[JS/CSS] bgcolor PNGFIX IE6 instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:13
Beste,

Ik maak veel gebruik van de bekende pngfix om png'tjes in IE6 goed te laten renderen, er zijn echter tegenwoordig nog situaties waarin ik dit niet kan gebruiken..

In dat geval krijg je ipv de transparante achtergrondkleur een andere kleur te zien, blauw/grijs oid, dit verschilt elke keer..

Is er een manier om deze achtergrondkleur van pngtjes in te stellen?

Alvast bedankt,

bartosiej

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Microsoft heeft hier een workaround voor gemaakt. Je kan er hier meer over lezen. Je krijgt hierbij geen achtergrondkleur, behalve de kleur die het element zelf ook heeft, maar dat werkt hetzelfde als dat je een PNG ald bgimage instelt bij Firefox zegmaar.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat is bij mijn grafisch prog (GIMP) idd mogelijk, dus ik vermoed dat het in de png-spex staat.

• Mei

Mei

moozzuzz schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:53:
Dat is bij mijn grafisch prog (GIMP) idd mogelijk, dus ik vermoed dat het in de png-spex staat.
Volgens mij bedoelt hij de irritante blauwe/grijze kleur die IE standaard achter PNG's gooit omdat IE's rendering engine volkomen kut is. Je PNG gewoon als afbeelding een achtergrondkleur geven kan zowel Photoshop/Gimp/PSP als met CSS (omdat de rest toch doorschijnt).

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
welke van de vele 'bekende pngfix'-en bedoel je?

ik doe namelijk altijd dit:
Cascading Stylesheet:
1
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='image.png');

en dit werkt altijd prima

echter, base href snapt ie niet ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Mei

Mei

@BasieP: da's dezelfde fix als waar de link in mijn vorige post naar wees. Er staat achter die link alleen een stuk meer informatie over de verschillende manieren waarop je AlphaImageloader() het best kan gebruiken. Voor verschillende situaties zijn verschillende instellingen namelijk handig.
Pagina: 1