[PHP/HTML]Iframe dynamische content

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Beste tweakers,

Ik zal even proberen om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Ik heb een iframe code die gebruikers op hun site kunnen plaatsen waarmee ze een shop op hun website plaatsen. Dit werkt uiteraard prima.

Nu wil ik die gebruikers de mogelijkheid geven om op andere plekken van hun website (of op andere websites) een code te plakken met een link die de bezoeker doorstuurt naar hun pagina waar hun shop staat, maar hierbij moet de shop op een andere pagina openen dan de standaard pagina.

Dus standaard wordt in het iframe shop.php ingeladen, maar als een bezoeker daar komt via een andere link moet het iframe openen op shop.php?shop1 of shop.php?shop2 (net waar de link heengaat). Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja zou iemand me in de goeie richting kunnen wijzen?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
je kunt toch gewoon per shop de src van het iframe voor die shop wijzigen?
dus als de shop = XYZ dat die dan op hun site zetten:
<iframe src="http://www.jouwdomein.nl/shop.php?XYZ"></iframe>

of snap ik nu het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
Nee dat is het niet helemaal. Het is dus zo dat de gebruiker een pagina op zijn website heeft (www.gebruiker.nl/iframe) waarin dus het iframe staat dat verwijst naar de shop (www.shop.nl). Nu moet die gebruiker op welke pagina dan ook een link kunnen plaatsen. Als een bezoeker op die link klinkt dan gaat ie naar de pagina waarop het iframe staat (dus www.gebruiker.nl/iframe), alleen moet het iframe dan niet openen in www.shop.nl maar in www.shop.nl/shop1

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 20:41
Misschien dat een tekening meer uitkomst biedt? Ik denk zelf dat je hiervoor meer Javascript ofzo moet gebruiken, daar kun je namelijk de contents van een iFrame bijv. mee veranderen :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
Het geheel moet zo makkelijk mogelijk te implementeren zijn voor de gebruiker (dus zo min mogelijk code :P).

- Een gebruiker heeft op z'n website een iframe op een aparte pagina (www.gebruiker1.nl/iframe)
- Deze gebruiker heeft ergens anders een link naar de pagina met het iframe (www.gebruiker1.nl/nieuws)

- Wanneer een bezoeker op www.gebruiker1.nl/iframe komt, is het src : www.shop.nl/gebruiker1

- De link op de andere pagina moet zorgen dat de iframe pagina opent, en dat het iframe src veranderd in : www.shop.nl/gebruiker1/shop1

Ik hoop dat de bedoeling nu echt duidelijk is :P (zou niet weten hoe ik het duidelijker moet maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
ok... maar is dat jouw probleem? de gebruiker kan dat toch heel eenvoudig zelf programmeren in welke taal hij ook gebruikt?

stel dat de gebruiker php gebruikt... dan heeft hij een pagina: www.gebruiker.nl/iframe.php ... en aan die pagina geef je dan je variabelen mee, naar gelang de link die de gebruiker heeft geklikt... en in zijn php-script verwerkt hij die variabelen om uiteindelijk het iframe goed te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
Ja maar het idee is dus dat dit als een 'dienst' geleverd wordt aan de gebruiker zeg maar, dus dat de gebruiker, om het te implementeren, alleen een zo simpel mogelijk stukje code in z'n site hoeft te plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
je zult toch moeten weten welke link de gebruiker heeft aangeklikt.... dat zal de gebruiker zelf moeten meegeven...

geef de gebruiker standaard een link naar www.shop.nl/reflink.php
en als hij dan in zijn andere aparte links zoiets zet: www.shop.nl/reflink.php?p=shop1

en dat jij dan reflink.php maakt die er zo ongeveer uitziet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
if (!isset($_GET["p"]) {
    header("Location: shop.php");
} else {
     // hier kun je nog allerlei controles doen op de waarde van p