Divje resize problem

Pagina: 1
Acties:

• sparkle
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ten eerste wil ik even duidelijk maken waarom ik deze vraag hier stel voordat ik de opmerkingen krijg dat er zat hierover te vinden valt op Google. Ik weet namelijk niet welke keyswords te gebruiken.

Wat ik wil bereiken is het volgende:
Ik wil dat een divje altijd 25px uit de onderkant en linkerkant van de browser windows blijft.
code:
1
2
3
position: absolute;
left: 25px;
bottom: 25px;

Maar tot zekere hoogte. Hij mag namelijk niet binnen de 100px van de bovenkant van de browser komen. Dit mag dan weer niet opgelost worden door de body een margin-top te gegeven. Want dan gaat al mijn content ook naar beneden.

Weet iemand hoe ik dit flik? Je zal me er erg mee helpen. Thx! O-)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
als je bottom 25px instelt dan komt die div toch nooit binnen de 100 px van de bovenkant? tenzij je je browser heel klein maakt en daar zou ik geen rekening mee houden als devver, dan blijf je bezig ;)

Mijn rig

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Maak een <div> die 100% width en 100% height heeft. padding-top: 25px;
position: absolute; top: 0px; left: 0px; z-index: 10;
en zet die div van jou daarin ;)

• sparkle
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Omdat links boven mijn navigatie staat komt dit divje er dan overheen, dit is niet m'n gewenste resultaat. Ik wil dat mijn website toegangelijk word voor een minimale resolutie van 1024x768. en op de huidige manier gaat dat nog niet goed.

100px van de bovenkant is trouwens ter illustratie, het gaat om een groter aantal.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

marko77 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:03:
als je bottom 25px instelt dan komt die div toch nooit binnen de 100 px van de bovenkant? tenzij je je browser heel klein maakt en daar zou ik geen rekening mee houden als devver, dan blijf je bezig ;)
Klopt. Als gebruikers moedwillig een venster zo ver gaan verkleinen dat je er toch niks meer mee kan, dan mag de pagina er van mij ook crap uit zien. Dat houd je anders toch niet tegen. Zelfde als dat een gebruiker CSS uit zet: "Kijk, wat een lelijke site zeg!"

With stupid^^ trouwens. Gewoon extra divje aanmaken. Die dingen hebben toch geen semantische waarde en anders lukt het je ook niet.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
sparkle schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:08:
Omdat links boven mijn navigatie staat komt dit divje er dan overheen, dit is niet m'n gewenste resultaat. Ik wil dat mijn website toegangelijk word voor een minimale resolutie van 1024x768. en op de huidige manier gaat dat nog niet goed.

100px van de bovenkant is trouwens ter illustratie, het gaat om een groter aantal.
WAT gaat er dan niet goed?
iets duidelijker zijn graag

ik denk dat je bedoelt dat je dan niet meer op je linkjes kan klikken, dit is echter gewoon op te lossen door EERST het divje te plaatsen, en dan pas je menu etc.

(of dmv z-indexen)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1