Koude Duron 750 doet raar?

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Ik heb pas geleden een Duron 750 gekocht met een Abit KT7A mobo. Ik heb 'm nu minimaal ge-o.c.-ed naar 825 MHZ (110 MHz FSB) maar hij wil maar niet normaal opstarten als ie een tijd heeft uitgestaan.

De eerste keer komt ie niet eens met Starting Window '98, na een reboot komt ie wel zo ver maar blijft het lampje van de harde schijf volcontinu branden en gebeurt er verder niks meer......dit kan ongeveer 2 tot 4 keer achter elkaar gebeuren en als ie eenmaal doorgaat loopt ie zo stabiel als een huis.

Heb iemand enig idee waar dit aan ligt? Het is namelijk wel een beetje vervelend dat ik eerst 2 a 4 keer moet rebooten voordat ie echt wat gaan doen :(

Robin

Oh ja hij heeft ook nog op 133 MHz fsb gedraaid (1000MHz) en hier gaf ie eigenlijk ook geen problemen, alleen als je 'm hardcore ging stressen.....

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Verwijderd

Zit alles wel goed in zijn socket? Ik heb ook wel eens zoiets gehad, was een rotte socket die alleen contact maakte met de chip als hij warm was (door uitzetting). Ik heb toen de boosdoener op kunnen sporen door chip voor chip met een hete föhn te bewerken tot ie opstartte!

• Nutcaze
Hmmmm ik zal die CPU eens lostrekken en er dan weer in knallen.........alleen zit die cooler zo achterlijk vast op dat ding :(

Iig bedankt.

Robin

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Verwijderd

Heb je de Vcore al verhoogd ? voor 825/110FSB zou ik 1,7 / 1,8 proberen als de koudstart niet wil.

• Nutcaze
Die heb ik inderdaad al verhoogd maar ik zat er juist eerder aan te denken om die nog meer te verlagen....

Verwijderd

Nahh,
dan wordt het probleem alleen maar groter.

Ik denk dat de Vcore nog hoger moet of de klok omlaag, helaas..

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 01:53 schreef gansje het volgende:
Zit alles wel goed in zijn socket? Ik heb ook wel eens zoiets gehad, was een rotte socket die alleen contact maakte met de chip als hij warm was (door uitzetting). Ik heb toen de boosdoener op kunnen sporen door chip voor chip met een hete föhn te bewerken tot ie opstartte!
Heheh dat kklinkt bekend, maat van me, had een monitor die alleen werkte als je er met een warme fohn in blies, dan deed ie het weer.. anders moet je 15 mins w88 tot ie warm was :P

Verwijderd

Voeding ?

• Nutcaze
Voeding moet ruim voldoende zijn......heb er niet echt veel in hangen, 1 hd, 2cd's, een voodoo3 en nog wat kleine, weinig stroomvretende kaartjes op een 300 Watt voeding dus........

Maarre ben er eigenlijk net achter dat het toch wel met het overklokken te maken heeft want hij loopt nu normaal op 750 en nu start ie wel in 1 keer op, eerst weigerde ik te geloven dat het aan het o.c.-en lag nl.

Ik zal toch even proberen het voltage maar te verhogen dan :P

Verwijderd

Da,
Gospodin, het heeft wel wat met de Vcore en de CPU klok te maken.

Voeding, njet, moet wel goed zijn wat je beschrijft.

Veel success gewenst met het experimenteren :P

(Trojkas hier, trojkas daar, ja je ziet ze veel dit jaaar..)
Pagina: 1