Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Onlangs heb ik Vista Ultimate 64 geïnstalleerd. Nu wil graag Cisco VPN Client installeren, maar krijg tijdens de installatie error 1721: "There is a problem with this Windows Installer package. A program required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor."

Als ik de standaard Windows VPN tool gebruik, krijg ik geen verbinding. Ook niet met de windows firewall uit, en ook niet als ik de juiste poort open in m'n router (een linksys WRT54GL)

Na een tijdje googelen ben ik er achter gekomen dat er mogelijk een probleem is met de Windows Installer. Goed, even kijken op de MS site. Dan kom je er achter dat er een workaround is voor dit probleem bij het verwijderen van software, terwijl ik juist software wil installeren.

Wat heb ik al geprobeerd:
-gezocht hier op GoT :)
-antivirus sotfware uitgezet tijdens install
-windows installer opnieuw geregistreerd (via command prompt)
-system file checker uitgevoerd
-.NET Framework 2.0 geinstalleerd, werkt niet op een 64 bits OS
-Firewall uitgeschakeld
-Poort geopend (poort 1723)

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 09:22
Installeer het eens buiten de standaard map bijvoorbeeld c:\programs\VPN\

De VPN client ondersteund geen 64 Bit OS.
bron

En dat na 2 minuten googlen :)

[ Voor 60% gewijzigd door mhoogendam op 06-07-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

Windows Installer opnieuw installeren?

Verder nog gevonden: How to resolve Common "Windows Installer" Problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
mhoogendam schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:13:
Installeer het eens buiten de standaard map bijvoorbeeld c:\programs\VPN\

De client ondersteund geen 64 Bit OS.
bron

En dat na 2 minuten googlen :)
Maar dan snap ik niet dat hij niet in de Program Files (x86) wordt geïnstalleerd, zoals alle overige niet-64 bits software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het dat ik ergens gelezen heb dat er geen 64bit client uitkomt van de gewone VPN client, maar dat deze gebruikers de "Anyconnect client" moeten gebruiken? Zijn er mensen die hiemee ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Om het topic maar even nieuw leven in te blazen. Ik zit met hetzelfde probleem. Draai Windows Vista x64 met als gevolg dat de Cisco VPN client voor vista niet wil installeren omdat deze geen support voor x64 systemen heeft. De ICT afdeling geeft in mijn geval geen support aan Windows Vista met als gevolg dat ik het zelf maar moet uitzoeken. Weet er iemand of er al een manier is om toch een VPN verbinding op te starten onder Vista x64? Of kan iemand mij dat programma anyconnect sturen (hopelijk overtreed ik hiermee geen huisregels) daar het alleen via de site van cisco te downloaden is als je je server daar registreert.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Zit met hetzelfde probleem. Het zal waarschijnlijk niet het enige stukje software blijken te zijn dat niet meer werkt onder 64bit Vista. Als workaround heb ik Virtual PC geïnstalleerd (jawel 64 bit!) en XP daarop gezet. Daarna is het leed snel geleden. Performance van XP in deze virtuele omgeving is verbluffend goed met 328 MB RAM virtueel. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
Dank voor de workaround, jammer alleen dat ik iedere keer als ik mn mail wil checken via outlook ik een VM sessie moet gaan starten :P Niemand met een cisco CCO die even die client kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 16:26
http://ftp-sj.cisco.com/c...t-support-matrix-v2.0.htm

Vista wordt dus ondersteund vanaf versie 4.8.01.0410
4.8.01.0410 = alpha client
4.8.01.0590 = beta client
4.8.02.0010 = beta client
5.0.00.0090 = beta client
5.0.00.0320 = release candidate
5.0.00.0340 = missing features on vista, please refer to release-notes for details
5.0.01.0600 = missing features on vista, please refer to release-notes for details

64bit

wordt niet ondersteund tot dusver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
Die ftp kom ik dus niet op ;) Dit zijn trouwens de IPsec clients en niet de SSL clients zoals Anyconnect (ook van cisco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 01:37
Ik heb een SSO account bij cisco. De laatste vpn client van Cisco ondersteund geen 64bit versie van Vista. Je kunt wel de Cisco AnyConnect VPN Client Installeren. Maar dan moet je PIX firmware versie 8.02 draaien en waarschijnlijk SSL of DTLS configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Cisco AnyConnect VPN Client ondersteund Windows Vista 64 bit.
Als VPN terminatie point kun je gebruiken:
PIX515E of hoger, met software versie 8.02 of hoger.
ASA5505 of hoger, met software versie 8.02 of hoger.
ISR router met Advance Security IOS feature pack, versie 12.4(6)T of hoger.
Op alle apparaten moet SSL VPN / WebVPN geconfigureerd zijn.

Zie:
http://www.cisco.com/en/U...heet0900aecd80405e25.html

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

tja leuk gedoe dat cisco geen 64bits client meer maakt van hun 'oude vpn client' (ipsec)
en de 'nieuwe vpn client' (ssl) niet kan connecten met de vpn concentrator

leuk als je 2 jaar geleden een vpn concentrator hebt staan die nog gewoon een jaar support heeft...
(die 8k euro heeft gekost...)

not amused zegmaar (en eos/eol betekent bij cisco gewoon dat ze niets meer ontwikkelen aan de sw....)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cisco VPN 3000 Concentrator ondersteunt SSL VPN.
Of de Anyconnect client ondersteund wordt weet ik niet, maar je kun wellicht proberen deze aan de praat te krijgen. Of een TAC case aanmaken, ff kijken wat zij mee komen...

[ Voor 14% gewijzigd door Bl@ckbird op 25-10-2007 22:26 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

de ssl vpn van de vpn3000 is alleen voor windows xp, er zijn geen plannen voor vista versie
en werkt niet icm anyconnect client
(heb al een tac hierover gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit dus met dat probleem ook

moet nu een apparte XP partitie draaien om gewoon op het school netwerk te geraken wel belachelijk dus é.

ik heb me nu kappot gezocht naar die Cisco Anyconnect , jammer genoeg vind ik nergens eentje die ik kan dowloade

is er soms iemand die mij hierbij kan helpen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:46:
ik zit dus met dat probleem ook

moet nu een apparte XP partitie draaien om gewoon op het school netwerk te geraken wel belachelijk dus é.

ik heb me nu kappot gezocht naar die Cisco Anyconnect , jammer genoeg vind ik nergens eentje die ik kan dowloade

is er soms iemand die mij hierbij kan helpen

alvast bedankt
Voor PIX/ASAOS 8.x die de anyconnect client ondersteund heb je een Smartnet of ander support contract nodig. Onder het zelfde contract kun je ook de anyconnect client downloaden.

Ookal kun je aan de anyconnect client komen heb je er niets aan als je 8.x niet op je PIX/ASA installeert.

Op de 32 bit versie doet de standaard VPN client het, maar met wat issues. Split tunneling werkt maar half, omdat je route tabel niet goed aangepast wordt. Als administrator kun je dit zelf natuurlijk wel oplossen, maar van users kun je dit niet verwachten. In de anyconnect client werkt dit prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:36
PuTTY, anyone? Of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zsub schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:24:
PuTTY, anyone? Of gaat dat niet werken?
Hoe bedoel je precies? Niet om een IPSEC tunnel te maken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
Dat is nou juist het probleem. Dat die Anyconnect client dus niet te downloaden is voor de niet systeem beheerders.
Overigens lees ik weer op de website van Cisco dat die client ook geinstalleerd zou moeten worden via de webvpn (dus https:// [vpn] /). Hoewel die webvpn wel staat ingeschakeld krijg ik de client niet voorgeschoteld. Zouden ze gewoon geen SSL connecties willen? Kan het me niet voorstellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HikL schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:50:
Dat is nou juist het probleem. Dat die Anyconnect client dus niet te downloaden is voor de niet systeem beheerders.
Overigens lees ik weer op de website van Cisco dat die client ook geinstalleerd zou moeten worden via de webvpn (dus https:// [vpn] /). Hoewel die webvpn wel staat ingeschakeld krijg ik de client niet voorgeschoteld. Zouden ze gewoon geen SSL connecties willen? Kan het me niet voorstellen namelijk.
Ja maar je hebt toch niets aan de client zonder het juiste OS op de firewall? Ik kan je de client wel sturen, maar daar kun je echt niets mee zonder de juiste firewall configuratie.

Je kunt SSL VPN inderdaad zo configureren dat de SSL of Anyconnect client automatisch installeerd nadat je ingelogd bent.

Als je het graag wil proberen raad ik je aan een ASA 5505 icm een smartnet te kopen. Zelfs de goedkoopste versie ondersteund 2 SSL connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
Hmm, das jammer. Het werkt dus niet zo gemakkelijk als de IPsec VPN client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:16:
[...]

Voor PIX/ASAOS 8.x die de anyconnect client ondersteund heb je een Smartnet of ander support contract nodig. Onder het zelfde contract kun je ook de anyconnect client downloaden.

Ookal kun je aan de anyconnect client komen heb je er niets aan als je 8.x niet op je PIX/ASA installeert.

Op de 32 bit versie doet de standaard VPN client het, maar met wat issues. Split tunneling werkt maar half, omdat je route tabel niet goed aangepast wordt. Als administrator kun je dit zelf natuurlijk wel oplossen, maar van users kun je dit niet verwachten. In de anyconnect client werkt dit prima!
Ik vraag me af of je ook wel split-tunneling wilt gebruiken het is namelijk een best groot security issue. Stel dat je op je eigen netwerk een pc heeft die virussen verspreid dan zou het via jou pc naar het bedrijfsnetwerk kunnen gaan.

Ik ben nu bezig voor een afstudeeropdracht de huidige VPN omgeving aan het vernieuwen en heb ook gekeken of het mogelijk is om meerder clients te ondersteunen ze ondersteunen nu 98/2000/XP.
Maar ben tot de conclusie gekomen dat het nog niet zo heel goed wil werken voor Vista op 64 bits is er niks en als je van XP een upgrade doet naar een 32 bits versie werkt het ook niet lekker op Vista 32 bits werkt het wel goed.
Cisco zegt wel dat de AnyConnect goed moet werken maar goed als je zo als hier een 200 gebruikers hebt heb je toch erg veel SSL licenties nodig die vrij prijzig zijn.

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik zit met hetzelfde probleem op mijn school. Zo te zien gaat het echt niet werken via cisco...

Is er geen alternatief voor de Cisco vpn client die wel op 64bit werkt?

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

mngm schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:30:
Ik zit met hetzelfde probleem op mijn school. Zo te zien gaat het echt niet werken via cisco...

Is er geen alternatief voor de Cisco vpn client die wel op 64bit werkt?
Jazeker wel.. De NCP Secure Entry Client kan dat prima. http://www.ncp-e.com/en/v.../secure-entry-client.html

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 04-09-2008 13:11 ]

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Geen gratis alternatief verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Voor de geintereseerde, er is een freeware client die werkt op Vista 64bit. IPSec werkt prima.

Programma heet ShrewSoft VPN Client en is hier te downloaden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

leslievw schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:11:
Voor de geintereseerde, er is een freeware client die werkt op Vista 64bit. IPSec werkt prima.

Programma heet ShrewSoft VPN Client en is hier te downloaden .
Thanks die werkt als een tiet op mijn Windows 7 X64 build 7057 !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou je kunnen posten hoe je hem precies hebt ingesteld?
Ik krijg een timeout namelijk..Ik probeer te connecten naar de vpn server van de TU Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Mr_gadget schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:13:
Zou je kunnen posten hoe je hem precies hebt ingesteld?
Ik krijg een timeout namelijk..Ik probeer te connecten naar de vpn server van de TU Delft.
Is het je al inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

nope..ik heb het ook niet verder geprobeerd aangezien ik het voorlopig niet nodig heb.

Maar het is wel omhandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Loop in Windows 7 x64 RTM (ultimate) tegen hetzelfde probleem aan kreeg een BSOD tijdens installatie van de shrewsoft client. daarna windows niet meer op te starten.

omdat ik nog bezig was met alle software te configureren etc had ik nog geen image / backup / systeemherstelpunt gemaakt... m.a.w. ik zit nu weer even op mijn oude XP installatie te zoeken naar een oplossing.

de Virtual PC met XP modus kreeg ik helaas ook niet aan de gang met de standaard (door UvT voorgeconfigureerde) Cisco VPN client.....

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:44:
Guys,

Zit met hetzelfde probleem. Het zal waarschijnlijk niet het enige stukje software blijken te zijn dat niet meer werkt onder 64bit Vista. Als workaround heb ik Virtual PC geïnstalleerd (jawel 64 bit!) en XP daarop gezet. Daarna is het leed snel geleden. Performance van XP in deze virtuele omgeving is verbluffend goed met 328 MB RAM virtueel. Succes.
ik heb het ook zo gedaan maar met een loobback adapter naar mijn normale windows 7 x64 werkt helemaal perfect ;)
antiekeradio schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:32:
Loop in Windows 7 x64 RTM (ultimate) tegen hetzelfde probleem aan kreeg een BSOD tijdens installatie van de shrewsoft client. daarna windows niet meer op te starten.

omdat ik nog bezig was met alle software te configureren etc had ik nog geen image / backup / systeemherstelpunt gemaakt... m.a.w. ik zit nu weer even op mijn oude XP installatie te zoeken naar een oplossing.

de Virtual PC met XP modus kreeg ik helaas ook niet aan de gang met de standaard (door UvT voorgeconfigureerde) Cisco VPN client.....
screw soft heeft een release candidate klaar staan die wel windows 7 x64 ondersteud ;)

de normale pikt het niet idd :P ben er zelf ook ingestonken

als je wil zal ik vanavond even een Howto hier posten hoe je die virtual xp op kan zetten en gewoon je vpn in windows gebruiken

[ Voor 46% gewijzigd door Proxx op 20-11-2009 12:52 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

antiekeradio schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:32:

Mijn laptop werkte dus ook helemaal niet meer na het installeren van shrewsoft vpn..onder vista x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Screwsoft (zo mogen we het wel noemen gezien eerdere posts) heeft een nieuwe release die ik succesvol heb geinstalleerd op W7 x64.
Helaas ben ik niet zo bekend met VPN settings en het lukt me dan ook niet dit werkend te krijgen.

Ook ik probeer met het TU Delft vpn verbinding te krijgen...

Misschien dat iemand met meer verstand van zaken het wel lukt?

offT: wel erg slecht dat TU/d of cisco 64 bit niet ondersteund. Ik heb ze al gemaild maar er wordt niet op geantwoord. Er wordt alleen een 'call' aangemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 05-04-2010 14:54 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14
Heb je geen pcf bestand van de Cisco VPN client die je in de Shrewsoft VPN client kan importeren?

Shrewsoft VPN client werkt overigens bij bij als een tierelier op W7 x64 om naar mijn werk te connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:46

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Cisco heeft inmiddels ook een 64-bits versie van de VPN-Client uitgebracht :)

vpnclient-winx64-msi-5.0.07.0290-k9

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20:26
Om precies te zijn: een 32bit client die werkt onder x64.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Hmms had het niet meer verwacht van cisco, al gebruik ik al enige tijde de anyconnect client.

Url als je de client bij cisco wilt downloaden:
http://tools.cisco.com/su...mname=&hybrid=&imst=&lr=Y

http://www.cisco.com/en/U.../notes/vpnclient5007.html
New Features
VPN Client 5.0.07 features the following:

•Support for Windows 7 on x64 (64-bit). This release, however, does not support WWAN devices (also called wireless data cards) on Windows 7 x86 (32-bit) and x64.

•Support for Windows Vista on x64.

•Packet LZS compression for x64 VPN Client.

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 18-04-2010 23:22 ]

Pagina: 1