nt en office97 licentie

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Ik heb even een vraag over licenties van niet meer ondersteunde producten namelijk:

office 97
windows nt4.

Is het zo dat als je office 97 nu hebt dat je deze gratis en zonder licentie mag hebben ,omdat microsoft deze niet meer ondersteunt en idem met windows nt4.0?

Ik dacht dit ooit in een nieuwbericht op tweakers gelezen te hebben maar ik kan er niets meer over vinden.

Op microsoft.com en wiki kon ik niet vinden over dit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Windows 2000 wordt ook niet meer ondersteund. Lijkt me vrij sterk verhaal dat het dan ineens gratis is. Ken jij winkels dan die gratis licenties weggeven?

Kijk, als je dan toch al licenties hebt, is er al een keer voor betaald.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 12:30

highking

Langharig tuig

Lijkt mij sterk...

Wat jij noemt is in principe het idee achter abanonware, maar ook dat is altijd nog best wel een beetje illegaal ;)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Het is pas abandonware als de rechthebbende zodanig verklaart. Dus zolang MS dit niet doet, mag je 't niet 'gratis' gebruiken.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• andreict
Opzich heb ik de licenties wel alleen niet genoeg, en ik vraag me eigen af ofdat ik er bij moeten kopen of word er niet moeilijk gedaan omdat het al oud/niet ondersteunende software meer is?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er een reden waarom je die producten wil gebruiken? Ik kan me voorstellen dat er ondertussen in beide pakketten, zelfs met de service packs erbij, al grote gaten zitten...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• andreict
Borromini schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:40:
Is er een reden waarom je die producten wil gebruiken? Ik kan me voorstellen dat er ondertussen in beide pakketten, zelfs met de service packs erbij, al grote gaten zitten...
gebrek aan geld voor nieuwe software.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:43
andreict schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:43:
[...]

gebrek aan geld voor nieuwe software.
OEM's kopen?? NT4 is niet echt bepaald veilig meer...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zijn andere OS'en een overweging waard? Linux en OpenOffice.org? Het is maar een suggestie :). Ik weet niet hoe professioneel je IT-afdeling is, maar als ze NT4 overwegen, dan denk ik dat ze ook wel Linux kunnen installeren (het zullen ongetwijfeld geen MSCE's zijn dan hé?).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 16:05

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik kan ook geen nieuwe auto betalen. Mag ik dan een model wat niet meer gemaakt wordt uit de showroom jatten? ;)

Nee, dat gaat helaas niet werken. Zolang deze software niet vrijgegeven is door Microsoft mag je hem ook niet (illegaal) downloaden en gebruiken. Er is namelijk geen verschil tussen deze software als je hem nu downloadt en gebruikt of dat je hem in 1997 gekocht hebt en nog altijd gebruikt. In het laatste geval zal kun je netjes een licentienummer kunnen laten zien, in het eerste geval niet.
Niet meer maken == gratis geldt helaas niet.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1