[Vista] Computer zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:25
Waar zit in Vista de functie "computer zoeken" verstopt ? Vindt het nergens meer terug. En een zoektocht op google naar "vista computer zoeken" levert wel veel hits op, maar niets relevants.

Probleem is dat de Vista een XP niet toont in Netwerkomgeving, en je blijkbaar niet meer naar een computer kan zoeken. Voorlopig opgelost met "net use ...", maar handig is anders.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in de netwerkomgeving zit en daar op F3 ramt krijg je toch gewoon een zoekvenster. Ik heb hier nu geen Vista draaien, dus kan het niet voor je testen, maar zo heb ik het eerder gedaan op een Vista machine iirc

Verwijderd

Via netwerk centrum kun je volgens mij in de lijst met opties aan vinken dat hij automatishe pc's moet zoeken.
Mischien dat je daar iets aan hebt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Via het network and sharing center kan je inderdaad eea instellen:

Andere pc's wel te detecteren? Misschien op een van beide pc's de Windows- of een andere firewall iets aan het blokkeren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

francisp schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:04:
Waar zit in Vista de functie "computer zoeken" verstopt ? Vindt het nergens meer terug. En een zoektocht op google naar "vista computer zoeken" levert wel veel hits op, maar niets relevants.

Probleem is dat de Vista een XP niet toont in Netwerkomgeving, en je blijkbaar niet meer naar een computer kan zoeken. Voorlopig opgelost met "net use ...", maar handig is anders.
Heb je op de XP PC de LLTD responder geïnstalleerd? Downloadlink hier.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:56:
Heb je op de XP PC de LLTD responder geïnstalleerd?
Die heb je niet nodig om andere Servers (uhuh, een XP doos met een fileshare is al een Server ;) ) te kunnen zien.

Die link-layer topology driver is alleen voor de fancy Network Map weergave.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1