Toon posts:

[XP] install kiest alleen extended partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb al verschillende hdd's geprobeert, maar iedere keer...
2 partities, 1 mooie superfunctionele 8mb niet gebruikte part en een ext. part :(

heb dit probleem nog nooit gezien weet dus ff geen oplossing |:(

heb nu een raptor 36GB SATA gepakt en windoze installt op een extended part... en OMG ik kjk op 't scherm... jawel mooi "navy blue whit some white brabble" nou.. laat ik dan maar meteen de code posten;

PFN_LIST_CORRUPT

dus.. iemand een idee?

(omg ik voel me weer een pruller)

edit: ojah, heb al geprobeert een hdd te formatten met hirens en dan te installen zonder weizigingen aan te brengen aan de part. maar dan loopt ie vast of geeft BSOD... windows reinstall _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 00:41 ]

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Mischien kan je proberen om een andere XP cd te gebruiken van een vriend of kennis. Ik heb zelf die 8MB ongebruikte ruimte ook en het is maar 8MB, dus zo erg is dat nou ook weer niet lijkt me.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al geprobeert om de partities te verwijderen? Lijkt mij handig als je een extended partitie hebt en je moet installeren op een primaire. Het is al zoiezo knap dat er alleen een extended op staat, je moet namelijk een primaire hebben voordat je extended kan maken. Die 8 MB niet gebruikt is voor de partitie tabel ed, standaard info voor de hdd. Zou je die 8 MB nou gaan missen? Denk het niet. Knal dus alle partities weg (maak backups via een ander systeem als er nog belangrijke data op staat) en installeer windows erop. Neem dan gewoon de vrije ruimte die niet gepartitioneerd is (hele schijf zou dat dan moeten zijn) en druk op enter om direct te formatteren en installeren. En klaar is Siebz0r.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:53:
Heb je al geprobeert om de partities te verwijderen? Lijkt mij handig als je een extended partitie hebt en je moet installeren op een primaire. Het is al zoiezo knap dat er alleen een extended op staat, je moet namelijk een primaire hebben voordat je extended kan maken. Die 8 MB niet gebruikt is voor de partitie tabel ed, standaard info voor de hdd. Zou je die 8 MB nou gaan missen? Denk het niet. Knal dus alle partities weg (maak backups via een ander systeem als er nog belangrijke data op staat) en installeer windows erop. Neem dan gewoon de vrije ruimte die niet gepartitioneerd is (hele schijf zou dat dan moeten zijn) en druk op enter om direct te formatteren en installeren. En klaar is Siebz0r.
laten we zeggen dat ik er ook raar van sta te kijken dat ie alleen een ext. part. aanmaakt.
en de hdd is helemaal kaal zeg maar (geen parts)

ik heb eerder windoze geinstalld zonder de 8mb partitie..
en idd ik zal em wss niet missen, maar de ruimte die de ext. inneemt wel :|

Verwijderd

Topicstarter
----------------------Oplossing----------------------
- Hirens boot donut erin
- partisie magie starten
- primaire part. aanmaken
- reset
- windoze xq bootfloppy erin
- installen op die part zonder weizigingen aan te brengen
- hopen dat je geen blauw scherm krijgt :D

alles lijkt nu te werken? :S