Ik ben van plan om over 2-3 maanden een auto te gaan kopen. Ik rij nu veel rond met de Saab 900 van mn ouders, opzich een leuke auto, maar ze willen er zelf ook nog is gebruik van maken. Daarom zoek ik dus een auto, voor simpel woon-werk verkeer, en af en toe is ver weg. Nou zal je ook denken van "Fijn, kijk op autotrader en koop iets moois" maar ik zit met het probleem van mn lengte: ik ben 2.10 lang. Ik heb destijds gelest in een toyota corolla, met de stoel helemaal naar achteren/beneden en dan nog zat ik met mn knieen vrij klem achter het stuur en als ik wou schakelen zat ik ook tegen mn knie aan. Niet echt comfortabel dus. Als ik instap moest ik ook eerst mn rechterknie aan de rechterkant van het stuur krijgen, en daarna pas zitten. Met de auto van mn ouders is dat een stuk minder, die is wat groter waardoor ik dus redelijk fijn kan rondrijden. Maar nog steeds met mn knieeen redelijk klem naast het stuur, wat gewoon niet handig is met instappen. Gelukkig was het stuur enigszins verstelbaar dat instappen makkelijker ging, maar zoiets wil ik dus niet in mn eigen auto.
Af en toe rij ik is in andere auto's van mn werk: golfje, astraatje, en zelfs een opel vivaro (bedrijfsbus) maar ook die hebben hetzelfde probleem, instappen is gekloot en ik zit met mn benen alsnog bijna klem.
Mijn vraag is of er gewone auto's zijn, dus geen busjes of van die met-twee-kinderen-en-een-golden-retriever-op-zondag-naar-zandvoort autos, waar het stuur zo hoog zit dat ik er gewoon is met mn benen onder kan, of iig zo ruim is dat ik er comfortabel mee kan rijden.
Af en toe rij ik is in andere auto's van mn werk: golfje, astraatje, en zelfs een opel vivaro (bedrijfsbus) maar ook die hebben hetzelfde probleem, instappen is gekloot en ik zit met mn benen alsnog bijna klem.
Mijn vraag is of er gewone auto's zijn, dus geen busjes of van die met-twee-kinderen-en-een-golden-retriever-op-zondag-naar-zandvoort autos, waar het stuur zo hoog zit dat ik er gewoon is met mn benen onder kan, of iig zo ruim is dat ik er comfortabel mee kan rijden.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.