Ik ben bezig met een plug-in voor een applicatie. Een onderdeel van de plug-in is het tonen van een 'About' form. Op deze form wil ik de gegevens uit de assembly zetten.
Ik heb hier voor een class gevonden die dat voor me regelt.
Hier een deel van die class als voorbeeld:
Dit werkt prima. Maar ik wil ook het versienr op het form hebben. Het versienr staat als volgt in AssemblyInfo.vb:
Ik probeer de class aan te passen maar ik krijg geen versienr terug, sterker nog een exception treedt op: 'Out of bounds'.
Kan iemand me in de juiste richting sturen? Ik heb al veel tutorials gelezen maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb hier voor een class gevonden die dat voor me regelt.
Hier een deel van die class als voorbeeld:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Imports SR = System.Reflection Public Class clsAppInfo Dim m_AssInfo As System.Reflection.Assembly Sub New() m_AssInfo = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly End Sub Public ReadOnly Property Company() As String Get Dim m_Company As SR.AssemblyCompanyAttribute m_Company = m_AssInfo.GetCustomAttributes(GetType(SR.AssemblyCompanyAttribute), False)(0) Return m_Company.Company.ToString End Get End Property End Class |
Dit werkt prima. Maar ik wil ook het versienr op het form hebben. Het versienr staat als volgt in AssemblyInfo.vb:
Visual Basic .NET:
1
| <Assembly: AssemblyVersion("0.1.*")> |
Ik probeer de class aan te passen maar ik krijg geen versienr terug, sterker nog een exception treedt op: 'Out of bounds'.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
| Public ReadOnly Property Version(ByVal sFormat As String) As String Get Dim m_Version As SR.AssemblyVersionAttribute m_Version = m_AssInfo.GetCustomAttributes(GetType(SR.AssemblyVersionAttribute), False)(0) Return System.String.Format(sFormat, m_Version.Major, m_Version.Minor, m_Version.Build, m_Version.Revision) End Get End Property |
Kan iemand me in de juiste richting sturen? Ik heb al veel tutorials gelezen maar dat heeft niet geholpen.