Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitvoering/Verpakking electronica projectjes

Pagina: 1
Acties:

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 16:38

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Ok, het zit zo. Vaak wil ik leuke projectjes maken, en doe ik dat ook maar ik zit altijd met het zelfde probleem: De verpakking.
Neem bijvoorbeeld een simpel afstandbedieningtje dat ik had gebouwd voor mijn nikon d70 :) Hij werkt uitstekend, maar momenteel ziet het er nog niet uit! Het past in een luciferdoosje, maar dat is natuurlijk ook geen nette oplossing.
Nu wil ik een GPS logger/dingetje bouwen, maar weer die verpakking! Als ik hem wil gaan gebruiken wil ik meer dan een kartonnen/staalplaten doosje of een oude afstandsbediening.
Kan natuurlijk naar plexiglas of iets gaan kijken, maar dan ben ik bang dat je gezeur krijgt met ESD gevallen.

Wat zijn jullie ervaringen en oplossingen? Tips welkom!

i7 - GTX760 - triple boot

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

Reinier

\o/

Conrad heeft echt 1000 verschillende behuizingen, groot, klein, metaal, kunststof... zit daar niets tussen?

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
En niks weggooien. Ik bewaar altijd oude behuizingen van dingen die stuk gaan e.d.
Meestal heb ik wel iets passends liggen.

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 16:38

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Allright thanks! Maar er is niemand die zelf ooit dingen fabriceert? Met uhm.. poly...nogwat spul bijvoorbeeld? Of andere methodes

i7 - GTX760 - triple boot

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik kan ze voor een prikkie gewoon mooie kopen bij de electro zaak... Van alle maten, de grotere zijn iets van 5 euro de kleine heb je al voor 1,50

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik gebruik vaak van die plastic doosjes voor VHS videobanden.

Makkelijk te openen, makkelijk te bewerken, spotgoedkoop en makkelijk te decoreren door een A4'tje in de hoes te schuiven.

Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/temp/interface-nieuw.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 06-07-2007 19:59 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11

Super_ik

haklust!

meestal koop ik idd van die plastic bakjes bij de electro boer
daar lijm ik dan met secondelijm of hard pvc lijm een paar afstandsbusjes in.
daar kan ik dan mijn pcbtje op schroeven. werkt perfect.

die lijm maakt het plastic helemaal zacht, waardoor je de afstandsbusjes er helemaal in kunt duwen. als het dan weer hard wordt heb je een aardig stevige verbinding.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1