Poort 25 geblokkeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.091 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Thuis heb ik een Linux-webserver draaien waarop een phpBB-installatie wordt gehost. Sinds kort heb ik ontdekt dat de notificatie-mailtjes niet meer worden verstuurt door de webserver. Als ik naar /var/log/mail.log kijk op mijn webserver, kom ik het volgende tegen:

Dit is maar een gedeelte van het log. Wat opvalt is dat er héél veel meldingen tussenzitten met "No route to host (port 25)". Komt dit omdat mijn ISP poort 25 heeft geblokkeerd? Voordat ik overstapte naar Orange ADSL Family was dit probleem er nog niet...

[ Voor 86% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 16:46 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Simpel antwoord: ja.
Orange blokkeert poortje 25.

Had je overigens ook gevonden door hier te zoeken, maar dat terzijde ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Is er dan nog een (simpele) manier om "sendmail" wel te laten werken, of moet ik per se de smtp-server van Orange invullen in de configuratie van phpBB?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
andere poortje gebruiken wat ze mogelijk wel toestaan, het correct doen zoals het hoort;
op lijntje voor een particulier hun server gebruiken,
of een business-lijntje aanschaffen waarop je servers mag draaien....
(en die poorten ook openstaan daarvoor)

//edit: eerste tip werkt enkel als tele2 het verzenden vanuit poort 25 blokkeert, ipv het zenden naar een bepaalde poort. (laat je server zijn mails vanuit poort 2525 sturen ofzo)

maar de netste en correcste oplossing: mailserver van je provider gebruiken,
of zien dat je een connectie hebt waarbij je wel zelf mailservers mag opzetten...
(meestal business of office-lijntjes)

[ Voor 43% gewijzigd door soulrider op 06-07-2007 14:47 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Andere poort gebruiken gaat erg lastig worden. Dat heb je namelijk niet in de hand. (Ik kan hier er ook niet voor zorgen dat ik een webpage vanaf de tweakers server via poort 81 op kan vragn ipv poort 80)

Gewoon smtp server van orange zelf gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Voor verzenden kun je de smtp van Orange gebruiken.
Als je ook wilt kunnen ontvangen zul je een mailrelay service moeten gebruiken, wellicht biedt Orange die ook? (Ik weet dat Planet dit doet).

Verwijderd

highking schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:31:
Voor verzenden kun je de smtp van Orange gebruiken.
Als je ook wilt kunnen ontvangen zul je een mailrelay service moeten gebruiken, wellicht biedt Orange die ook? (Ik weet dat Planet dit doet).
Oud topic even kicken :)

Is dit in Frankrijk ook zo ? Ik ondervindt daar problemen met een lappert achter orange, netwerk lijkt wanadoo btw.

Dit alles met connecten naar een server hier in NL om mail te versturen via SMTP.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:49:
[...]

Oud topic even kicken :)

Is dit in Frankrijk ook zo ? Ik ondervindt daar problemen met een lappert achter orange, netwerk lijkt wanadoo btw.

Dit alles met connecten naar een server hier in NL om mail te versturen via SMTP.
Is heel simpel te controleren, kun je wel connecten met de SMTP server van wanadoo daar?

Verwijderd

trolleystad schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:09:
[...]

Is heel simpel te controleren, kun je wel connecten met de SMTP server van wanadoo daar?
Ik kan wel telnetten naar een SMTP server in NL maar krijg geen reply terug op de commandline.

Hij blockt niet, dus ik vraag me af waarom het niet werkt.

POP before SMTP in thunderbird is ook een beetje een issue, is wel een plugin voor, maar ik zie nog niet dat deze werkt in de laatste thunderbird.
Pagina: 1