Toon posts:

Snelheid ADSL-verbinding slechts 1/10 van maximaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een probleem met de snelheid van mijn internetverbinding (Direct ADSL-Go van KPN). Mijn maximale downloadsnelheid hoort 1500 kb/sec te zijn, maar wanneer ik mijn snelheid via speedtest.nl meet, komt hij niet veel hoger dan 150 kb/sec. Dit probleem deed zich plotseling voor zonder dat ik software- of hardwarematig iets veranderd had aan mijn systeem.

Wat heb ik al geprobeerd:

- De modem (speedtouch 510(i)) aan een andere pc hangen, maar dan blijft de snelheid (150 kb/sec) hetzelfde.
- De firmware van de modem updaten geeft geen verschil.
- Een nieuwe modem (speedtouch 546 (i)) kopen, ook die houdt dezelfde snelheid aan (ps deze kan ik binnen 8 dagen weer terugbrengen).
- De splitter vervangen.
- Via google en tweakers (search) zoeken naar soortgelijke problemen.

Ik heb natuurlijk een lange tijd met kpn aan de telefoon gehangen, maar dat bood geen uitkomst. Het enige wat de technische dienst mij kon verzekeren, is dat de uitgaande snelheid op mijn lijn 1500 kb/sec is en dat dus het probleem aan mijn kant moet zitten.

Verwijderd

Zou het kunnen zijn dat jij je vergist in Kb en KB (=Kilobits vs. KiloBytes ) ?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 12:11 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Direct ADSL go is 1,5 Megabit per seconde volgens KPN. Deel dat eens door 8 en dan krijg je een kb/sec (ongeveer)

Je haalt wat door elkaar. Mijn 6MB lijn van Tiscali geeft me maar een max download van 700KB/sec en m'n modem traint op ongeveer 6,8MB in om een stukje overhead te compenseren.

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 06-07-2007 12:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
je hebt je waarschijnlijk vergist inderdaad tussen KB en Kb. DirectADSL is max 1,5 Mb/s en jij hebt een verbinding van 1,2 Mb/s (150*8), lijkt me dus dat alles klopt.

Ik zou dat nieuwe modem snel terugbrengen...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:07:
Dit probleem deed zich plotseling voor zonder dat ik software- of hardwarematig iets veranderd had aan mijn systeem.
Hij hád het probleem dus niet :Y)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:07:
(Direct ADSL-Go van KPN). Mijn maximale downloadsnelheid hoort 1500 kb/sec
Bron?

Volgens mij is het zoals andere zeggen maar 1.5Mbit, dit is dus precies de 150kb/s die jij krijgt..

Wat zei de helpdesk?

Verwijderd

Topicstarter
De mensen die bij de helpdesk werken blijken nu even dom/onzorgvuldig als ik.:)
Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1