EIP van mooseman007 |
Mijn idee is ontstaan naar aanleiding van het afgeven van een cadeau op een trouwfeest: Het is nl leuk je cadeau "ingekleed" en met een klein spelletje te kunnen overhandigen aan het bruidspaar. Deze keer kwam het idee van een rad van fortuin naar voor. Mijn project wordt dus een electronisch "rad van fortuin" op basis van een handvol ledjes, een pic en een systeem om virtueel aan het rad te draaien. Het is bewust eenvoudig gekozen, puur en alleen omdat ik nog maar weinig (lees: geen) ervaring heb met pics ed. Gaandeweg met dit project wil ik mijn skills daarin ook verbeteren. |
Spelregels |
Draaien aan het rad, en daar waar het rad stopt (aangeduid door de leds), staat een nummer. Overeen komend met het nummer bestaat er envlope met een opdracht, dat het bruidspaar moet uitvoeren. |
Hardware |
stuklijst van het prototype: 1 pic 12F675 (8 poten) 5 leds 1 drukknop 6 weerstanden |
Tijdschema |
Eerst zal de functionaliteit gedefinieerd worden. Vervolgens komt er een overzicht van de benodigde hardware (nodig om de punten te bepalen) Daarna zal het grootste werk ik het programmeren van de pic kruipen. (wegens noob zijnde op dit gebied Dan komt er een breadboard implementatie en afwerking van het rad. |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 09:07 ]