Ik moet via SSH inloggen op een Linux server om daar een aantal bestanden die lokaal op mijn Windowsbak staan naartoe te kopiëren. Ik heb al een terminal draaien en inloggen via SSH gaat perfect. Ik heb al gevonden dat je via SCP lokale bestanden naar de remote server kan zetten, maar ik zit met het pad van het bronbestand. scp d:/bestand.ext user@server:dir pakt hij niet, want dan krijg ik "d: Name or service unknown" terug. Ik heb al op voorbeelden gezocht, maar alles wat ik zag waren voorbeelden om iets van Linux naar linux te kopiëren.
Als je het jezelf makkelijk wilt maken download en installeer je even WinSCP.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Die houd ik in mijn achterhoofd, maar ik zou het graag met de commandline willen oplossen als dat kan
Niet omdat dat persé moet, maar omdat ik het graag wil kunnen.
Welke windows SSH client gebruik je? Want die moet het uiteraard ook ondersteunen. Volgensmij kunnen de gewone Putty-achtige clients dit niet. Zul je echt een scp client voor moeten gebruiken.... (Winscp, en putty heeft er dacht ik ook een losse binary voor)
Tsja, die melding is eigenljik heel eenvoudig te verklaren als je kijkt naar de argumenten die SCP accepteert:
Jouw commando wordt dus zo geïnterpreteerd:
Welke terminal gebruik je? Cygwin? Zorg er dan voor dat de schijf gerepresenteerd door D: ergens gemount wordt, bijvoorbeeld /mnt/d oid
mango:~ dawuss$ scp usage: scp [...] [[user@]host1:]file1 [...] [[user@]host2:]file2
code:
1
2
| . d : /bestand.ext user@ server: dir [[user@]host1:]file1 [[user@]host2 :]file2 |
Welke terminal gebruik je? Cygwin? Zorg er dan voor dat de schijf gerepresenteerd door D: ergens gemount wordt, bijvoorbeeld /mnt/d oid
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik gebruik momenteel MeConsole, omdat Putty niet wilde draaien.
Ik wist ook niet dat de client het moest ondersteunen, aangezien de server alles uitvoert. Eigenlijk is het ook wel logisch, want voor het overzetten van bestanden moet de client wel die mogelijkheid geïmplementeerd hebben.
Mounten gaat niet lukken, want ik ben maar een gewone user.
Ik wist ook niet dat de client het moest ondersteunen, aangezien de server alles uitvoert. Eigenlijk is het ook wel logisch, want voor het overzetten van bestanden moet de client wel die mogelijkheid geïmplementeerd hebben.
Mounten gaat niet lukken, want ik ben maar een gewone user.
Klopt inderdaad, hij gebruikt alleen geen Cygwin ofzo verwacht ik, aangezien hij dan vast wel in de /mnt dir was gaan zoeken. Ik denk dat hij gewoon putty gebruikt, en dan scp uitvoert. Dit zorgt inderdaad voor de door jou genoemde problemen.dawuss schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:16:toon volledige bericht
Tsja, die melding is eigenljik heel eenvoudig te verklaren als je kijkt naar de argumenten die SCP accepteert:
mango:~ dawuss$ scp usage: scp [...] [[user@]host1:]file1 [...] [[user@]host2:]file2
code:
1 2 . d : /bestand.ext user@ server: dir [[user@]host1:]file1 [[user@]host2 :]file2
De topicstart kan het oplossen door pscp te gebruiken, de scp client van putty. (http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html).
Natuurlijk posten we allebij op 11.20 uur
Ok, je gebruikt dus geen putty. Ik weet niet waarom het niet draait, maar als je geen zin hebt om dat uit te zoeken, dan kan je alsnog gewoon pscp proberen te gebruiken. Dit is een losse executable, geen onderdeel van putty. En het klopt inderdaad dat de server 'scp' uitvoert, maar deze stuurt handelingen richting de client, om zo de bestanden te versturen. Als de client deze handelingen niet 'snapt' komt het inderdaad niet goed, zoals je al gemerkt heb:)
[ Voor 19% gewijzigd door icyx op 06-07-2007 11:24 . Reden: Mei & ik posten op hetzelfde tijdstip :+ ]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Als je via ssh ingelogd bent op de server en dan vervolgens het scp commando uitvoert heeft dat niks met putty of wat dan ook te maken.
Je ssh sessie draait gewoon alsof je op de server zit. Je kopieer commando wordt dus ook op de server uitgevoerd. Als het commando dat je hier post het commando is dat je op de server uitvoert dan betekent dat dat je op de server op zoek gaat naar d:/bestand.ext.
Installeer gewoon WinSCP. Het is namelijk niet zomaar mogelijk om linux een bestand bij windows op te laten halen.
Je ssh sessie draait gewoon alsof je op de server zit. Je kopieer commando wordt dus ook op de server uitgevoerd. Als het commando dat je hier post het commando is dat je op de server uitvoert dan betekent dat dat je op de server op zoek gaat naar d:/bestand.ext.
Installeer gewoon WinSCP. Het is namelijk niet zomaar mogelijk om linux een bestand bij windows op te laten halen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Oh, je voert dit commando uit op de server. Dan gaat het natuurlijk alleen werken als er een SSH-server op je client draait en je dan
doet.
scp user@client:/pad/naar/bestand.ext /lokale/server/dir
doet.
micheljansen.org
Nee, ik doe zo:dawuss schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:29:
Oh, je voert dit commando uit op de server. Dan gaat het natuurlijk alleen werken als er een SSH-server op je client draait en je dan
scp user@client:/pad/naar/bestand.ext /lokale/server/dir
doet.
scp d:\pad\naar\bestand.ext user@server:/pad/naar/doel
je pad format werkt niet onder linux/cygwin. Waarschijnlijk kan je de D schijf ook via een mount point benaderen.
Ja, maar vanaf je server slaat dat natuurlijk helemaal als een lul op een drumstel (zie mijn eerdere post).Mei schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:33:
[...]
Nee, ik doe zo:
micheljansen.org
Het is dat de client niet op zoek gaat naar het bronbestand, maar dat de server dat doet. Denkfoutje van mijn kantdawuss schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:40:
[...]
Ja, maar vanaf je server slaat dat natuurlijk helemaal als een lul op een drumstel (zie mijn eerdere post).
Maargoed, ben overtuigd. Ik pak WinSCP er wel ffies bij
Maar voer je dit uit op je Windows machine, of op je Linux machine (waarop je via ssh ingelogd bent)?Mei schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:33:
Nee, ik doe zo:
Op de Linux server via SSH. We waren er al achter dat dat niet gaat werken, omdat de server naar d:\ gaat zoeken en dat dat niet via de client gaat.deadinspace schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:27:
[...]
Maar voer je dit uit op je Windows machine, of op je Linux machine (waarop je via ssh ingelogd bent)?
Je zou eventueel gebruik kunnen maken van pscp, is een programmaatje voor gebruik in windows op de command line. Is te downloaden op dezelfde pagina als Putty: http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html
Maar winscp of een vergelijkbaar iets is wel net zo handig natuurlijk.
Maar winscp of een vergelijkbaar iets is wel net zo handig natuurlijk.
Pagina: 1