I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je moet een loodaccu iirc bijladen door er 13.8V op te zetten en het amperage idd begrenzen op bijvoorbeeld 2 ampere. Die 13.8V is vrij belangrijk: als je die niet hebt laadt je accu gewoon niet volledig op. Je zou eens een keer naar een oplossing met een boostconverter kunnen zoeken, maar da's meestal niet even simpel met drie onderdelen inelkaar te zetten.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Idd, zonder die 13.8V kom je er niet, maar de meeste auto's hebben geen filter op de aanstekeraansluiting zitten en dus de hogere spanning (13.8V) van de dynamo wordt niet verlaagd naar 12V, waardoor je aan een 2A stroombeperking genoeg zou hebben.
Je hebt de LM317 als stroombeperker, maar weet neit of die tot 2A gaat, volgens mij 1.5 max, zou je iets verder moeten zoeken.
Je hebt de LM317 als stroombeperker, maar weet neit of die tot 2A gaat, volgens mij 1.5 max, zou je iets verder moeten zoeken.
1,5 is ook voldoende, het gaat erom dat ik de accu wat kan bijladen als ik ding toch vervoer -echt doorladen doe ik thuis wel.
Ik ga eens op zoek naar de datasheet!
Ik ga eens op zoek naar de datasheet!
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Met de iets meer geavanceerde laders uit de modelbouwwereld kun je 12V loodaccu's laden vanaf een 12V-aansluiting, omdat er een DC/DC-converter in zit. De laders die ik destijds had kon zonder veel problemen 30 NiCd-cellen laden (dat is ±36V).
Zoiets zou kunnen: Schulze ISL-6. Voordeel: zeer goede kwaliteit en erg veelzijdig. Nadeel: duur.
(hier hun hele assortiment). En voor de volledigheid: "Blei" is Duits voor lood
-edit-
Deze zijn dus vrij duur. Waarschijnlijk kan het voor minder geld ook wel. Als je deze kant op wil zou ik je aanraden eens wat modelbouwwinkels om info te vragen. Ik ben er alweer een tijdje uit...
link link link link
Zoiets zou kunnen: Schulze ISL-6. Voordeel: zeer goede kwaliteit en erg veelzijdig. Nadeel: duur.
(hier hun hele assortiment). En voor de volledigheid: "Blei" is Duits voor lood
-edit-
Deze zijn dus vrij duur. Waarschijnlijk kan het voor minder geld ook wel. Als je deze kant op wil zou ik je aanraden eens wat modelbouwwinkels om info te vragen. Ik ben er alweer een tijdje uit...
link link link link
[ Voor 26% gewijzigd door JeroenH op 10-07-2007 17:00 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar