Toon posts:

Windows Vista herkent RAID setup niet ??

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb hier een bak staan van 3 jaar oud...toen een topper met een asus P4C800 mobo. Op dit mobo zitten twee sata aansluitingen. Hierop heb ik twee nieuwe Samsung hd's geplaatst (2x500GB) die ik in RAID 1 wil draaien. Het instellen van de RAID is een eitje, da's geen probleem.....maar dan komt Vista home premium (32bit) en die zegt dat ie geen schijven ziet....drivers van de cd-rom kan ie niks mee en ASUS biedt op zijn support site geen enkele oplossing.

Als ik de RAID ophef, ziet Vista beide schijven prima...Is ook hier het eerst installeren van XP een oplossing? of de volgorde van de SATA aansluitingen omgooien (ik zou alleen niet weten hoe?) Moet ik Bios updaten?

Oftewel: HELP! :?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
mss de drivers op een diskette laten uitpakken vanaf de cd zo moest ik dat ook toen ik mijn vista ultimate in raid 0 moest zetten.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
the squaler1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:35:
mss de drivers op een diskette laten uitpakken vanaf de cd zo moest ik dat ook toen ik mijn vista ultimate in raid 0 moest zetten.
Op zich een logisch antwoord, maar de cd-rom met de originele drivers (en het cd-tje met de gisteren gedownloade drivers) daarvan zegt Vista dat ze niet bruikbaar zijn....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 14:38 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien is het gewoon geen Vista driver. Ga naar de ASUS website en kijk even op de drivers ook voor vista zijn. Anders heb je een probleem..

Ik had hetzelfde probleem met mijn silicon image 3112 controller.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is het nou zo lastig om bij je topicstart al te melden om welk type RAID chip het gaat?

Het is jouw pakkie-aan als Topicstarter om die informatie te geven, en daarom staat het ook in de Windows Clients - Policy.

Omdat hier de basis al fout is gelopen gaat dit topic dan ook dicht. Er zijn genoeg oplossingen met de search te vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.