[Vista] Eindeloze loop door windows update

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leansoft
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-04-2025
Hallo,

Ik ben nu al een paar uurtjes bezig om een probleem te verhelpen met Windows vista home premium,
Als ik Windows opstart komt er in het beel te verschijnen.
1. Even geduld...
2. Updates configureren...
3. Afsluiten
Links onderin zijn 2 knopjes: 1 voor de taal en een knopje voor scherm toetsenbord enzo.

Nu is het probleem dat als de computer opnieuw opstart Hij gezellig weer stap 1 t/m 3 gaat uitvoeren en dat blijf zo oneindig doorgaan.

Ook in veilig modus (normaal, met netwerk ondersteuning, Commando prompt) gaat hij die updates configuren en start ie weer vanzelf opnieuw op.

Laatst bekende juiste configuratie terugzetten maakt ook niet uit.

Toen heb ik via de DVD van vista geprobeerd het probleem te fixen maar dat lukte ook niet echt.

Ik heb dus niet ff tijdelijk Fedora 7 geinstalleerd met NTFS om te kijken wat het probleem precies is. Maar ik zie niet echt veel waar ik fout logs ofzo kan vinden.

wat dus nu mijn vraag is hoe krijg ik mijn PC uit deze stomme Windows Update loop?
Ik heb wel een paar ideetjes maar ik weet niet of het mogelijk is die uit te voeren door een bestand te wijzen.
  • De Windows Update service uitzetten bij de boot
  • De updates weggooien ofzo
Het ging om de update met iets van Media center.

Hopelijk weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Verwijderd

Start van de DVD, vul de landeninstellingen in en in het volgende scherm klik je op Repareer mijn PC.
Je krijgt nu de mogelijkheid om Systeemherstel te doen. Kies een herstelpunt vóór de updates.

• leansoft
Dat heb ik al geprobeerd en ik heb dat systeem herstel gebeuren (dat gebeuren schakel ik meestal direct uit ^^ omdat een Besturing systeem gewoon goed hoort te werken naar mijn mening)
Iemand anders een ander Idee? Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door leansoft op 06-07-2007 18:21 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 15:47

Whatever

• leansoft
Nee, ik heb echt alleen deze Update geinstaleerd en niks anders :S
Maar mischien dan een paar andere vraagjes.
het Windows register is dat ook mogelijk te editten vanuit Linux (gewoon als TXT ofzo).
En hoe verwijder ik de gedownloade Updates van Microsoft Update zodat hij deze niet uitvoert bij het opstarten.
Of welk bestand ik moet aanpassen omervoor te zorgen dat windows update denkt dat ze geinstaleerd zijn.

Alvast bedankt,

Dave

Verwijderd

Hey,
Ik heb precies het zelfde probleem :S
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?!?

René

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:03

Dark

who tweaked the light?

e kan de betreffende update uit schakelen, door deze te verstoppen 'hide update'...

bepaalde updates vertonen helaas dit gedrag, bij mij is het een philips webcam driver, die hij steeds opnieuw wil installen, en die telkens faalt, omdat er een fout in de inf zit...

edit: jij komt dus al helemaal niet meer in windows? tja.. dan valt er weinig meer te hiden ook...

[ Voor 16% gewijzigd door Dark op 20-07-2007 14:59 ]

Verwijderd

ja klopt :S en safe mode werkt ook niet
Ik kom er gewoon NIET meer in... ;(

Verwijderd

Kan je niet op een 1 of andere manier de update service uitschakellen onder het opstarten??

• Shugi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09-2025
Dit werkt bij mij:

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=4

Here's what I did.

1) Boot from the Vista install disc (I understand the following works as an alternative if you haven't got a
Vista disc http://neosmart.net/blog/...a-recovery-disc-download/ )

2) Choose your language, time etc and select the "Repair your computer" option.

3) Start a command prompt and rename/move the following file.
C:\Windows\winsxs\pending.xml

In my case I moved it out the way onto my 'D:\' drive incase I ever needed it again.
Have been advised NOT to delete it as it could cause unrecoverable problems in the
future.

4) Restart the PC, you'll get the same 'configuring updates' screen but after a while
it will carry onto the desktop!!!

5) Turn off automatic updates and create a restore point.

Everything appears to be working normally now and I can reboot, shutdown etc without getting
the dreaded updates installing. Hope this helps someone!

Verwijderd

Shugi schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:09:
Dit werkt bij mij:

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=4

Here's what I did.

1) Boot from the Vista install disc (I understand the following works as an alternative if you haven't got a
Vista disc http://neosmart.net/blog/...a-recovery-disc-download/ )

2) Choose your language, time etc and select the "Repair your computer" option.

3) Start a command prompt and rename/move the following file.
C:\Windows\winsxs\pending.xml

In my case I moved it out the way onto my 'D:\' drive incase I ever needed it again.
Have been advised NOT to delete it as it could cause unrecoverable problems in the
future.

4) Restart the PC, you'll get the same 'configuring updates' screen but after a while
it will carry onto the desktop!!!

5) Turn off automatic updates and create a restore point.

Everything appears to be working normally now and I can reboot, shutdown etc without getting
the dreaded updates installing. Hope this helps someone!
Nice workaround, maar dan heb je dus geen updates meer, ook niet de bedoeling lijkt me.

Mail naar de maker?
Pagina: 1