Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote auto, wat zijn de mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ik ben van plan om over 2-3 maanden een auto te gaan kopen. Ik rij nu veel rond met de Saab 900 van mn ouders, opzich een leuke auto, maar ze willen er zelf ook nog is gebruik van maken. Daarom zoek ik dus een auto, voor simpel woon-werk verkeer, en af en toe is ver weg. Nou zal je ook denken van "Fijn, kijk op autotrader en koop iets moois" maar ik zit met het probleem van mn lengte: ik ben 2.10 lang. Ik heb destijds gelest in een toyota corolla, met de stoel helemaal naar achteren/beneden en dan nog zat ik met mn knieen vrij klem achter het stuur en als ik wou schakelen zat ik ook tegen mn knie aan. Niet echt comfortabel dus. Als ik instap moest ik ook eerst mn rechterknie aan de rechterkant van het stuur krijgen, en daarna pas zitten. Met de auto van mn ouders is dat een stuk minder, die is wat groter waardoor ik dus redelijk fijn kan rondrijden. Maar nog steeds met mn knieeen redelijk klem naast het stuur, wat gewoon niet handig is met instappen. Gelukkig was het stuur enigszins verstelbaar dat instappen makkelijker ging, maar zoiets wil ik dus niet in mn eigen auto.

Af en toe rij ik is in andere auto's van mn werk: golfje, astraatje, en zelfs een opel vivaro (bedrijfsbus) maar ook die hebben hetzelfde probleem, instappen is gekloot en ik zit met mn benen alsnog bijna klem.

Mijn vraag is of er gewone auto's zijn, dus geen busjes of van die met-twee-kinderen-en-een-golden-retriever-op-zondag-naar-zandvoort autos, waar het stuur zo hoog zit dat ik er gewoon is met mn benen onder kan, of iig zo ruim is dat ik er comfortabel mee kan rijden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben 195, maar Saab lijkt me behoorlijk ruim, en een mooie Saab 9000 - 900 heb je ook voor zo'n 3000 euro.
Mijn vader heeft een 9-3, en daar kan ik ruim in zitten, heb zelfs nog beweegruimte over naar achter (met de stoel dan)

Heeft ook een computer!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volvo 700 of 900 serie? In het algemeen misschien auto's met in hoogte verstelbaar stuur?

Signatures zijn voor boomers.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:34:
Volvo 700 of 900 serie? In het algemeen misschien auto's met in hoogte verstelbaar stuur?
Naja bijne elke auto heeft wel een in hoogte verstelbaar stuur...

Wat is je budget eigenlijk?

Heeft ook een computer!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42

Nakebod

Nope.

Mijn vraag is of er gewone auto's zijn, dus geen busjes of van die met-twee-kinderen-en-een-golden-retriever-op-zondag-naar-zandvoort autos,
Vallen daar ook "normale" MPV's onder?

En dan meer te denken aan: Mazda Premacy, Opel Zafira, Renault Megane Scenic/Espace.
Ik moet toegeven dat het behoorlijk standaard auto's zijn, vaak wel gezinsauto's, maar door de hogere instap heb je waarschijnlijk wel meer beenruimte.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

De Espace is idd wel een fijne wagen. Een ex-collega van mij die is _niet_ klein (en dan bedoel ik best erg reusachtig...) en die rijdt al jaren met veel plezier in een Espace.

Ik zou gewoon es wat proefritjes gaan maken :) (en er zit gigantisch veel ruimte achterin een Espace, ook best fijn)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Een vriend van me van 2+ zit ook prima in een Ka...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:43
mphilipp schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:55:
Een vriend van me van 2+ zit ook prima in een Ka...
Dan bedoel je waarschijnlijk zijn leeftijd, en niet zijn lengte.
Ik zit met 1,95m al klemvast in een Ka (tenminste, eerste model).

@TS: Ik heb zelf een tijd lang Volvo 850 gereden, dat vond ik echt prettig rijden.
Ruim, prettige stoelen met voldoende steun aan de onderkant van de benen.
Volgens de verening voor lange mensen schijnt de Mitsubishi Colt erg goed te zijn qua beenruimte etc (heb ik alleen maar van horen zeggen)...

Systemspecs

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Volgens diezelfde stichting de top 10:
1. Mitsubishi Colt, 10
2. Toyota Corolla Verso, 12,5
3. Audi A6, 13,1
4. Fiat Idea, 13,2
5. Skoda Octavia, 18,2
6. Deawoo Nubira, 19,2
7. Peugeot 407, 19,7
8. Seat Altea, 20,7
9. Honda Civic, 24,2
10 Mini Cabrio, 31,5
Op basis van:
a. Hoofdruimte voorin 100%
b. Hoofduimte achterin 50%
c. Beenruimte voorin 100%
d. Hoofdvrijheid 80%
e. Voet- en beenvrijheid 70%
f. Schoudervrijheid 80%
g. Interieurbreedte 100%
h. In- en uitstappen 80%
i. Ruimtebeleving 80%
j. Space-for-money 100%
k. Value-for-money 70%
l. Emotionele beleving 80%
m. Bagageruimte 50%

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

André schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:42:
Volgens diezelfde stichting de top 10:

1. Mitsubishi Colt, 10
2. Toyota Corolla Verso, 12,5
3. Audi A6, 13,1
4. Fiat Idea, 13,2
5. Skoda Octavia, 18,2
6. Deawoo Nubira, 19,2
7. Peugeot 407, 19,7
8. Seat Altea, 20,7
9. Honda Civic, 24,2
10 Mini Cabrio, 31,5

Op basis van:

[...]
:D met het hoofd boven het raam uit waarschijnlijk dan _O-

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/d/95bf2cb6607081a999eda933642d1a0d.jpg

die heeft dus echt wel veel ruimte sjap, stoel kan helemaal naar achteren...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 10:22 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Met een lang lichaam (ik ben niet superlang, maar m'n benen zijn dat ook niet, m'n lichaam wel, relatief) is een Alfa wat lastig. Bij lange benen ros je de voorstoel gewoon in de Honda CRX wiggerstand, dan is het nog wel te doen.

Ik ga trouwens een Alfa rijden. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb, vanwege een relatief lange romp, ook vrij vaak problemen met hoofdruimte (ondanks dat ik net geen 1m90 ben). Ik weet door ervaring met m'n eigen auto dat BMW wat dat betreft een beetje een afrader is. Ik heb meer dan genoeg beenruimte (de stoel staat pas halverwege naar achter), maar wel helemaal naar beneden en de leuning vrij ver naar achter om genoeg hoofdruimte te creeëren.
Ik vrees dat jij daardoor zo'n beetje elke iet wat sportieve auto links zult moeten laten liggen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

BMW en Alfa zijn toch een beetje de "sportieve" imago auto's. Een vriend van me rijdt Mercedes, daar zit ik zonder problemen in. Ik ben zelf overigens 1.84 o.i.d., maar ik moet opletten met de stoelhoogte in sommige wagens. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 10:56
Ik ben 'maar' 1.90 en heb ook een lange romp. Ik heb in heel veel autos dat je met je hoofd tegen het dak zit (zeker achterin) terwijl iemand anders van miijn lengte prima zit (lange stelten)

Misschien te lelijk om te noemen, maar de Opel Agila van mijn moeder heeft werkelijk een perfecte zitpositie. Lekker rechtovereind, stuur fijn dichtbij. Heel veel hoofdruimte om je heen. Zo ie zo, vollop ruimte alle kanten op.

Red een boom, eet een bever

• wizzzzzz
  • Laatst online: 18-11 13:52
Wij hebben hier een Citroen Berlingo. Daar pas ik prima (190 cm) in, ik moet zelfs de stoel wat naar voren zetten om goed bij het stuur te kunnen. En hoofdruimte is er nog meer dan genoeg. De instap is perfect, komt natuurlijk omdat je sowieso wat hoger zit dan in een personenauto. Uitstraling is natuurlijk wel niet geweldig :/

[ Voor 16% gewijzigd door wizzzzzz op 06-07-2007 11:19 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Mijn oude basketballtrainer van iets richting 2.10 verplaatste zich lange tijd in een Peugeot 205. Hij zat ook aardig ingepakt, maar had er wel een sportstoeltje in laten monteren zodat hij lager zat. Tegenwoordig heeft hij nog steeds geen bochel dus dat zou moeten lukken.
Voordeeltje: je blijft er ook nog lenig bij. :P

[ Voor 1% gewijzigd door SuBBaSS op 06-07-2007 11:35 . Reden: maar even de zin in 3en geknipt ]

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:21:
[afbeelding]

die heeft dus echt wel veel ruimte sjap, stoel kan helemaal naar achteren...
wat is "ruimte sjap" :?
en je moet toegeven dat het idee van een mini cabrio in combinatie met een bijzonder lang iemand toch bepaalde associaties oproept :P

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:43

Sabbi

je denkt aan mij.

wizzzzzz schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:18:
Wij hebben hier een Citroen Berlingo. Daar pas ik prima (190 cm) in, ik moet zelfs de stoel wat naar voren zetten om goed bij het stuur te kunnen. En hoofdruimte is er nog meer dan genoeg. De instap is perfect, komt natuurlijk omdat je sowieso wat hoger zit dan in een personenauto. Uitstraling is natuurlijk wel niet geweldig :/
1.90, dan kwalificeer je ook niet als lang, dat is maar P75 tegenwoordig, dwz 25% van de mannelijke bevolking is groter dan jij, kleintje :P :+

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BoutWout schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:16:
Ik ben 'maar' 1.90 en heb ook een lange romp. Ik heb in heel veel autos dat je met je hoofd tegen het dak zit (zeker achterin) terwijl iemand anders van miijn lengte prima zit (lange stelten)

Misschien te lelijk om te noemen, maar de Opel Agila van mijn moeder heeft werkelijk een perfecte zitpositie. Lekker rechtovereind, stuur fijn dichtbij. Heel veel hoofdruimte om je heen. Zo ie zo, vollop ruimte alle kanten op.
Een hele goede vriend van mij is practisch even lang als ik ben. Alleen kan hij niet in mijn auto zitten (z'n benen komen klem onder het stuur) en ik niet in zijn wagen (mijn benen zitten klem tussen stuur en stoel, komt niet meer bij de pedalen en moet m'n hoofd schuin houden).

Als je pech hebt een lange romp te hebben (zoals ik dus) dan kan een goede zitpositie behoorlijk lastig worden... Nog 2 puntjes waar ik het aan merk... m'n hoofdsteun komt niet hoger dan precies onder m'n achterhoofd (en daarmee dus precies op de o zo gevaarlijke whiplash plek...) en ik kijk permanent in m'n achteruitkijk spiegel als ik naar rechtsvoor kijk...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Grrrrrene
  • Niet online
Een goede bestuurdersstoel doet ook wonderen hoor. Ik heb een Scheel-stoel gekocht voor mijn Corolla uit 1993 en daardoor kan de stoel _veel_ verder naar achteren en je zit ook wat lager dan op de standaard stoelen. De stoel kan zover naar achteren dat hij in de bank drukt (de stoelrail is nog iets langer, maar de bank geeft niet mee :P). Als ik de stoel zo zet kan ik niet meer bij de pedalen en met 1m91 ben ik niet bepaald klein. Misschien dat je zoiets kunt proberen? Dan hoef je je niet zo te beperken tot een paar auto's :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Als je het budget hebt, een 307 :) Vrij kleine vriendin, ben zelf 2.06, en die stoel is in hoogte en lengte zover verstelbaar dat we beide een goede zitpositie kunnen vinden. Wil je wat minder luxe, of goedkoper, de kangoo's/berlingo's/partner's zijn kwa hoofdruimte zeer goed te doen (en je kan achterin met bank plat een pallet met zooi kwijt _/-\o_ )

"Mekker, blaat"

• wizzzzzz
  • Laatst online: 18-11 13:52
Sabbi schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:03:
[...]

1.90, dan kwalificeer je ook niet als lang, dat is maar P75 tegenwoordig, dwz 25% van de mannelijke bevolking is groter dan jij, kleintje :P :+
Heeeeej niet schelden ;) . (Maar de rest, toch nog 75%, is lekker kleiner)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

lex schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:32:
[...]
wat is "ruimte sjap" :?
Sjap is een ander woord voor monk, lompe vent, paupergozer and so on... So pick one :)

offtopic:
Of hij bedoelde het liedje van Opgezwolle - Tjappies en Mammies --> die je hier vind

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 06-07-2007 16:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
Zelf ben ik 2.02 meter en zit ook met het probleem van mijn lengte in oa. auto's. Mijn lengte zit hoofdzakelijk in de benen. In de volgende auto's kon ik prima in:

Volkswagen Golf II, III, IV
Citroën Xara Coupé
Ford Tournedo Connect
Renault Mégane (raak wel de ruitenwisser hendel aan wanneer deze aan en dus omlaag staat :/ )
Audi A3

AULXJMHR

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24

Peetman

Tjah....

Grrrrrene schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:15:
Een goede bestuurdersstoel doet ook wonderen hoor. Ik heb een Scheel-stoel gekocht voor mijn Corolla uit 1993 en daardoor kan de stoel _veel_ verder naar achteren en je zit ook wat lager dan op de standaard stoelen. De stoel kan zover naar achteren dat hij in de bank drukt (de stoelrail is nog iets langer, maar de bank geeft niet mee :P). Als ik de stoel zo zet kan ik niet meer bij de pedalen en met 1m91 ben ik niet bepaald klein. Misschien dat je zoiets kunt proberen? Dan hoef je je niet zo te beperken tot een paar auto's :)
Volgens mij kan je trouwens ook langere rails kopen voor onder de stoel, dan hoef je niet eens de stoel te vervangen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Klopt, maar standaard stoelen vind ik meestal een te korte zitting hebben, waardoor ik last van m'n rug krijg door een verkeerde zitpositie. Daar heb ik in mijn Scheel-stoel nog geen last van gehad \o/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

KroeT

[...]

Heb laatst een Xsara Picasso gepast, en daar pas ik (1.98) ab_so_luut niet in. Heb geinformeerd naar verlengde rails, maar dat mocht niet ivm side-bags.
Rijd nu een 306, laatste model, en zit comfortabel maar niet enorm ruim. Kleine vriendin he, compromissen. Een 307 staat op de planning over een paar jaar.

Een (nieuwe) Colt is overigens niet veel ruimer. Wel boven het hoofd, maar ik heb buitensporig lange benen die ik eigenlijk niet zo best kwijt kan in die Colt. Een C4 Picasso is zalig voorin, een Saab 9000 is ook uitstekend.
Een Corolla Verso is een nette en ruime auto, maar de middenconsole is zo groot dat je je rechterbeen niet lekker naar rechts kunt laten hangen.

Ik weet dus niet of verlengde rails in alle auto's mogen.

[ Voor 5% gewijzigd door KroeT op 06-07-2007 19:52 ]

Peace is not simply the absence of war.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 22:00
en heb je al eens gekeken naar de terreinwagens?

die zijn meestal hoger op de wielen, dus makkelijker instappen voor hoge mensen :P
en de auto die me vader heeft, een ssangyoung korando, heeft hij ook aangeschaft ivm zijn rug.

hij heeft namelijk een nogal slechte rug, en hier zit hij heel mooi in, dat icm met toch veel ruimte (en ik ben met mijn 1.85 ook niet bepaald klein.
loop eens naar een dealer en test eens wat auto's zou ik zeggen

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Remond_FRL schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:51:
en heb je al eens gekeken naar de terreinwagens?

die zijn meestal hoger op de wielen, dus makkelijker instappen voor hoge mensen :P
en de auto die me vader heeft, een ssangyoung korando, heeft hij ook aangeschaft ivm zijn rug.

hij heeft namelijk een nogal slechte rug, en hier zit hij heel mooi in, dat icm met toch veel ruimte (en ik ben met mijn 1.85 ook niet bepaald klein.
loop eens naar een dealer en test eens wat auto's zou ik zeggen
Terreinwagens zijn echter een crime wat beenruimte betreft. Krappe cockpits met grote middenconsoles en grote sturen.

* pagani is 2.04.

"Lange mensen" auto's: Golfjes, Smarts (jaja), de QashQai zit ook prima (maar is er alleen nieuw ;) ), Astra, Scenic, Focus en vast nog veel meer.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 07-07-2007 13:06 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Thanks voor de info, dat idee van andere stoelen had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk! Op die manier hoef je je niet zo te beperken tot auto's die standaard al voor lange mensen zijn. Zit er eigenlijk nog regelgeving aan zoiets? Lijkt me wel iets typisch nederlands om zoiets te moeten laten keuren. Of kan je gewoon zoiets op inet bestellen en erin schroeven?

Ik heb idd ook is gekeken naar terreinwagens, en er waren er een aantal die niet verkeerd zaten, beetje het model "uw auto is onze kreukelzone". Probleem met die dingen is wegenbelasting, en ze zijn ook niet bepaald zuinig. Daarom wil ik het gewoon bij een grote personenauto houden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39
Kijk eens voor de grap naar een Suzuki Alto uit jaar 2001.. deze zijn relatief goedkoop en vallen groter uit dan je denkt. Ik denk dat je met gemiddelde lengte van 2m hierin wel redelijk comfortabel kunt rondrijden.

Maar wat is je budget eigenlijk.. op deze manier kunnen we blijven zoeken namelijk. Een Mercedes B klasse is namelijk ook lekker ruim, maar of dat binnen je budget valt weet ik niet.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PCMedic schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:47:
Kijk eens voor de grap naar een Suzuki Alto uit jaar 2001.. deze zijn relatief goedkoop en vallen groter uit dan je denkt. Ik denk dat je met gemiddelde lengte van 2m hierin wel redelijk comfortabel kunt rondrijden.

Maar wat is je budget eigenlijk.. op deze manier kunnen we blijven zoeken namelijk. Een Mercedes B klasse is namelijk ook lekker ruim, maar of dat binnen je budget valt weet ik niet.
Hrm, dan moet in de loop der jaren de Alto wel véél gegroeid zijn. Ik had in een '94er alto als ik in de 1 of 2 reed m'n been tegen het stuur aan gedrukt en dan nog de pook tegen m'n been geklemd :P

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Een goede kennis van me die 2.20 a 2.30 is heeft een Mitsubishi Colt gehad. Hij kon er prima in zitten. Ik heb zelf een honda civic uit 91, deze zou ik niet nemen met die lengte. De nieuwste civic is naar mijn mening wel weer erg ruim(goede stoelpositie).

Wat is idd eigenlijk je budget ?

[LTS][MTS][HTS]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
Kameraad van mij is rond de 2 meter en heeft een Focus en zit daar zonder problemen in.
Geen centje pijn.

Mijn profiel op Discogs

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

KroeT

[...]

Ik denk dat het ook nogal afhangt van je verhoudingen. Lange benen/korte romp, korte pootjes/lange romp. Variant 2 is makkelijker te plaatsen in een auto dan variant 1, omdat auto's tegenwoordig vaak wat hoger zijn en bijna altijd in hoogte verstelbare stoelen hebben. Qua beenlengte is het problematischer.

Peace is not simply the absence of war.

Pagina: 1