[XP x64] USB drivers herinstalleren?

Pagina: 1
Acties:

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:31
Na hem ruim een maand niet gesynced te hebben heb ik besloten om mijn iPod shuffle weer eens te voorzien van nieuwe muziek. Dit werkt opeens niet meer via mijn eigen PC. Via andere PC's werkt het nog steeds, dus de iPod zelf werkt nog prima.

Via Apple support (aan wie ik de foutmelding heb doorgegeven) ben ik erachter gekomen dat dit hoogtswaarschijnlijk aan mijn USB drivers of aansluitingen ligt. Volgens Apple kan het zo zijn dat er bijvoorbeeld programma's luisteren op de USB poort of er een bepaald apparaat (zoals bijvoorbeeld een fotocamera) wordt aangesloten. Waar iTunes dus 'last' van heeft.

Nu is het advies van Apple: De USB drivers herinstalleren.

Mijn vraag hier is: Zijn er dan ergens generieke USB drivers te vinden voor WinXP x64?

Ik heb al gezocht of deze drivers bij de fabrikant van mijn moederbord te downloaden zijn (ASUS A8S-X), maar deze kan ik niet vinden, dus ik twijfel of ze bestaan.

Ja lekker!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De usb-drivers zitten vanaf XP ingebakken zo ongeveer. Misschien zou je in apparaatbeheer onder usb-roothub alle apparaten een voor een kunnen verwijderen, tenslotte de usbroothub, teneinde alles opnieuw te laten detecteren (met de ipod eerst?) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:31
sanfranjake schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:31:
De usb-drivers zitten vanaf XP ingebakken zo ongeveer. Misschien zou je in apparaatbeheer onder usb-roothub alle apparaten een voor een kunnen verwijderen, tenslotte de usbroothub, teneinde alles opnieuw te laten detecteren (met de ipod eerst?) :)
Daar dacht ik ook inderdaad aan, maar vroeg me af of het niet wat riskant was.
Dat ga ik dus maar even proberen.

Update: Windows heeft alle USB drivers na een herstart weer geïnstalleerd. Helaas heeft dit niets opgelost. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Pronk op 06-07-2007 12:39 ]

Ja lekker!