MagSafe connector knippert bij opladen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Mijn MacBook 1.83 GHz 1 GB met OS X 10.4.10 heeft weer wat nieuws. Hij is momenteel aan het opladen, en het lampje op de MagSafe gaat steeds van rood naar groen en weer naar rood. Als ik bij systeemvoorkeuren bij energiestand ga kijken gaat de lading steeds van 100 naar 99 en weer naar 100 %. Ook de batterijstatus in de menubalk verandert constant. Als ik de MagSafe vasthoud of stevig tegen mijn MacBook aandruk blijft hij gewoon wazig doen. Ook als mijn Mac uit staat blijft dit probleem bestaan.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
eerst een keer je PRAM resetten, werkt dit niet, reset dan ook de PMU.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je de batterij er al uit gehaald en er op nieuw ingedaan? Druk eens op het knopje op de accu zelf .. zit hij vol?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Ik heb net even de batterij eruit gehaald en er opnieuw ingestopt, en hij doet het nog steeds. Ik heb hem ook een stukje ontladen, en dan geeft ie geen problemen meer, tot ie boven de 95% uit komt, dan begint hij weer vreemd te doen. Straks eens proberen volledig te ontladen en opnieuw laden. Daarna eens opzoeken hoe dat PRAM en PMU resetten moet.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik heb het ook gehad, bij het inleveren bij het service center vanwege het vervangen van de top cover heb ik het gemeld. Ik kreeg toen naast een nieuwe topcase ook een nieuwe accu en nu knippertie niet meer.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is toch druppellading? Ik kan je er verder niet zoveel over vertellen maar het schijnt bij meer laptops voor te komen.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
PRAM reset: direct na het aanzetten de toetsen Command, Option, P en R ingedrukt houden totdat je "doing" hoort.

(ik zou het op dit punt nogmaals proberen en niet gelijk de PMU resetten).

PMU: Computer van de stroom, accu eruit, en 5 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor een PRAM reset, moet je de toetsen pas loslaten als je voor de tweede keer de "doing" hoort. Zie ook Resetting your Mac's PRAM and NVRAM. De PMU heet tegenwoordig SMC, maar resetten gaat hetzelfde. Zie voor meer informatie Resetting MacBook and MacBook Pro System Management Controller (SMC).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:50:
Voor een PRAM reset, moet je de toetsen pas loslaten als je voor de tweedederde keer de "doing" hoort. Zie ook Resetting your Mac's PRAM and NVRAM. De PMU heet tegenwoordig SMC, maar resetten gaat hetzelfde. Zie voor meer informatie Resetting MacBook and MacBook Pro System Management Controller (SMC).
verder klopt het wel redelijk wat je zegt ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:01:
[...]

verder klopt het wel redelijk wat je zegt ;)
Ahum:
[...]
5. Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time
[...]
Dus :p

Als je het opstartgeluid voor de derde keer hoort, heb je twee keer je PRAM/NVRAM gereset. Opzich kan het niet zo'n kwaad, zolang je het maar niet te vaak doet (als in om de vijf minuten) :)

Wat misschien ook kan helpen om erachter te komen wat er aan de hand is, is de Terminal op te starten en dan in te voeren:
pmset -g pslog
Je krijgt dan een continue log van alle wijzigingen in het power management. Stoppen doe je met ctrl-c.

[ Voor 18% gewijzigd door Daedalus op 06-07-2007 23:31 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Ok, dat van de terminal ben ik nu aan het doen. Hij is nu weer aan het opladen, tot nu toe zonder problemen, maar ik verwacht rond de 95% weer gezeur. Dan kan ik eens kijken wat de terminal geeft. Ik post het hier dan wel even. Als het dan nog niet over is doe ik die PRAM reset. Alvast bedankt allemaal!

edit: de batterij is opgeladen, en dit zegt de terminal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 -InternalBattery-0     99%; charging; 0:00 remaining (Good/Good)
7/07/07 12:49:03 GMT+02:00
 -InternalBattery-0     100%; AC attached; not charging (Good/Good)
7/07/07 12:49:05 GMT+02:00
7/07/07 12:50:06 GMT+02:00
 -InternalBattery-0     100%; AC attached; not charging (Good/Good)
7/07/07 12:50:08 GMT+02:00

Het lampje blijft weer van rood naar groen gaan. Maar even de PRAM resetten...

edit 2: PRAM is gereset, probleem niet opgelost. SMC resetten dan maar?

edit 3: SMC ook gereset, probleem nog steeds niet opgelost. Nu is de batterij eruit en doet de MagSafe gewoon normaal (groen lichtje). Van zodra de batterij er in zit gaat hij weer vreemd doen. Het lijkt wel alsof hij steeds als hij opgeladen is heel even de batterij gebruikt en dan meteen weer oplaadt ofzo...

[ Voor 66% gewijzigd door IbexGirl op 07-07-2007 13:14 ]

Verwijderd

Dan is het tijd om naar een Apple service punt te gaan en die batterij om te ruilen denk ik ;)

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Dit hoort zo, dit is gewoon een methode in Os X om een druppel lader te simmuleren,
100% accu = op accu werken
<99% accu = laden

Simpel ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Hmm normaal als mijn batterij leeg is gaat m'n MacBook in sluimerstand, maar nu doet ie dat niet meer. Hij valt gewoon helemaal uit. Na mijn vakantie toch maar eens richting de Apple winkel om eens te vragen of ze hier iets aan kunnen doen. Alleen balen dat mijn garantie net een maand verlopen is...

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

osxy schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:14:
Dit hoort zo, dit is gewoon een methode in Os X om een druppel lader te simmuleren,
<99% accu = laden

Simpel ;)
Hoort zo? Denk het niet, ik heb het bij mij nog nooit gezien, en de MacBook's in de Applestore ook niet. Gewoon ff naar een Apple Service Punt gaan, zoals al eerder gezegd.

Koop hier mijn P1 reader :)

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb dit probleem net gehad. Heb hem terug van vadaag. Probleem ligt niet bij de accu of adapter maar bij de laptop zelf. Bij mij hebben ze het logicboard (waar koppeling van Magsafe zit) vervangen. Heb hem nog niet aangesloten aan adapter, maar normaal moet het probleem opgelost ijn (ps: ik heb dit probleem verschillende keren gesteld in het Grote MacBook-topic, maar niemand kende het daar).

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Momenteel is de batterij opgeladen en het lampje blijft al de hele tijd groen. Hopelijk is het weer voorbij. Anders breng ik hem als ik terug ben van vakantie even weg. Zouden ze het ook fixen nu mijn garantie verlopen is?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

osxy schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:14:
<99% accu = laden

Simpel ;)
Nee, de percentages daarvoor zijn 100% en 95%. En daar moet bij netstroombedrijf een behoorlijke tijd tussen zitten.

Zoef

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ibex_Girl schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:20:
Momenteel is de batterij opgeladen en het lampje blijft al de hele tijd groen. Hopelijk is het weer voorbij. Anders breng ik hem als ik terug ben van vakantie even weg. Zouden ze het ook fixen nu mijn garantie verlopen is?
Zeker terugbrengen. Veel kansen dat je met een 'echt' defect komt te zitten binnen korte tijd (denk maar aan gezwollen accu etc.).

ps: mijn exemplaar was nog 2 dagen in garantie. Dit noemt men op tijd :)

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Is het slim om de batterij eruit te halen als hij overdag aan staat op een bureau en niets doet?

kan ik de accu eruit halen terwijl de laptop aan staat (en natuurlijk aan de MacSafe is gekoppeld) ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month. Need a reminder? Add an event to your desktop’s iCal.
en over de garantie:
http://www.apple.com/supp...macbookpro/batteryupdate/
This program extends repair coverage on the battery for up to two years from the date of purchase of the computer for Intel Core Duo-based MacBook and MacBook Pro computers. Apple will continue to evaluate the battery update program and will provide further extensions as needed. Apple also reserves the right to modify the program if other solutions that address the battery performance issues become available.

[ Voor 28% gewijzigd door weeraanmelden op 09-07-2007 16:55 ]

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Even een update. Het probleem met mijn batterij/lader heeft zichzelf spontaan opgelost. Het enige wat ik heb gedaan is een schijfherstelling uitgevoerd via de Mac os x dvd (bij een controle gaf hij aan dat dat nodig was). Sindsdien denk ik dat ik er geen problemen meer mee heb gehad. Ik weet natuurlijk niet op dat de oplossing was, maar ik ben wel blij dat hij weer normaal doet.
Pagina: 1