Toon posts:

Een of twee kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het (gelukkige) bezit van een Asus Radeon A9250 video kaart. Ik wil er 2 monitoren op aansluiten en ben in de waan dat er een DVI-kabel met 2 VGA uitgangen aan moet hangen voor de tubes, maar een MediaMarkt-wonder vertelde mij dat dat niet nodig was. Volgens mij probeerde hij gewoon een kabel te verkopen, maar ik moet bekennen dat ik 't niet weet. Op dit forum heb ik er ook niks over gevonden en ook ASUS geeft geen afdoend antwoord. Hoe werkt dat nou????

Alvast bedankt.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 16:05

Maasluip

Kabbelend watertje

Twee uitgangen met twee monitoren is volgens mij twee kabels.
Ik heb iig nog nooit een kabel gezien die aan een kant twee aansluitingen heeft, en jij zou er dus eentje willen hebben die aan twee kanten twee aansluitingen heeft.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Nee,
Volgens mij is een DVI-ingang met 2 VGA/uitgangen wat ik hebben moet. De MediaMarkter (Ik ben toch niet gek...) vertelde mij dat ik één DVI/DVI kabel en één VGA/VGA kabel nodig had, 2 kabels dus. Maar volgens mij gaat dat niet werken.

Groetjes.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
je hebt 2 aansluitingen op je videokaart dus je hebt 2 kabels nodig om op 1 beeldscherm aan te kunnen sluiten

1 x vga --> vga
1 x dvi --> dvi

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

andreict schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:39:
je hebt 2 aansluitingen op je videokaart dus je hebt 2 kabels nodig om op 1 beeldscherm aan te kunnen sluiten

1 x vga --> vga
1 x dvi --> dvi
Je kan voor 1 beeldscherm ook alleen een vga of dvi kabel gebruiken. Als je een vga beeldscherm hebt gebruik je de vga poort en als je een dvi beeldscherm hebt de dvi poort.