Ik heb al enige tijd een probleem met de snelheid van mijn internetverbinding (Direct ADSL-Go van KPN). Mijn maximale downloadsnelheid hoort 1500 kb/sec te zijn, maar wanneer ik mijn snelheid via speedtest.nl meet, komt hij niet veel hoger dan 150 kb/sec. Dit probleem deed zich plotseling voor zonder dat ik software- of hardwarematig iets veranderd had aan mijn systeem.
Wat heb ik al geprobeerd:
- De modem (speedtouch 510(i)) aan een andere pc hangen, maar dan blijft de snelheid (150 kb/sec) hetzelfde.
- De firmware van de modem updaten geeft geen verschil.
- Een nieuwe modem (speedtouch 546 (i)) kopen, ook die houdt dezelfde snelheid aan (ps deze kan ik binnen 8 dagen weer terugbrengen).
- De splitter vervangen.
- Via google en tweakers (search) zoeken naar soortgelijke problemen.
Ik heb natuurlijk een lange tijd met kpn aan de telefoon gehangen, maar dat bood geen uitkomst. Het enige wat de technische dienst mij kon verzekeren, is dat de uitgaande snelheid op mijn lijn 1500 kb/sec is en dat dus het probleem aan mijn kant moet zitten.
Wat heb ik al geprobeerd:
- De modem (speedtouch 510(i)) aan een andere pc hangen, maar dan blijft de snelheid (150 kb/sec) hetzelfde.
- De firmware van de modem updaten geeft geen verschil.
- Een nieuwe modem (speedtouch 546 (i)) kopen, ook die houdt dezelfde snelheid aan (ps deze kan ik binnen 8 dagen weer terugbrengen).
- De splitter vervangen.
- Via google en tweakers (search) zoeken naar soortgelijke problemen.
Ik heb natuurlijk een lange tijd met kpn aan de telefoon gehangen, maar dat bood geen uitkomst. Het enige wat de technische dienst mij kon verzekeren, is dat de uitgaande snelheid op mijn lijn 1500 kb/sec is en dat dus het probleem aan mijn kant moet zitten.