Epson LQ-300+II

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-01 14:56
gegroet iedereen,

ik heb hier thuis nog een oude Epson LQ-300+II printer (matrixprinter) staan en zou deze graag willen gebruik om mijn nieuwe intel-mac. Aangezien ik enkel drivers heb gevonden die werken onder classic vormt dit voorlopig voor een probleem.
Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem ?

Hartelijk dank

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mac OS X wordt door Epson voor deze printer niet ondersteunt, dus wat betreft officiële drivers kun je het wel vergeten. Je moet dan gaan kijken of iemand een ppd voor bijvoorbeeld CUPS heeft geschreven. CUPS is een printsysteem wat standaard onder Mac OS X wordt gebruikt en vaak ook onder Linux. Het enige wat ik daarover kan vinden zijn de Omni drivers van IBM, maar die worden niet meer ontwikkelt, en is alleen voor de LQ-300 en LQ-300 color.

Zeker omdat een dot-matrix printer wat anders is dan een inktjet of een laserprinter, kun je ook niet gebruik maken van een algemene PostScript of PCL driver.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/