Toon posts:

Beeld verschuift stukje naar rechts.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe onderdelen binnen, verder heb ik die boel op nieuw geinstalleerd en alles werkt verder perfect, behalve dat mijn beeld na en tijdje een stukje naar rechts springt.

Ik heb de search gebruikt maar geen overeenkomstige problemen kunnen vinden, dan behalve CRT aangesloten beeldchermen.

Ik heb mijn scherm DVI aangesloten, dus ik kan verder niks instellen om mijn beeld recht te zetten.
Wat ik dan moet doen is ff het menu knopje van mijn scherm aan en uitschakelen, en dan staat het beeld vreemd genoeg weer recht terwijl ik dan niet eens wat ingesteld heb.

Het gaat hier om een Samsung 226BW die draait op een Geforce 6600GT.
Tevens heb ik ook gezocht in de instellingen van mijn videokaart, maar ik heb tot zo ver nog geen optie kunnen vinden die daar tegen gaat.

Ik heb dus geen idee als het aan de videokaart ligt of aan de monitor.

Weet iemand misschien waar dit mee te maken kan hebben?

Alvast bedankt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al getest met een andere driver voor je videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:05:
Heb je al getest met een andere driver voor je videokaart?
Uitraad heb ik dat al geprobeerd zonder resultaat.

• Pollewob
  • Niet online
Wat heb je verder al getest (om dubbele antwoorden te voorkomen, snap je nu waarom het handig is dat in de topicstart te vermelden? ;))?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de opties gekeken van de NVIDIA, verschillende drivers geprobeerd voor de videokaart.

Er valt verder niet veel intestellen op het scherm, dat is juist het probleem. verder heb ik de bij behoordende drivers geinstalleerd voor de monitor.

Het beeld verschuift gewoon een stukje als ik gewoon aan het Internetten ben. dus gewoon in Windows XP, en als ik een spel opstart het zelfde verhaal.

het is maar een paar milimeter. en verder verschuift het beeld niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 12:40 ]

• Fauna
  • Laatst online: 17-07 00:17
Heb je al geprobeerd één van beiden uit te sluiten? Sluit de monitor aan op een ander systeem en/of videokaart, of probeer het met een andere monitor. De kabel controleren/vervangen zou ook geen kwaad kunnen, wellicht dat er ergens een sync foutje zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Helaas heb ik geen systeem waar ik het kan op testen.

Ivm PCI-E.

Op de analoge stand heb ik hier er geen last van.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 15:55

PromoX

Flying solo

Kun je het scherm niet testen met een andere pc? En heb je het ook met een andere DVI kabel geprobeerd?

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
PromoX schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:49:
Kun je het scherm niet testen met een andere pc? En heb je het ook met een andere DVI kabel geprobeerd?
Nope heb de bijgeleverde DVI kabel gebruikt van de de monitor heb er maar een.
Enige optie is om hem ergens anders te laten testen.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels probleem opgelost, ik had in de hidden menu waarschijnlijk de optie pixel-shift ingeschakeld |:(

Draait nu als een zonnetje.
Pagina: 1