Condensatoren 1200µF vervangen door 1500µF ?

Pagina: 1
Acties:

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
Ik heb hier een Gigabyte GA-7VTXH+ mobo met bolle elco's. Nu heb ik netjes de elco's met de post gekregen, alleen de waarden wijken wat af. Deze hebben 1500µF ipv. 1200µF die er nu opzitten.

Ik weet dat een beetje hogere fahrad waarde geen kwaad kan maar dit is toch al 25%. Het zijn er twee en ze zitten direct naast het spanningscircuit ( 5 MOSFET's) dus het lijkt me dat ze de spanning hiervoor afvlakken. Ze zijn tevens ook smaller dan diegenen die er nu opzitten. Ik kan de pootjes wel wat buigen natuurlijk zo dat ze passen. Is dit aan te raden?

De Voltage is wel gelijk met 6.3V.

EDIT: Ze zitten naast 5 MOSFETS, geen trafo's.
EDIT2: Ze passen helaas niet eens (te smal), dus dat wordt wachten op nieuwe met de goede waarden.

[ Voor 12% gewijzigd door InfinityG35 op 06-07-2007 19:01 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Ik vermoed dat deze zullen dienen als spanningsbuffer aangezien ze zo dicht bij de voedingslijnen liggen. Een grotere waarde kan geen kwaad dan. Dus monteren en alles zal werken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 14:09 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb al eens elco's vervangen maar het is toch best aan te raden om ze dezelfde capaciteit te nemen, zoek naar een velleman shop ze zullen die elco's daar vast en zeker binnen hebben :) .
ik heb ze ook moeten vervangen door een dikker type, het kwam wat in gedrang met m'n voedingsstekker maar hij kon er nog net langs :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17
In dit geval werken de elco's gewoon als buffer / ontstoring. Een hogere capaciteit is dus geen enkel probleem. Lager had wel problemen kunnen opleveren.

Elco's worden voor meerdere doeleinden gebruikt. Er zijn zat plaatsen waar je vrijwel precies de goede waardes moet aanhouden. Dit is echter niet zo'n plaats.