[2003] User Timeout geven tijdens inloggen via AD*

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik zit met het volgende probleem.
Wij hebben 2 locaties.
1 hoofdlocatie en 1 uitwijklocatie.
Nu moeten de mensen inloggen op de uitwijklocatie waarbij alles goed gaat, alleen het inloggen duurt erg lang. Dit vanwege een Homedirectory en Loginscript wat hij niet kan vinden. Ik weet dat er mogelijkheden zijn om dit te repliceren (DFS + FR) maar daar is momenteel helaas nog niet de mogelijkheid voor. Nu was ik benieuwt of je tijdens het inloggen een timeout kan geven van bijv. 5 seconden. Ik heb in de Policy's bekeken maar daar vindt ik helaas niks. Iemand enig idee of hier een simpele oplossing voor is zonder al te veel aanpassingen te maken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
De policies niet toepassen op de systemen in de OU uitwijklocatie?

• ccm1982
djluc schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:36:
De policies niet toepassen op de systemen in de OU uitwijklocatie?
Ik pas daar geen policies tot op heden aan tenzij er een optie is om een timeout aan je loginsessie te geven :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke besturingssystemen en service packs gebruik je? Wees volledig met informatie, zie ook de Windows Servers en Server-Software - Policy. Staat er in die uitwijksite wel een dc? Of moet dat over het WAN naar de hoofdsite?
XP met SP2 en 2003 SP1 is een bekende bug die het inloggen met ruim 20 seconden vertraagt:
You may experience a 20-second delay when you try to access a redirected folder by logging on to a Windows Server 2003 Service Pack 1-based computer or to a Windows XP Service Pack 2-based computer

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ccm1982
sanfranjake schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:18:
Welke besturingssystemen en service packs gebruik je? Wees volledig met informatie, zie ook de Windows Servers en Server-Software - Policy. Staat er in die uitwijksite wel een dc? Of moet dat over het WAN naar de hoofdsite?
XP met SP2 en 2003 SP1 is een bekende bug die het inloggen met ruim 20 seconden vertraagt:
You may experience a 20-second delay when you try to access a redirected folder by logging on to a Windows Server 2003 Service Pack 1-based computer or to a Windows XP Service Pack 2-based computer
Sorry,
Zal wat duidelijk zijn:

We hebben op de uitwijklocatie een aparte site waarbj ook een DC draaid. Nu staat de homefolder gekoppeld naar een directory die niet bestaat bij de uitwijklocatie. De clients met SP2 blijven daarom vrij lang in hun login hangen omdat de H schijf niet gevonden wordt (de melding komt daarna ook in het logboek). Dit is volgensmij niet echt een bug want hij zoekt simpelweg naar iets wat niet bestaat......

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Dit is volgensmij niet echt een bug want hij zoekt simpelweg naar iets wat niet bestaat......
Dat heb je heel goed...

Ik neem aan dat je in de properties van de user de H drive mapped? Dit kan je volgens mij ook met een loginscript doen en hier dan een check inbouwen als in site X ingelogt wordt go to end: zoiets.

• ccm1982
mutsje schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:17:
[...]

Dat heb je heel goed...

Ik neem aan dat je in de properties van de user de H drive mapped? Dit kan je volgens mij ook met een loginscript doen en hier dan een check inbouwen als in site X ingelogt wordt go to end: zoiets.
Preoperties van de user drive mapped? Ik weet dat je zoiets in policy's kan doen maar dit heeft alleen met mijn documenten, startmenu enz te maken volgensmij. Ik snap eigelijk dus niet echt wat je helemaal bedoeld. Maar is dit ook zonder script dan te regelen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien is het gewoon verstandig om in je andere topic verder te gaan, daar stel je precies dezelfde vraag ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ccm1982
sanfranjake schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:31:
Misschien is het gewoon verstandig om in je andere topic verder te gaan, daar stel je precies dezelfde vraag ;)
Was daar inderdaad ook bezig maar daar zou ik DFS gaan gebruiken wat helaas toch niet door gaat. Daarom was mijn gedachte om een nieuwe topic te openen omdat de het uiteindelijk over iets anders gaat....
Pagina: 1