode Interleaved

DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

De snelheid waarmee een modem intraint is van een heleboel factoren afhankelijk. Als ik het goed zie is de signaal ruisverhouding niet optimaal...Dit kan tot gevolg hebben dat je lager intraint dan welke je bij jouw abonnement maximaal kan halen.

Heb je de mogelijkheid om het modem dichter bij/aan je ISRA punt aan te sluiten ?
Kan je bekabeling inkorten/vervangen naar het modem ?
Kan je een keer testen met een ander analoog modem (van een vriend of zo) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• brommer1
  • Niet online
Alles is aangelegd door de KPN(hiervoor had ik KPN ADSL Lite van 3 mb zonder problemen), BBNED zegt er zijn geen problemen op de lijn, de lijn is schoon zonder problemen, ligt gewoon aan je verbinding je kan niet hoger dan 4500(1200 meter van de centrale).
Concepts verschuilt zich achter BBNED.

Het is fout gegaan op de dag van oplevering 25-6-07, de KPN heeft een verkeerde kruiskoppeling uit gevoerd, mij aangesloten op een verkeerde telefoonnummer.
sávonds toen ik mij eigen telefoonnummer terug kreeg is het gedonder begonnen van max. 4500/900.
De monteur die sávonds belde zei tegen mij de kruiskoppeling is fout geggaan omdat de verkeerde aansluiting ook BBNED had.
De KPN en BBNED kunnen niet vinden waarom ik met de verkeerde telefoon aansluiting WEL 6000/1048 KON HALEN en sinds ik mijn eigen telefoonnummer niet meer.
a.s. maandag komt de KPN langs op te komen kijken waarom mijn snelheid gealveerd is.
Concepts zegt er zijn geen problemen, je download is max. 4500 einde verhaal.
Wat moet ik nu doen.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
brommer1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:42:
Alles is aangelegd door de KPN(hiervoor had ik KPN ADSL Lite van 3 mb zonder problemen), BBNED zegt er zijn geen problemen op de lijn, de lijn is schoon zonder problemen, ligt gewoon aan je verbinding je kan niet hoger dan 4500(1200 meter van de centrale).
Concepts verschuilt zich achter BBNED.

Het is fout gegaan op de dag van oplevering 25-6-07, de KPN heeft een verkeerde kruiskoppeling uit gevoerd, mij aangesloten op een verkeerde telefoonnummer.
sávonds toen ik mij eigen telefoonnummer terug kreeg is het gedonder begonnen van max. 4500/900.
De monteur die sávonds belde zei tegen mij de kruiskoppeling is fout geggaan omdat de verkeerde aansluiting ook BBNED had.
De KPN en BBNED kunnen niet vinden waarom ik met de verkeerde telefoon aansluiting WEL 6000/1048 KON HALEN en sinds ik mijn eigen telefoonnummer niet meer.
a.s. maandag komt de KPN langs op te komen kijken waarom mijn snelheid gealveerd is.
Concepts zegt er zijn geen problemen, je download is max. 4500 einde verhaal.
Wat moet ik nu doen.
1200 meter is max 4500k is bullshit.

Ik zit 900 meter van de centrale en haal 12mbit, heb ook een abbo van 12mbit. (kpn bitstream)
Mijn router zegt zelfs: Capacity used 69%

Verwijderd

DS Line Attenuation 21 , dit is veel te hoog voor 1200 meter.
Weet je wel zeker dat je 1200 meter van de centrale zit ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 23:39 ]

• brommer1
  • Niet online
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1084 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1453 meter hemelsbreed.

Op 22 mei 2003 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Leiden-Voorschoten

• brommer1
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:38:
DS Line Attenuation 21 , dit is veel te hoog voor 1200 meter.
Weet je wel zeker dat je 1200 meter van de centrale zit ?
Wat voor waarde moet het dan wel wezen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als ik het goed heb..moet je die 21 delen door 13,81 = 1,52 km afstand tot centrale.

Maar je moet nooit vergeten dat er meer factoren meespelen...bv. je eigen bekabeling thuis en de kwaliteit van de kabel tussen je huis en centrale.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Mja totdat je je modem zowat in je splitter hebt gehangen, en je splitter zowat in je isra-punt, kunnen we vrij weinig zeggen waar het aan ligt.
Je topictitel is ook wel een beetje misleidend trouwens :P

Je modem zou optimaal gezien niet meer dan een halve meter van je isra-punt moeten zitten.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• brommer1
  • Niet online
Het is fout gegaan op de dag van oplevering 25-6-07, de KPN heeft een verkeerde kruiskoppeling uit gevoerd, mijn BBNED aansluiting aangesloten op een verkeerde telefoonnummer.
De monteur die sávonds belde zei tegen mij de kruiskoppeling is fout gegaan omdat de verkeerde aansluiting ook BBNED had.
De KPN en BBNED kunnen niet vinden waarom ik met de verkeerde BBNED aansluiting WEL 6000/1048 KON HALEN en sinds ik mijn eigen telefoonnummer niet meer.

Ligt niet aan mijn ISRA.

Heb de modem nu ingesteld op(Waarom krijg ik met deze instelling wel een hogere snelheid?):
Modem Status
Connection Status Connected
Us Rate (Kbps) 928
Ds Rate (Kbps) 5088
US Margin 0
DS Margin 5
Trained Modulation ADSL_ANSI_T1.413
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 24
US Line Attenuation 0
Peak Cell Rate 2188 cells per sec
CRC Rx Fast 0
CRC Tx Fast 0
CRC Rx Interleaved 0
CRC Tx Interleaved 32
Path Mode Interleaved

DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Als je dus met een ander telefoonnummer met BBned DSL op jouw adres wel 6mbit kan halen kan ik maar een paar dingen bedenken:

- Dslam kaart in de centrale
- Splitter in de centrale
- Bekabeling IN de centrale

Vraag of ze je op een andere kaart willen zetten.

Bekabeling vanaf de centrale tot aan je modem moet goed zijn als je met een andere "kruiskabel in de centrale" wel 6mbit haalt.
Pagina: 1