[AC2002i] oppervlakte kleuren & exporteren .bmp

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik werk op me werk (amateuristisch) met autocad (2000i) om simpele tekeningen te maken. Zowel 2d als 3d gaat met goed af, maar ik ozu graag 2 dingen willen weten:

1. Ik teken 2d een circel of bijvoorbeeld een vierkant. Hoe kan ik deze helemaal met een kleur opvullen zonder te renderen?

2. Ik wil een gedeelte van de tekening op hoge kwaliteit (print kwaliteit) terug laten komen in een word document, vele wegen die naar rome leiden maar:

a. via print-screen is het geen hoge reso en zijn vooral circels en diagonalen erg geblokt
b. via export tool (file-> export -> .bmp) maar ook dan is de reso erg laag
c. als ik hem uitprint als adobe (.pdf) en de .pdf uitprint is deze wel haarscherp. Maar in word2000 kan je geen .pdf invoegen. Hoe kan ik dus toch de geprinte kwaliteit als afbeelding in word of excel of gewoon als bestand opslaan?

Redelijk basic vragen maar op internet zijn alleen maar te betalen manuals te vinden of hele basale tekentips.

T60P Widescreen

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kan PDF bestanden in Photoshop of Illustrator openen. Daar kun je allicht wat croppen en het resultaat dan in word plakken. Vraag een kan ik je helaas niet mee van dienst zijn, Autocad en Yellow werkt niet samen.

|{ brrr }] |

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Yellow|A schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:10:
Je kan PDF bestanden in Photoshop of Illustrator openen. Daar kun je allicht wat croppen en het resultaat dan in word plakken. Vraag een kan ik je helaas niet mee van dienst zijn, Autocad en Yellow werkt niet samen.
Op zich geen slecht idee, maar wel beetje omslachtig. Daarkomt bij dat ik hier op het werk geen photoshop heb, maar wel een document van mijn voorganger die het wel voor elkaar heeft gekregen. Ik denk dat ik ergens een print to knopje niet zie ofzo.

Maar ik ga er wel komen, das 1 ding wat zeker is :D

T60P Widescreen

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
1. Je kunt een solid hatch gebruiken om het object op te vullen, hier kun je dan een kleur aan geven
Bij een vierkant kun je ook het gewone commando 'solid' gebruiken.

2. pdf is inderdaad de beste optie. Wat je ook kunt proberen is het kiezen van een plotter/printer in autocad die naar raster plot/print (bmp, jpg, tiff) Weet alleen niet of dat al in Acad2000i zat?

Br(36) Ba(56)